Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_6_2011_11_15-16

ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ТА КАЛЬКУЛЯЦІЇ СОБІВАРТОСТІ ТУРИСТСЬКОГО ПРОДУКТУ
Бурдюг Наталя
cтарший викладач,
Шамсутдінова Феріде
студентка,
Кримський економічний інститут
ДВНЗ «Київський національний економічний  університет ім. В. Гетьмана»,
м. Сімферополь
 
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ТА КАЛЬКУЛЯЦІЇ СОБІВАРТОСТІ ТУРИСТСЬКОГО ПРОДУКТУ
 
З початку 90-х років ХХ ст. Україна почала формування національного туристського ринку. Розвиток туризму істотно впливає на більшість секторів економіки та соціальної сфери. У зв’язку з цим, перед нашою державою постає одне з ключових завдань у сфері туризму – проведення роботи з розробки та вдосконалення сучасного законодавства, нормативно-правових актів про туризм, а також  бухгалтерського обліку туристської діяльності.
В умовах ринкової економіки процес формування собівартості продукції або послуг важко переоцінити. Основною метою будь-якого комерційного підприємства є отримання максимального прибутку, такого як різниця між отриманими коштами за відвантажену продукцію або надані послуги і витратами на їх виробництво і продаж. Витрати підприємства безпосередньо впливають на формування обсягу прибутку. Чим менша собівартість виробленої продукції або наданих послуг, тим більш конкурентоспроможним є підприємство, доступнішими продукція або послуги для споживача і тим відчутніший економічний ефект від їх продажу.
Згідно з П(с)БО 16 «Витрати» до виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються:
·          прямі матеріальні витрати;
·          прямі витрати на оплату праці;
·          інші прямі витрати;
·          змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.
Основними видами витрат при формуванні турпродукту є:
·          витрати на оплату послуг інших підприємств туріндустрії;
·          витрати на оплату праці працівників туристських підприємств:
·          витрати на рекламу;
·          витрати, пов'язані з орендою та амортизацією основних фондів, насамперед сучасних систем комп'ютерної техніки [1].
Залежно від того, ким виступає суб'єкт підприємництва (виробником турпродукту чи турагентом), формуються особливості обліку витрат і калькулювання собівартості туристського продукту (послуг). Особливістю галузі туризму є те, що туристські підприємства займаються як формуванням (виробництвом) туристського ваучеру (турпродукту), так і безпосередньо його просуванням на ринку туристських послуг [2].
Практичне дослідження специфіки діяльності туристських підприємств дало змогу поряд із узагальнюючою категорією «витрати» виділити окрему категорію - «витрати з обслуговування туристів», яка характеризує господарську діяльність підприємства з формування туристського продукту й обслуговування туристів. Необхідність її виділення була спричинена тим, що за чинною класифікацією витрати, пов'язані з обслуговуванням туристів (реклама і збут туристського продукту, оплата праці працівників, які надають додаткові послуги), «розчинені» як у виробничих (частково в загальногосподарських), так і у невиробничих витратах. Використання цієї категорії в практичній діяльності допоможе визначити суму витрат, понесених у процесі виробництва, просування турпродукту та надання низки додаткових послуг туристам, а також дасть змогу вирішити питання про включення до собівартості непродуктивних витрат, пов’язаних з рекламою та збутом туристського продукту [3, с.4]
Головною проблемою є те, що національні фахівці ще не розробили єдиної методики обліку туристського продукту, який представляє собою сукупність туристських послуг. У свою чергу відсутність методичних рекомендацій щодо організації та методики обліку витрат і калькулювання собівартості туристських послуг призводить до невиправданого завищення вартості турпродукту.
Для вирішення цієї проблеми можна запропонувати здійснити ряд змінень:
-            виділити окрему класифікацію витрат, побудовану згідно з особливостей саме туристської діяльності;
-            удосконалити методику обліку витрат, що входять у собівартість турпродукту;
-            орієнтуючись на іноземний досвід, впровадити новітні комп’ютерні технології, для спрощення обліку на підприємствах туріндустрії.
Ці дії забезпечать більш ефективне ведення туристської діяльності національними підприємствами, що в свою чергу прискорить розвиток  України як конкурентоспроможної держави на туристському ринку.
 
Список використаних джерел
1.       Дядечко Л.П. Економіка туристичного бізнесу./ Л.П. Дядечко . -К.: Центр учбової літератури, 2007. - 224 с. http://tourlib.net/books_ukr/dyadechko101.htm.
2.       Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про туризм» № 1282-IV від 18 листопада 2003 року (із змінами та доповненнями) / Верховна Рада України. – Офіц. вид. – К.: Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2004, N 13, 180 с.
3.       Сметанко А.В. Методика та організація обліку і аудиту витрат у туристській галузі (на прикладі туристських підприємств Автономної Республіки Крим) - Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук. –РВВ КЕІ КНЕУ . – 2004. - 18 с.
Категорія: Секція_6_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-13)
Переглядів: 1011 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0