Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_6_2011_11_15-16

ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ СЕГМЕНТІВ: ФАКТОРНИЙ АНАЛІЗ
Ігнатенко Тетяна
аспірантка,
Київський національний торговельно-економічний університет,
м. Київ
 
оцінка результатів діяльності сегментів: факторний аналіз
 
Отримання прибутку є основною метою діяльності господарюючого суб’єкта та його сегментів діяльності. Отже, доцільно проаналізувати зміни фінансового результату (прибутку) сегментів шляхом проведення факторного аналізу.
Ступінь досягнення поставлених завдань перед сегментами діяльності можна оцінити проаналізувавши прибуток отриманий в кінці періоду. На формування кінцевого результату можуть впливати наступні фактори: зміна обсягу реалізації, зміна ціни на продукцію та зміна витрат. Використовуючи метод ланцюгових підстановок розрахуємо вплив кожного з факторів на фінансовий результат сегмента за формулою:
                                                                                   (1)
де П – прибуток (фінансовий результат) сегмента діяльності; Q – кількість реалізованої продукції сегмента діяльності; Ц – ціна за одиницю продукції сегмента діяльності; В – витрати на одиницю продукції сегмента діяльності.
Загальне відхилення фінансового результату (ΔП) сегменту становить:
                                                 (2)
де Qф та Qб – кількість реалізованої продукції сегмента діяльності у фактичному та базовому періоді; Цф та Цб – ціна за одиницю продукції сегмента діяльності у фактичному та базовому періоді; Вф та Вб – витрати на одиницю продукції сегмента діяльності у фактичному та базовому періоді.
Для розрахунку впливу обсягу реалізації на відхилення фінансового результату необхідно прибуток у базовому періоді скоректувати на зміну обсягу реалізації при незмінних ціні та витратах на одиницю продукції:
                                               (3)
Зміна прибутку від реалізації сегмента за рахунок зміни ціни на одиницю продукції має наступний вигляд:
                                              (4)
Зміна прибутку від реалізації сегмента за рахунок зміни витрат на одиницю продукції розраховується за формулою:
                                              (5)
Загальне відхилення прибутку сегмента у фактичному періоді порівняно з базовим становитиме:
                                                                     (6)
Запропонована факторна модель надасть можливість менеджерам сегментів приймати оперативні рішення щодо отриманого фінансового результату та його зміни, враховуючи зміни кількості реалізованої продукції, ціни та витрат на одиницю. Вищий управлінський персонал, використовуючи інформацію факторного аналізу фінансового результату сегментів, оцінює вклад кожного виділеного сегмента діяльності у приріст сукупного прибутку підприємства для прийняття рішень загалом по підприємству.
 
Список використаних джерел
1.          Мних Є.В. Фінансовий аналіз: навч. посіб. / Є.В. Мних, Н.С. Барабаш. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. – 412 с.
Категорія: Секція_6_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-13)
Переглядів: 972 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0