Неглядова Вероніка
аспірант,
Східноукраїнський національний
університет імені Володимира
Даля,
м. Луганськ
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ САТИСФАКЦІЇ ЛОЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Ринкова економіка
породжує зміну пріоритетів діяльності підприємств. Особливої значущості у цих
умовах набуває питання забезпечення ефективності управління персоналом та
визначення чинників, що її обумовлюють.
Будь-яке
підприємство, яке бажає досягти конкурентних переваг на ринку, повинно
розглядати персонал як стратегічний чинник, що забезпечує його
конкурентоспроможність у довготривалій перспективі. Тому при дослідженні
способів задоволення потреб персоналу підприємства потрібно розглядати систему
мотивації і до праці, виходячи із стратегій як підприємства, так і інтересів
його працівників. Це в сукупності активізує не тільки методи управління
персоналом, а й загальну ефективність діяльності підприємства. Важливим
чинником успіху, що забезпечує стабільність діяльності підприємства при цьому є
лояльність персоналу. Наразі дуже важливого значення набуває сатисфакція
лояльності персоналу підприємства.
Виходячи з цього,
існує нагальна і об’єктивна потреба у проведенні досліджень щодо сатисфакції
лояльності персоналу підприємства і розгляду її як однієї з найважливіших
засобів забезпечення конкурентоспроможності підприємств в цілому.
Питаннями лояльності
персоналу займалися як зарубіжні і вітчизняні вчені, такі як Кібанов А.Я. [1], Потьомкін В.К. [2],
Маслов В.І. [3], Райхельд Ф. [4]. Разом з тим трактування понять «сатисфакція» та
«лояльність» ще й досі не розглядалося у єдиному словосполученні. Саме такий
підхід може мати свою унікальну характеристику, складові та чинники, які у
сукупності допоможуть вивести підприємство на потрібний шлях подальшого
прогресуючого розвитку, дозволить визначити потреби та пріоритети, зменшити
економічну уразливість та збільшити загальну конкурентоспроможність
підприємства в умовах ринкової економіки.
Останнім часом питання визначення і підтримки лояльності співробітників
стає актуальним для компаній, що
працюють на ринку нашої країни. Це обумовлено тим, що керівники починають
більше цінувати персонал, в навчання і розвиток якого вони вкладають багато
коштів. Крім того, попит на гарних співробітників завжди високий і практика
їхнього переманювання заставляє підприємство уважно відноситися до лояльності
свого персоналу.
У основі
лояльності лежить задоволеність співробітників різними аспектами роботи на підприємстві. Логічно передбачити: якщо співробітник повністю задоволений
роботою, то він проявляє високу прихильність по відношенню до компанії, а
також чесність і продуктивність, а співробітник, не задоволений своєю роботою,
має свідомо нижчу лояльність.
Від задоволеності лояльності співробітників
залежить багато що: успіх і процвітання фірми, її лідерські позиції в бізнесі,
кадрова стабільність, що виражається в шановливому, коректному і доброзичливому
відношенні до підприємства [4, с. 68]. Аналіз цих параметрів дозволяє не лише
оцінювати адекватність цілей організації, але і своєчасно коректувати їх, а
також застосовувати управлінські дії, для того, щоб здійснити переорієнтацію
персоналу з позиції споживчої на позицію реальної зацікавленої сторони.
Задоволеність
персоналу [3, с. 128] – багатогранне поняття, що відображає відношення
співробітника до різних аспектів роботи: робоче навантаження, безпека роботи,
оплата праці, умови праці, статус і престиж роботи, впроваджена підприємством
політика оцінювання виконання роботи, загальні методи керівництва, стосунки між
начальниками і підлеглими, автономія і відповідальність, можливості для
вживання знань і умінь, можливості для зростання і розвитку.
Від сатисфакції лояльності залежить економічна
ефективність праці, результативність діяльності персоналу компанії.
Задоволеність співробітника у свою чергу залежить від
того, наскільки компанія задовольняє потреби цього співробітника, тобто яким
чином вона його мотивує. Найчастіше наслідком задоволеності умовами праці,
політикою керівництва і взаєминами з колегами є лояльність співробітника до
компанії в цілому.
Для лояльних співробітників робота є значимою цінністю
[1, с. 136], вони думають про неї безперервно, і, здається, процвітання фірми
турбує їх більше, ніж власне благополуччя. А сатисфакція лояльності персоналу
дозволяє керівництву створити усередині своєї компанії таку систему управління,
при якій кожен співробітник знає, що, коли і чому йому потрібно виконувати ті
або інші завдання, яку оплату або бонуси він отримає, при цьому він віддано
віритиме в свою компанію, привносячи в свою роботу творчі заділи. У цій системі
управління виграють як співробітники компанії, так і сама компанія в особі
своїх керівників.
Список використаних джерел
1.
Кибанов А. Я.
Служба управления персоналом : учебное пособие / А. Я. Кибанов, В. Г.
Коновалова, М. В. Ушакова. — М.: КНОРУС, 2010. — 416 с.
2.
Потёмкин В. К.
Управление персоналом : учебник для вузов / В. К. Потёмкин. — Спб.: Питер,
2010. — 432 с.
3.
Маслов В. И.
Стратегическоем управление персоналом в условиях эффективной организационной
культуры : учебник. — М.: Финпресс, 2004. — 521 с.
4.
Райхельд Ф. Как строить взаимоотношения с персоналом.
Руководство для руководства / Пер. с англ. А. Сухенко. — Спб.: Питер, 2006. — 256 с.
|