Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_5_2011_11_15-16

ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ
Чебанова Ольга
бакалавр,
Миколаївський державний аграрний університет
м. Миколаїв
 
Особливості управління та розвитку рекламної діяльності в україні
 
При правильній організації реклама дуже ефективна і сприяє швидкій та безперебійній реалізації виробленої продукції. При цьому прискорюється повернення оборотних коштів підприємств, установлюються ділові контакти виробників з покупцями і споживачами продукції, збільшуються обсяги виробленої продукції, а як кінцевий результат –покращуються показники господарської діяльності підприємств.
Реклама – це цілеспрямований інформативний вплив опосередкованого характеру на споживача для просування товарів і послуг на ринку збуту, з іншої сторони, реклама – відкрите повідомлення фірми, адресоване її потенційним покупцям, споживачам товарів і послуг, про їхню якість, переваги, а також про заслуги самої фірми [3, с. 39]. Відповідно, виділяють такі види реклами: інформаційна – застосовується переважно для створення попиту на етапі виведення нового товару на ринок; переконуюча – проводиться на етапі зростання життєвого циклу товару, для того, щоб переконати споживачів у перевазі нової марки товару і сприяти збільшенню обсягу продажу, часто набуває форми порівняльної реклами; нагадувальна – використовується на етапі зрілості для того, щоб змусити споживача згадати про товар; підсилююча – після купівлі запевняє покупців товару у правильності вибору; престижна – створює певний імідж фірми.
Закон України „Про рекламу” від 03.07.1996 року дає наступне визначення даного поняття: реклама – це спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується у будь-якій формі, за допомогою будь-яких засобів, призначена для невизначеного кола осіб, формує або підтримує зацікавленість та сприяє реалізації продукції [1, с. 2]. 
Розробляючи програму рекламної діяльності, необхідно прийняти ряд важливих рішень, які мають пряме відношення до складу системи цілей, формування бюджету, вибору варіантів звернення, визначення засобів поширення інформації, оцінки використання програмних заходів.
Прийняті рішення повинні бути узгодженими із завданнями організації. Коло завдань надзвичайно широке, але ми зупинимось на основних завданнях, які виконує реклама в сучасних умовах господарювання – переходу до інформаційного суспільства, які і підтверджують важливість реклами як елемента розвитку та функціонування бізнесу та ринкової економіки в цілому. Серед основних завдань можна виділити наступні: поширення знань про фірму; одержання запитів про повнішу інформацію щодо товару; вплив на процес прийняття рішення про покупку; подання допомоги працівникам служби збуту під час їхніх переговорів з клієнтурою; подолання упередженості стосовно рекламованого товару; підтримка добрих емоцій у покупців товару; поширення відомостей про сервіс; розповідь про випробування товару; формування позитивного ставлення до фірми з боку суспільства.
Реклама є однією зі складових маркетингу [2, с. 39]. Для того, щоб реклама стала ефективним фактором програми маркетингу та розвитку бізнесу необхідно дотримуватись таких умов:
- рекламна інформація має бути новою і неочікуваною;
- особливо активно рекламу слід використовувати на стадіях упровадження товару на ринок і зростання обсягу продажу;
- реклама має підкреслювати ті особливості товару, які відрізняють його від аналогів;
- реклама найефективніша при зростаючому попиті;
- реклама має бути систематичною, оптимальним є щотижневий контакт  з потенційними покупцями, максимально припустимий – щоквартальний.
Для ефективного функціонування та реалізації стратегії, досягнення мети і цілей фірми необхідно звертати увагу на організацію та управління рекламною діяльністю на підприємстві. Організація рекламної роботи включає:
 - проведення цілеспрямованих рекламних компаній;
 - розміщення у періодичній пресі рекламних оголошень, відгуків покупців про товар, використання для реклами газет та журналів вузького профілю, довідників, спеціалізованих наукових видань;
- використання товарного знака для підвищення ефективності рекламної діяльності;
 - вибір найефективніших, стосовно товару та цільового ринку, форм рекламної діяльності та маркетингових стратегій.
Управління рекламною діяльністю розглядають, як процес взаємодії основних учасників рекламної діяльності [4, с. 36]. Суб’єктами управління рекламою є вище керівництво підприємства, лінійні та функціональні керівники, маркетингова служба, працівники рекламних підрозділів та ін. В якості обєкта управління виступають потенційні споживачі, торговельні посередники, широка громадська думка та ін.
Процес управління (регулювання) рекламною діяльністю в Україні постійно розширюється. Однак існує ще чимало проблем, які вимагають подальших розробок з питань регулювання маркетингових комунікацій, зокрема реклами і стимулювання збуту, доопрацювання та вдосконалення нормативно – правової бази маркетингової діяльності. Головною метою системи державного управління рекламною діяльністю в Україні має бути визначене максимальне сприяння вирішенню засобами реклами економічних, соціальних, політичних та інших проблем; визначено основні цілі державної політики в галузі реклами: сприяння розвиткові національної економіки, сприяння розвиткові рекламної галузі, формування позитивного іміджу держави на міжнародній арені, створення оптимальних умов для розвитку добросовісної конкуренції, захист прав споживачів тощо. Структура рекламного маркетингу в Україні мало чим схожа на ринок зарубіжних країн, хоча і відбулися значні зміни: ринок став більш передбачуваним, виникли професійні агентства і рекламодавці, а також почали використовувати практику інших країн.
На кінцевому етапі важливим є визначення ефективності рекламної діяльності, яке передбачає проведення аналізу структури витрат на рекламу загалом і за окремими елементами: на проведення рекламних компаній, на виготовлення рекламних матеріалів та їх розподіл. Ефективність рекламної компанії визначають способом аналізу та порівняння наступних показників: витрати на рекламу на 1000 потенційних покупців по кожному засобу і виду реклами, відсоток покупців, які звернули увагу на рекламу та купили виріб, популярність продукції фірми як результат рекламної компанії. Також для визначення ефективності реклами необхідно з’ясувати питання про те, до якого рівня реклама сприяє зростанню реалізації товарів. Це здійснюється шляхом співставлення витрат на рекламні заходи до досягнутих за їх допомогою результатів. Такий аналіз сприяє правильному виборові засобів реклами та часу їх проведення, а також більш обґрунтованому плануванню фінансових витрат на рекламу.
 
Список використаних джерел
1. Закон України "Про рекламу" від 3 липня 1996 №270 / 96 – ВР // Відомості Верховної Ради 1996 р. - №39 – С. 181.
2. Гаркавенко С.С. Маркетинг: [підручник] / С.С.Гаркавенко. — К.: Лібра, 2008. — 712с.
3. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика: [навчальний посібник] / В.Г.Герасимчук. — К.: Вища школа, 2009. — 327с.
4. Маркетинг: [підручник] / за ред. А.О.Старостіної. — К.: Знання, 2009. — 1070с.
Категорія: Секція_5_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-13)
Переглядів: 4788 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0