Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_2_2011_11_15-16

ВИКОРИСТАННЯ РЕФЛЕКСИВНОГО ПІДХОДУ ДО УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Градінарова Орина
к.е.н., доцент,
Донецький інститут туристичного бізнесу,
м. Донецьк
 
ВИКОРИСТАННЯ РЕФЛЕКСИВНОГО ПІДХОДУ ДО УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
 
Останні статистичні дані підтверджують відновлення в сфері туризму: в 2010 році безпосередній внесок галузі в світовий ВВП збільшився на 3,3% або на 1770 млрд. доларів США в вартісному виразі. У 2011 році, прогнозується подальше зміцнення на 4,5%, що створить додаткові 3 млн. робочих місць для туристичної галузі. Беручи до уваги свої широкі економічні наслідки, загальний економічний вклад туризму в цьому році, як очікується, становить 5987 млрд. доларів США – це 9,1% світового ВВП і 258 млн. робочих місць [1].
Хоча економічне зростання в майбутньому може стикатися з багатьма проблемами - як всередині держави, так і в приватному секторі, туристична галузь як і раніше, буде однією з найбільш швидко зростаючих секторів світової економіки.
У ринковій економіці вирішальну роль для успішної діяльності підприємства відіграє конкурентоспроможність, а вирішення проблеми підвищення конкурентоспроможності вітчизняної туристичної галузі на сьогодні – одне з головних у ряді основних напрямів розвитку вітчизняної економіки.
Оскільки головну роль у визначенні конкурентоспроможності відіграє покупець, одним із найбільш дієвих засобів її підвищення є орієнтація підприємства на задоволення потреб і запитів споживачів. У той же час невеликі туристичні підприємства за специфікою їх діяльності та обсягами реалізації здатні залучати потенційних клієнтів лише за допомогою маловитратних підходів, до яких належить рефлексивний підхід, що пов'язаний із процесами осмислення дій і закономірностей поведінки конкурентів, ухвалення споживачами рішень на користь продавця та сприяє прийняттю обґрунтованих управлінських рішень у напрямку забезпечення сталої конкурентної позиції підприємства. Тому своєчасним та актуальним є впровадження рефлексивного підходу у діяльність підприємств туристичної галузі – найбільш перспективної з точки зору прибутковості та динамічності розвитку, та розробка методичних основ управління їх конкурентоспроможністю.
Під рефлексивним управлінням конкурентоспроможністю підприємств розуміється процес впливу на конкурентів і потенційних споживачів за допомогою осмислення закономірностей дій і передачі інформаційних основ з метою забезпечення необхідної їх поведінки. Це спрямовано на підвищення оперативності й обґрунтованості прийнятих рішень щодо досягнення стійкої конкурентної позиції підприємства на ринку [2].
Туристичні підприємства мають визначити нову конкурентну стратегію розвитку, яка буде спрямована на створення пізнаваного конкурентоспроможного туристичного продукту, що буде пов'язано з перевагами рефлексивного управління конкурентоспроможністю і зміною в свідомості потенційних туристів інформаційного образу про український туризм.
Сьогодні туристичні підприємства відмовляються від застарілих способів ведення бізнесу і використовують нові підходи до управління на основі функціональності, безперервного навчання та інноваційних процесів. Рефлексивний підхід здатен генерувати нові напрямки розвитку з впровадження оригінальних рішень та створення унікального досвіду, який буде відрізняти підприємство від існуючої конкуренції і повною мірою відповідати всім уподобанням туристів. Використовуючи рефлексивний підхід до управління їхньою конкурентоспроможністю туристичні підприємства зможуть здійснити наступні завдання:
- провести реінжиніринг процесів туристичного підприємства – здійснити радикальний перегляд бізнес-процесів з метою підвищення ефективності діяльності підприємства;
- впровадження нових організаційних структур - відкинути традиційні організаційні структури та організовувати всі процеси на підприємстві шляхом командної роботи та наділення співробітників більш широким спектром повноважень;
- оцінити свою реальну конкурентоспроможність - метод оцінки конкурентоспроможності туристичного підприємства на основі використання рефлексивного підходу на відміну від традиційних дозволяє оцінити рівень конкурентоспроможності туристичного підприємства не тільки як суб'єкта ринку  порівняно з конкурентами, але і позицію підприємства з точки зору  споживача туристичних послуг [3]. Така якість методу дозволяє одержати достовірну оцінку і при цьому не потребує великих фінансових витрат на здійснення оцінки конкурентоспроможності туристичного підприємства.
- застосовувати рефлексивні схеми управління конкурентоспроможністю - метод вибору рефлексивних управлінських впливів з підвищення конкурентоспроможності підприємства, заснований на процедурі визначення найбільш перспективного напряму, способу і схеми здійснення рефлексивних управлінських впливів залежно від динаміки рівня конкурентоспроможності, що дозволяє підвищити обсяги реалізації послуг за рахунок залучення більшої кількості споживачів [4].
Система рефлексивного управління конкурентоспроможністю підприємства інтегрована в загальну структуру управління і знаходиться у взаємозв'язку з її компонентами.
Методологія наукового пізнання складних досліджуваних об'єктів, у тому числі комплексу моделей і методів рефлексивного управління конкурентоспроможністю туристичних підприємств являє собою об'єднання розрізнених процесів управління, його функцій і заходів з підвищення конкурентоспроможності в єдину систему цілеспрямованих і безперервних управлінських впливів.
 
Список використаних джерел
1. Travel and Tourism Economic in Ukraine. [Електронний ресурс] / The 2010 Travel and Tourism Economic Research. Ukraine. – London: World Travel and Tourism Council, 2011. – 20 pp. Режим доступу: http://www.wttc.org/bin/pdf/original_pdf_file/ukraine.pdf. - Назва с титул. екрану.
2. Градінарова О.О. Концепція рефлексивного управління конкурентоспроможністю туристичних підприємств / О.О. Градінарова // Економіка промисловості: зб. наук. пр. – Донецьк, 2007. – С.28-38.
3. Лепа Р.М., Градінарова О.О. Моделювання оцінки конкурентоспроможності підприємств туристичного бізнесу / Р.М. Лепа, О.О. Градінарова // Економіка промисловості: зб. наук. пр. – Донецьк, 2006. –  № 1 (32). – С. 100-108.
4. Градінарова О.О. Метод вибору рефлексивних управлінських впливів з підвищення конкурентоспроможності туристичного підприємства / О.О. Градінарова // Економічні проблеми  і перспективи стабілізації економіки України: зб. наук. пр. – Донецьк, 2007. – Т.2. – С. 418-426.
Категорія: Секція_2_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-14)
Переглядів: 1462 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0