Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_2_2011_11_15-16

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ КООПЕРАЦІЇ
Петлюченко Валерія
старший викладач,
Херсонський національний технічний університет,
м. Херсон
 
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ КООПЕРАЦІЇ
 
В сучасних умовах функціонування ринкової економіки особливої актуальності набуває конкурентоспроможність підприємств сільськогосподарської кооперації. Ця особлива форма соціально-економічної діяльності характерна для всіх економічних систем. Розвиток кооперації у сільському господарстві є логічним етапом розбудови ринкової економічної системи й одним із шляхів комплексного розвитку сільських територій. Цей напрям діяльності широкого підтримується у світі: Міжнародною організацією праці, генеральною конфедерацією сільськогосподарських кооперативів ЄС (СОРА-СОGЕСА) та Міжнародним кооперативним альянсом [1, с.4].
Проблема конкурентоспроможності є визначальною як в промисловому так і  в аграрному розвитку України. Вона має глобальний характер, тому що з одного боку, визначає багато аспектів соціально-економічної політики країни, а з іншого – торкається інтересів всіх суб’єктів господарювання.
Розрізняють такі методи конкуренції які використовують на підприємствах сільськогосподарської кооперації:  на основі критерію підвищення якості товару; на основі критерію підвищення якості сервісу товару; на основі зниження ціни; на основі зниження експлуатаційних витрат у споживача товару; на основі використання всіх конкурентних переваг об’єкта або суб’єкта [2, с. 156]. Такий підхід дозволяє визначити фактори, що впливають на конкурентну боротьбу, а саме:
-    розмір ринку – чим він більший, тим сильнішим є конкуренти;
-    темп росту ринку – швидкий ріст полегшує проникнення на ринок;
-    потужність – зайві потужності призводять до падіння цін;
-    перешкоди для входу або виходу з ринку – бар’єри захищають позицію підприємства, їхня відсутність робить ринки уразливими для проникнення туди неконкурентоспроможних  суб’єктів;
-    ціна;
-    рівень стандартизації продукції – покупці мають розуміти перевагу виробу, тому що їм легко перейти  з одного товару на іншій;
-                        вимоги до розмірів необхідних капітальних вкладень – тверді вимоги підвищують ризик, створюють додаткові бар’єри входу-виходу;
-    вертикальна інтеграція підвищує вимоги до розмірів капіталу, призводить до сильних розбіжностей у конкурентоспроможності і витратах на виробництво;
-    економія в масштабі – збільшує частку ринку, необхідну для досягнення конкурентоспроможності;
-    швидке оновлення асортименту продукції, що випускається
Конкурентоспроможність сільськогосподарських кооперативів залежить від ефективної діяльності усіх суб’єктів маркетингового ланцюга, тому удосконалення їх маркетингової діяльності повинно носити системний характер. Основними об’єктами маркетингової діяльності є обмін із постачальниками ресурсів та покупцями продукції, а завданням в аспекті забезпечення конкурентоспроможності – управління виробництвом-збутом відповідно до вимог ринку [3, с. 45].
З розвитком виробництва і технічним прогресом конкурентоспроможність стали визначати чинники, так звані розвинуті – це інфраструктура, науковий потенціал, рівень освіти населення тощо. Світовий досвід свідчить, що наявність чинників виробництва є важливою, але недостатньою умовою успішної конкуренції.  Треба врахувати певний попит на продукцію, конкурентоспроможність постачальників і суміжників,  відповідну стратегію підприємства щодо їх розвитку і підвищення конкурентоспроможності, кількість та якість інвестицій, відсоткові ставки,  валютний курс, рівень соціальної стабільності.
Загалом, вважаємо, що конкурентоспроможними можуть бути ті підприємства сільськогосподарської кооперації, які завдяки  збутовій, маркетинговій та управлінській діяльності, можуть здобувати переваги на ринку, виробляти потрібну споживачам продукцію з використанням найновіших досягнень науки та техніки, а також оптимізувати свої розміри й обсяги виробництва.
 
Список використаних джерел
1. Малік М.Й. Проблемні питання розвитку кооперації та інтеграційних відносин в АПК / М.Й. Малік, Ю.Я. Лузан /  – Економіка АПК. – 2010. – № 3. – С. 3–8.
2. Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємства: Навчальний посібник / І.З. Должанський, Т.О. Загорна. –  Київ: Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
3. Вовчак А.В. Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація / А.В. Вовчак, Р.В. Камишніков // Маркетинг в Україні. – 2005. - № 2. – с.45-49.
Категорія: Секція_2_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-14)
Переглядів: 1380 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0