Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_5_2011_11_15-16

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ САТИСФАКЦІЇ ЛОЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Неглядова Вероніка
аспірант,
Східноукраїнський національний
університет імені Володимира Даля,
м. Луганськ
 
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ САТИСФАКЦІЇ ЛОЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
 
Ринкова економіка породжує зміну пріоритетів діяльності підприємств. Особливої значущості у цих умовах набуває питання забезпечення ефективності управління персоналом та визначення чинників, що її обумовлюють.
Будь-яке підприємство, яке бажає досягти конкурентних переваг на ринку, повинно розглядати персонал як стратегічний чинник, що забезпечує його конкурентоспроможність у довготривалій перспективі. Тому при дослідженні способів задоволення потреб персоналу підприємства потрібно розглядати систему мотивації і до праці, виходячи із стратегій як підприємства, так і інтересів його працівників. Це в сукупності активізує не тільки методи управління персоналом, а й загальну ефективність діяльності підприємства. Важливим чинником успіху, що забезпечує стабільність діяльності підприємства при цьому є лояльність персоналу. Наразі дуже важливого значення набуває сатисфакція лояльності персоналу підприємства.
Виходячи з цього, існує нагальна і об’єктивна потреба у проведенні досліджень щодо сатисфакції лояльності персоналу підприємства і розгляду її як однієї з найважливіших засобів забезпечення конкурентоспроможності підприємств в цілому.
Питаннями лояльності персоналу займалися як зарубіжні і вітчизняні вчені, такі як Кібанов А.Я. [1], Потьомкін В.К. [2], Маслов В.І. [3], Райхельд Ф. [4]. Разом з тим трактування понять «сатисфакція» та «лояльність» ще й досі не розглядалося у єдиному словосполученні. Саме такий підхід може мати свою унікальну характеристику, складові та чинники, які у сукупності допоможуть вивести підприємство на потрібний шлях подальшого прогресуючого розвитку, дозволить визначити потреби та пріоритети, зменшити економічну уразливість та збільшити загальну конкурентоспроможність підприємства в умовах ринкової економіки.
Останнім часом питання визначення і підтримки лояльності співробітників стає актуальним для компаній,  що працюють на ринку нашої країни. Це обумовлено тим, що керівники починають більше цінувати персонал, в навчання і розвиток якого вони вкладають багато коштів. Крім того, попит на гарних співробітників завжди високий і практика їхнього переманювання заставляє підприємство уважно відноситися до лояльності свого персоналу.
У основі лояльності лежить задоволеність співробітників різними аспектами роботи на підприємстві. Логічно передбачити: якщо співробітник повністю задоволений роботою, то він  проявляє високу прихильність по відношенню до компанії, а також чесність і продуктивність, а співробітник, не задоволений своєю роботою, має свідомо нижчу лояльність.
Від задоволеності  лояльності співробітників залежить багато що: успіх і процвітання фірми, її лідерські позиції в бізнесі, кадрова стабільність, що виражається в шановливому, коректному і доброзичливому відношенні до підприємства [4, с. 68]. Аналіз цих параметрів дозволяє не лише оцінювати адекватність цілей організації, але і своєчасно коректувати їх, а також застосовувати управлінські дії, для того, щоб здійснити переорієнтацію персоналу з позиції споживчої на позицію реальної зацікавленої сторони.
Задоволеність персоналу [3, с. 128] – багатогранне поняття, що відображає відношення співробітника до різних аспектів роботи: робоче навантаження, безпека роботи, оплата праці, умови праці, статус і престиж роботи, впроваджена підприємством політика оцінювання виконання роботи, загальні методи керівництва, стосунки між начальниками і підлеглими, автономія і відповідальність, можливості для вживання знань і умінь, можливості для зростання і розвитку.
Від сатисфакції лояльності залежить економічна ефективність праці, результативність діяльності персоналу компанії.
Задоволеність співробітника у свою чергу залежить від того, наскільки компанія задовольняє потреби цього співробітника, тобто яким чином вона його мотивує. Найчастіше наслідком задоволеності умовами праці, політикою керівництва і взаєминами з колегами є лояльність співробітника до компанії в цілому.
Для лояльних співробітників робота є значимою цінністю [1, с. 136], вони думають про неї безперервно, і, здається, процвітання фірми турбує їх більше, ніж власне благополуччя. А сатисфакція лояльності персоналу дозволяє керівництву створити усередині своєї компанії таку систему управління, при якій кожен співробітник знає, що, коли і чому йому потрібно виконувати ті або інші завдання, яку оплату або бонуси він отримає, при цьому він віддано віритиме в свою компанію, привносячи в свою роботу творчі заділи. У цій системі управління виграють як співробітники компанії, так і сама компанія в особі своїх керівників.
 
Список використаних джерел
1.       Кибанов А. Я. Служба управления персоналом : учебное пособие / А. Я. Кибанов, В. Г. Коновалова, М. В. Ушакова. — М.: КНОРУС, 2010. — 416 с.
2.       Потёмкин В. К. Управление персоналом : учебник для вузов / В. К. Потёмкин. — Спб.: Питер, 2010. — 432 с.
3.       Маслов В. И. Стратегическоем управление персоналом в условиях эффективной организационной культуры : учебник. — М.: Финпресс, 2004. — 521 с.
4.       Райхельд Ф. Как строить взаимоотношения с персоналом. Руководство для руководства / Пер. с англ. А. Сухенко. — Спб.: Питер, 2006. — 256 с.
Категорія: Секція_5_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-14)
Переглядів: 962 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0