Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_5_2011_11_15-16

СИСТЕМА МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКОСТІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
Паньків Василь
старший викладач
ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут»,
м. Бережани
 
СИСТЕМА МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКОСТІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
 
         Ще недавно основну роль у підвищенні якості продукції віддавали фізичній праці. Нині ця проблема не може бути вирішена без участі науковців, менеджерів, інженерів.
             Якість визначається дією багатьох суб’єктивних та об’єктивних чинників як внутрішнього, так і зовнішнього характеру. Для забезпечення стабільно високого рівня якості необхідна система менеджменту якості. Для цього необхідно здійснити сукупність заходів постійного впливу на процес створення і поліпшення рівня якості.
Існує три основні підходи до створення системи менеджменту якості:
·                   створення системи власними силами (підприємство володіє людськими і тимчасовими ресурсами і не має потреби в залученні зовнішніх консультантів для розробки системи);
·                   створення системи з допомогою зовнішніх консультантів (підприємство не має можливості відволікати персонал від основної діяльності, але володіє фінансовими ресурсами для залучення зовнішніх консультантів, розробки та впровадження системи якості);
·                   створення системи об’єднаними зусиллями з використанням власних ресурсів і залученням зовнішніх консультантів на певні етапи створення системи менеджменту якості.

     На сьогоднішній день менеджмент якості – це обов’язковий елемент менеджменту організації.

      Відповідно до міжнародних стандартів термін менеджмент якості  визначають як скоординовану діяльність, яка полягає у спрямуванні та контролюванні організації щодо якості. Спрямування та контролювання якості охоплює розроблення політики і цілей у сфері якості, планування, забезпечення контролю та поліпшення якості.

      Відродження економіки країни, її міжнародне визнання та авторитет пов’язані з якістю її продукції. Саме держава повинна забезпечити всі необхідні умови для реалізації цих процесів. Нині уряд України виділив такі стратегічні цілі у сфері системи якості: постійне підвищення якості та конкурентоспроможності вітчизняної продукції; поліпшення умов і рівня життя; забезпечення стійкого розвитку економіки; збереження та відновлення довкілля; пропагування та впровадження принципів всеосяжного управління якістю; формування позитивного іміджу України на міжнародному рівні. З метою стимулювання робіт із впровадження систем управління якістю на малих підприємствах надаються консультаційні послуги щодо створення систем управління консалтинговими фірмами, забезпечується державна підтримка через компенсації частини витрат на розробку та впровадження цих систем за рахунок бюджетних коштів.

      Отже, поступово в країні створюються сприятливі умови для ефективної реалізації політики менеджменту якості та впровадження систем управління якістю на підприємствах відповідно до міжнародних стандартів ISO. Постійно здійснюється моніторинг упровадження і сертифікації систем управління якістю підприємствами, на яких потім розміщують державні замовлення на поставку їх продукції. Розпочато підготовку фахівців з якості, тобто персонал, залучений до виконання робіт, що безпосередньо впливає на якість, повинен бути компетентним, мати належні освіту, професійну підготовку, кваліфікацію та досвід. Керівництву під час планування потреб у загальній і професійній підготовці необхідно враховувати зміни, зумовлені характером процесів підприємства, етапами підвищення кваліфікації працівників та культури підприємства, що надасть можливості забезпечити працівників знаннями та вміннями, які разом з досвідом підвищуватимуть їхню компетентність.

   Однією з обов’язкових умов покращення стану української економіки та «безболісного» подолання економічної кризи є впровадження ефективних систем якості, здатних забезпечити конкурентоспроможність підприємства.

    Сучасне управління якістю на підприємстві, незалежно від форми власності і масштабу виробничої діяльності, повинне оптимально сполучати дії, методи і засоби, що забезпечують, з одного боку, виготовлення продукції, що задовольняє поточні запити і потреби ринку, а з іншого боку - розробку нової продукції, здатної задовольняти майбутні запити і потреби ринку.
 
Список використаних джерел
1.       Момот О.І. Менеджмент якості та елементи системи якості / О.І. Момот // Навч. посібник. – К. : Центр учбової літератури, 2007 – 368с.
2.       Мочерний С.В., Ларіна Я.С., Устенко О.А., Юрій С.І. Економічний енциклопедичний словник: У 2 т. Т. 1 // За ред.. С.В. Мочерного. – Львів: Світ, 2005. – 616с.
3.       Ольдерогге Н. Менеджмент четвертого поколения: современная концепция менеджмента / Н. Ольдерогге // Менеджмент. – 2008. - №11-12. – С. 62-65.
4.       Шаповал М.І. Менеджмент якості / М.І. Шаповал // Підручник. – 4-те вид., випр. і доп. – К.: Т-во «Знання», КОО, 2007. – 471с.
 
Категорія: Секція_5_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-14)
Переглядів: 4097 | Рейтинг: 1.0/1
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0