Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_3_2011_11_15-16

ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У СИСТЕМІ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ РЕГІОНУ
Кохан Ірина
аспірант,
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,
м. Івано-Франківськ
 
ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У СИСТЕМІ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ РЕГІОНУ
 
Передумовою становлення демократичної держави є фінансова незалежність органів місцевого самоврядування, що реалізується у можливості самостійного забезпечення власної ресурсної бази, в контексті делегованих їй повноважень і реальних владних функціях.
Бюджетне законодавство України на правовому рівні закладає основи інвестиційної складової бюджету місцевого самоврядування, що реалізуються у бюджеті розвитку місцевих бюджетів.
Концепція становлення національної економіки України висуває багато теоретичних і практичних завдань, серед яких важливе місце посідають проблеми інвестиційного фінансування регіонів. Орієнтація на власні фінансові джерела розвитку економіки в межах певної території вимагає, насамперед, аналізу існуючого стану регіону: зокрема формування і використання власних ресурсів на потреби розвитку регіонального комплексу [1, c.211].
Місцевим бюджетам, на відміну від державного бюджету, притаманна інвестиційна складова, яка реалізується у вигляді бюджету розвитку, що одночасно є складовою даного бюджету та виступає елементом програми економічного й соціального розвитку як країни в цілому, так і відповідного регіону зокрема.
Нова редакція Бюджетного кодексу України від 8 липня 2010 року значно розширила джерела надходжень до бюджету розвитку місцевих бюджетів, що дозволяє спрямовувати капітальні видатки на: соціально-економічний розвиток регіонів; виконання інвестиційних програм (проектів); будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів соціально-культурної сфери і житлово-комунального господарства; будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів; будівництво і придбання житла окремим категоріям громадян відповідно до законодавства; збереження та розвиток історико-культурних місць України та заповідників; будівництво та розвиток мережі метрополітенів; придбання вагонів для комунального електротранспорту; розвиток дорожнього господарства; придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги; комп’ютеризацію та інформатизацію загальноосвітніх навчальних закладів; інші заходи, пов’язані з розширеним відтворенням [2, с.62].
Економічно обґрунтованим є державне інвестування в інфраструктуру за умов, що ця інфраструктура (наприклад, транспортна) сприяє розвитку конкуренції, тобто усуває монопольне становище на ринку певних підприємств і створює умови для виходу на ринок нових підприємств з порівняно меншими витратами [3, c.205]. Створення основних обєктів інфраструктури та розвиток ринку капіталу розширюють можливості для формування приватного капіталу, а отже, є передумовою поступового зменшення участі держави у процесі формування капіталу.
Новий Бюджетний кодекс України поєднує в собі стратегічну концепцію ефективного та самостійного формування і функціонування соціально-економічного розвитку територіально-адміністративних одиниць та підкріплюється положеннями статті 143 Конституції України [4] та статті 63 Закону України "Про місцеве самоврядування” [5], де зазначено механізм формування та виконання бюджету розвитку місцевого самоврядування.
Із прийняттям нового Бюджетного кодексу України, значно розширилися надходження до бюджету розвитку місцевих бюджетів, що закріпило за органами місцевого самоврядування значну фінансову базу для реалізації інноваційно-інвестиційних програм. Проте, відокремлення планування, фінансування та моніторингу поточних видатків від видатків, що мають довгостроковий характер, відбувається тільки на місцевому рівні, що унеможливлює приведення до єдиних принципів. Тому варто уніфікувати відповідні процедури і підходи до вибору проектів та програм, що здійснюються як на загальнодержавному так і на місцевому рівнях, на які спрямовуються кошти бюджету, визначення критеріїв вибору об’єктів для інвестування, здійснення моніторингу їх реалізації, організація інформаційно-аналітичного забезпечення цих процесів.
Планування бюджету розвитку повинно реалізовуватись в аспекті окреслених пріоритетів регіонального розвитку та перерозподілу джерел доходів місцевого бюджету на користь бюджету розвитку.
Особливістю регіонального інвестування є наявність законодавчого забезпечення концепції двох бюджетів, яка реалізується у застосуванні такого важливого інструменту, як бюджет розвитку. Видатки бюджету розвитку, мають перспективний характер, тому можуть сприяти реалізації довгострокових цілей, за умов сталого фінансування запланованих відповідними програмами і проектами заходів на тривалому проміжку часу. Забезпечення сталості видатків, що мають довгостроковий характер і наявність можливостей планувати та здійснювати такі видатки реалізуються шляхом визначення відповідних джерел фінансування.
 
Список використаних джерел
1.  Ткачук І. Г. Економічна самостійність регіону / І. Г. Ткачук; "Наукова думка. – К., 1994. – 230с.
2.  Бюджетний кодекс України : за станом на 10 січня 2011 р. / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – К. : Велес, 2011. – 112 с. – (Бібліотека офіційних видань).
3.  Луніна І. О. Державні фінанси та реформування міжбюджетних відносин: монографія / І. О. Луніна. – К : Наукова думка, 2006. – 432с.
4.  Конституція України: – К. : Преса України, 1997. – 80с.
5.  Про місцеве самоврядування : закон України від 21.05.97 №280/97-ВР (із останніми змінами) // Відомості Верховної Ради України. – 1997.– №24.– С.170.
Категорія: Секція_3_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-14)
Переглядів: 1264 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0