Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_5_2011_11_15-16

ЗАСАДИ УСПІШНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ВАРТІСНОГО ПІДХОДУ ДО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
Глотова Дар’я
аспірант,
Донецький національний університет економіки і торгівлі
імені Михайла Туган-Барановського,
м. Донецьк
 
ЗАСАДИ УСПІШНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ВАРТІСНОГО ПІДХОДУ ДО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
 
Швидка адаптація до нових правил функціонування бізнес-моделей пред'являє зростаючі вимоги до якості аналітики, стратегічних і оперативних рішень. Управління вартістю підприємства —процес послідовної реалізації в житті підприємства фінансової моделі аналізу фірми на основі принципу економічного прибутку, побудова на її основі і з її допомогою стратегічних і оперативних рішень менеджменту підприємства. У цьому процесі фінансова складова менеджменту виходить на перший план. Адже управляти необхідно на основі такого складного агрегованого параметра, як інвестиційна вартість бізнесу.
Вона стає кількісною інтерпретацією мети і всієї «траєкторії польоту» підприємства, критерієм ефективності сукупності управлінських рішень, що приймаються. Досвід сотень західних компаній, що витримують саме такий курс, показує, що при побудові і реалізації моделі управління вартістю потрібно виділяти п’ять основних складових, або функціональних напрямів змін [1].
Перша складова — це впровадження вартісного мислення в процес і процедури розробки стратегічних рішень і стратегічного планування. Роль фінансового менеджера в даному процесі —побудова фінансової моделі аналізу ефекту від впровадження стратегії, її потенціалу за критерієм нарощування інвестиційної вартості бізнесу. Це пред'являє якісно нові вимоги до необхідної інформації і до технологій, які повинні допомагати оцінювати ефективність ринкової стратегії. Знадобиться не лише обрати якісні параметри, що характеризують привабливі особливості стратегії, намалювати картину використання підприємством її ключових компетенцій і описати бізнес-модель. Оцінити стратегічні рішення за критеріями вартості, які менеджери можуть додати до вже наявної вартості капіталу власників підприємства, — означає розглянути їх в декількох ракурсах одночасно:
·     з точки зору зростання підприємства, його тривалості і обґрунтованості стратегічними кореневими компетенціям і конкурентними перевагами;
·     з позиції потоків вільних грошових коштів, які повинні супроводжувати ефективні рішення, що генеруються;
·     у аспекті інвестиційних ризиків і відповідним необхідним бар'єрним рівнем прибутковості капіталу, використовуваного в підприємстві.
Створюється фінансова модель стратегії, що вимірює рушійні сили бізнесу і що перекладає їх мовою конкретних показників, — ключових чинників вартості, потрібних для кількісної оцінки інвестиційної вартості підприємства. Переклад стратегічного планування мовою інвестиційної вартості означає також необхідність підбору і формалізації фінансової аналітичної моделі підприємства. Такі моделі включають нові показники, що відрізняються від традиційних облікових вимірників тим, що вони повинні повністю втілювати принципи фінансової моделі аналізу фірми. Це означає, що в різних формалізованих розрахункових моделях принцип економічного прибутку, що становить фундамент коректного підходу до стратегічного аналізу підприємства, буде реалізований специфічно. Кожна формалізована модель матиме власні внутрішні алгоритми оцінки ефективності стратегії [2].
Друга складова управління вартістю компанії — створення системи показників оцінки оперативної діяльності внутрішніх підрозділів на різних рівнях управління. Впровадження таких нових аналітичних моделей лише на загальнокорпоративному рівні, де обговорюються, виробляються і приймаються рішення в області стратегічного планерування, недостатньо. Необхідне те, що їх пов’язує з нижніми поверхами управління, з операційними завданнями, потрібна їх конкретизація на робочих місцях. У системі показників оцінки оперативної діяльності мають бути врахований розподіл управлінської і фінансової відповідальності, масштаби повноважень менеджерів різного рівня організаційно-управлінської структури. Така система показників, відштовхуючись від базових принципів, єдиних для вживаної фінансово-аналітичної моделі, безумовно обростає індивідуальними параметрами, характерними як для галузі, так і для підприємства. Ця нова система показників, прив'язаних до вартості підприємства, може виконувати специфічні функції — з її допомогою менеджери можуть оцінювати вплив тих або інших оперативних рішень, які передбачається здійснювати усередині даного рівня управління, на вартість всього підприємства. Визначаючи і вимірюючи вплив цих рішень на вартість, тобто оцінюючи найбільш «чутливі» зони вартості, команда менеджерів отримує інструмент для обґрунтування вибору з наявних варіантів і розставляння пріоритетів. Формулювання задач і завдань оперативного характеру для внутрішніх підрозділів в підприємстві повинне здійснюватися саме за результатами такого «аналізу чутливості».
Перевага подібного поглиблення вартісного мислення — поширення цього способу бачення серед співробітників, ув’язує їх професійні завдання з підсумковим, інтегруючим показником вартості. Проте це трудомісткий процес, що має на увазі роботу по перебудові звичних процедур бізнес-планування, зміні прийомів бюджетування. Тому третя складова успішного впровадження управління вартістю — моніторинг провідних чинників вартості, система зворотних зв'язків для своєчасного реагування на процеси, що руйнівні для інвестиційної вартості. Йдеться, по суті, про виявлення «руйнівників вартості».
Четверта складова моделі управління вартістю — створення спеціальної системи винагороди персоналу. Формування змінної частини оплати, принципи визначення її величини, додаткові заохочення — всі ці механізми мають бути адаптовані до рішення задачі виявлення особистого вкладу менеджерів в процес зростання інвестиційної вартості підприємства. Це напрям побудови моделі забезпечує міцність всієї конструкції. Оплата на основі «внеску в скарбничку вартості підприємства» — ефективний засіб досягнення компромісу інтересів власників і менеджерів. Досвід побудови таких вимог, механізми балансування інтересів, знахідки і «вузькі місця» — все це є перспективами подальших досліджень.
П'ятий елемент моделі управління вартістю — зміни в комунікаціях із зацікавленими контрагентами підприємства, і перш за все з її інвесторами. Створення нових показників оцінки діяльності підприємства, використання нових аналітичних моделей, вживання нових алгоритмів обґрунтування рішень, нові критерії розставляння пріоритетів в діяльності внутрішніх одиниць підприємства — все це вимагає додаткового інформування зацікавлених груп. Знадобиться інформація, яку необхідно певним чином структурувати. В центрі уваги можуть знаходитися провідні чинники вартості підприємства, серія заходів, направлених на забезпечення стійкої дії цих ключових чинників на зростання вартості, а також превентивні заходи, націлені на нейтралізацію можливих негативних, руйнівних процесів на вартість підприємства. Один з можливих варіантів структуризації інформації такого типа — спеціальні розділи до регулярної звітності підприємства або «Звіти про вартість підприємства».
 
Список використаних джерел
1. Ивашковская И. Управление стоимостью компаний – новый вектор финансовой аналітики фирмы // ЖУК. – 2004, № 5. – С. 30-33
2. Коупленд Т., Коллер Т., Муррин Д. Стоимость компаний: оценка и управление. – М.: Олимп-бизнес,  2005. – 573 с.
Категорія: Секція_5_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-14)
Переглядів: 1194 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0