Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_2_2011_11_15-16

ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОЛІЙНОЖИРОВОЇ ПРОДУКЦІЇ
Шеховцова Олена,
Харківська державна зооветеринарна академія,
м. Харків
 
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОЛІЙНОЖИРОВОЇ ПРОДУКЦІЇ
 
Конкурентоспроможність продукції в умовах ринкової економіки набула особливої актуальності після вступу України до Світової організації торгівлі (СОТ), а також відкритості нашої економіки та зростання конкуренції на ринку. Підвищенню ефективності агропромислового виробництва значною мірою сприятиме подальше забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції.
Конкурентоспроможність виступає як система економічних, організаційних, технологічних, нормативно-правових, збутових, екологічних параметрів, які при взаємодії забезпечують високу якість продукції та попит на ринку. Іншими словами, конкурентоспроможність сільськогосподарської продукції – це здатність товару витримувати конкуренцію на аграрному ринку порівняно з аналогічними товарами на сучасний момент.
Якісні показники є головним критерієм для споживача. Для поліпшення якості продукції вітчизняні виробники намагаються удосконалювати технологію виробництва та збуту; використовувати енергозберігаючі технології. «Кіровоградський олійно-екстракційний завод» запровадив технологію стовідсоткового спалювання лузги, що дало змогу перейти на режим повного самозабезпечення електроенергією. Доцільно використовувати сорти соняшнику прогресивної селекції з високим виходом олії при екстракції.
Наступним напрямом підвищення конкурентоздатності є зниження собівартості, що вимагає зниження витрат на виробництво продукції. Для цього керівництву підприємств необхідно забезпечити стійку матеріально-технічну базу виробництва та запровадити інноваційні розробки щодо удосконалення технологічної лінії екстракції олії та утилізації побічної продукції – лузги. Так, ПРАТ «Вовчанскький олійноекстракційний завод» в 2008 році завершив будівництво нової дільниці по грануляції лузги. Завод отримав патент на технологію переробки лузги насіння соняшнику для отримання екологічно-чистого біопалива, використання якого дозволило в 1,5 рази знизити витрати на теплоенергію.
Рівень собівартості враховується при встановленні економічно обґрунтованих цін на продукцію. Ціна в свою чергу повинна формуватися за принципом оптимізації, що досягається за рахунок удосконалення структури управління суб’єкту господарювання, впровадження науково обґрунтованої сегментації та асортименту упаковки, підвищення продуктивності праці та інше. Для формування конкурентних переваг товаровиробника слід також враховувати потреби покупців і вплив зовнішнього середовища.
Особливу роль відіграє держава, політика якої повинна бути спрямована на регулювання цін на сільськогосподарську продукцію та протекціонізм національного виробника. Так після встановлення експортного вивізного мита на насіння соняшника, виробництво олії збільшилося з 510 тис. тонн до 2,5 млн. тонн. Виробничі потужності олійнодобувних підприємств розширилися з 2,4 млн. до 8, 5 млн. тонн. Завдяки максимальному навантаженню підприємств було збережено 50 тисяч робочих місць. Споживання олії зросло втричі – з 6 до 18 кг на одну людину. Все це свідчить про підвищення конкурентоспроможності олійнодобувної галузі.
Отже, щоб підвищити конкурентоспроможність продукції вітчизняних аграрних підприємств необхідно здійснити ряд заходів, що вміщатимуть в собі: створення умов для стабілізації та нарощування виробництва сільськогосподарської продукції; спрямування коштів не на закупівлю сировини і матеріально-технічних ресурсів в інших країнах, а на інвестування власного виробника; зменшення податкового тиску і встановлення системи пільг; впровадження розробок НТП; ефективну мотивацію праці; відновлення інтеграційних процесів сільського господарства з галузями переробки і торгівлі; забезпечення товаровиробників достовірною інформацією й рекламою.
 
Список використаних джерел
1. Квітка Г. С. Як по маслу / Г. С. Квітка // Пропозиція (175). №1, 2010. – 46 с.
2. Копистко О. В. Теоретичні основи конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції/ О. В.Копистко // Економіка АПК.- №1.- 2010. – 61 с.
3. Ринок соняшнику: втрачені надії [Електронний ресурс] / Інформаційний щомісячник «Пропозиція»: український журнал з питань агробізнесу. – 2010 – №6. – Режим доступу до журн.: http://www.propozitsiya.com/?page=146&itemid=2846
4. Олійно-жирова галузь України. Інформаційно-аналітичний бюлетень олійно-жирової галузі України та Російської Федерації. Показники роботи за 2009 - 2011 роки. – Харків: УКРНДІОЖ. – 33-44 с.
 
Категорія: Секція_2_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-14)
Переглядів: 1823 | Рейтинг: 5.0/4
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0