Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_6_2011_11_15-16

ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ
Сивак Богдан,
Янчук Галина
к.е.н., доцент
проректор з науково-педагогічної та фінансово-економічної роботи
Вінницький національний аграрний університет
м. Вінниця
 
ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ
 
Формування облікової політики бюджетних установ є однією з найважливіших проблем, що так і не була вирішена в процесі переходу нашої держави до ринкових відносин. У розпорядників бюджетних коштів нижчих рівнів взагалі відсутні Накази про облікову політику і взагалі до цього питання бухгалтери ставляться достатньо скептично. Хоча на госпрозрахункових підприємствах даний документ відіграє надзвичайно важливу роль, роблячи процес ведення бухгалтерського обліку простішим та більш пристосованим до ринкових умов.
Вивченням проблем формування облікової політики бюджетних установ займаються наступні науковці:Бутинець Ф.Ф., Житний П.,  Олексенко М.В., Пігош В.А., Дугієнко Н.О. та ін. Варто зазначити, що на дану тематику існує невелика кількість публікацій вітчизняних авторів. Здебільшого у періодичних виданнях розглядається сутність облікової політики лише госпрозрахункових підприємств.
Згідно із Законом України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” облікова політика — це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для складання та подання фінансової звітності [1].Порядок ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності бюджетних установ встановлюється Державним казначейством України відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та іншими нормативно - правовими актами. Однак бюджетні установи не можна повністю відокремлювати від інших підприємств, адже крім специфічних вимог, що висуваються до бухгалтерського обліку та звітності на них поширюються і загальні вимоги, встановлені для бухгалтерського обліку всіх інших підприємств [2].
На думку Писарчука О.В. облікова політика бюджетних установ повинна включати такі виміри:
1)                методичний (система способів і прийомів, в основі яких лежать документування, інвентаризація, відображення в бухгатерському обліку та звітності)
2)                технічний – вибір форм бухгалтерського обліку, а саме вибір способу обробки даних
3)                організаційний, який передбачає визначення структури бухгалтерії та розподіл обовязків між працівниками [3].
Процес формування облікової політики бюджетних установ є достатньо проблематичним, що можна пояснити такими причинами: порушення основних принципів бухгалтерського обліку (відсутність наказів про облікову політику), недостатній рівень теоретичної підготовленості персоналу, відсутність Національних стандартів бухгалтерського обліку для бюджетних установ та ін.
На думку, Дугієнко Н.О. розв`язання проблеми формування облікової політики бюджетних установ включає наступні етапи:
1)                обґрунтування необхідності формування облікової політики бюджетними установами (визначення мети та завдання)
2)                Визначення сутності Наказу про облікову політику – документу, що розкриває облікові методи залежно від характеру і специфіки діяльності певної установи. Існують такі методи обліку, які дають  бюджетній установі варіанти для вибору(наприклад методи нарахування амортизації, облік вибуття запасів), тому обрані варіанти доцільно записувати до Наказу, щоб не виникало суперечностей і непорозумінь.
3)                 Відображення взаємозв’язку облікової політики бюджетних установ із автоматизацією облікового процесу. Тобто, необхідно зазначати обраний програмний продукт для ведення бухгалтерського обліку
4)                Узгодження облікової політики установ-розпорядників бюджетних коштів вищого рівня із обліковою політикою підпорядкованих їм установ [4].
Для кращого розуміння сутності облікової політики бюджетних установ необхідно розглянути основні її аспекти. Соціальний, який забезпечує створення соціальних гарантій для захисту зовнішніх користувачів, шляхом забезпечення єдності представлення даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Економічний – підвищення дієвості внутрішнього контролю, скорочення документообігу. Інформаційний – сталість та гласність облікової політики дозволяє будувати прогнози майбутнього стану об’єкта. Юридичний – дані з Наказу про облікову політику можна використовувати при вирішенні господарських спорів, конфліктів із контролюючими органами [3].
Отже, у ході проведеного дослідження ми визначили, що облікова політика у найкращий спосіб забезпечує відображення господарських операцій в обліку. Проте існують певні проблеми щодо формування облікової політики в бюджетних установах, що пояснюється недосконалістю нормативно-методологічної бази та низьким рівнем підготовленості бухгалтерів.
 
Список використаних джерел
1.  Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року.
2.  Олексенко М.В. Поліпшення формування облікової політики як удосконалення обліку у бюджетних установах/ М.В. Олексенко // Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу.-2009.- № 4(8).-С.126-129.
3.  Писарчук О.В. Особливості формування облікової політики бюджетних установ/О.В. Писарчук //Збірник наукових праць Кіровоградського національного технічного університету.- 2010.-№18(II).- С.189-195.
4.  Дугієнко Н.О. Основні причини виникнення проблеми формування облікової політики бюджетних установ та методика її розв`язання/Н.О. Дугієнко //Інноваційна економіка.-2011.-№20.-С.93-97.
Категорія: Секція_6_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-13)
Переглядів: 3184 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0