Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_7_2011_11_15-16

РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОНСУЛЬТАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АПК
Марусей Тетяна
к.е.н., в.о. доцента,
Подільський державний аграрно-технічний університет,
м. Кам’янець-Подільський
 
Роль інформаційних технологій у формуванні інформаційно-консультаційного забезпечення АПК
 
На сьогодні важливим напрямком підвищення ефективності ведення бізнесу, рівня конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках є забезпечення стабільного інноваційного розвитку галузі. Система інформаційно-консультаційного забезпечення, поєднуючи науку, освіту і виробництво, виступає каталізатором інноваційного розвитку аграрного сектора економіки, сприяє поширенню знань і є необхідною в умовах ринку. Відповідно, основними завданнями спеціалістів агроконсалтингових служб щодо застосування сучасних інформаційних технологій є створення та розвиток системи інформаційного забезпечення товаровиробників та інших учасників аграрного ринку.
Систематизацією накопичених знань і зарубіжного досвіду в теорії та практиці організації і функціонування системи з надання інформаційно-консультаційних послуг виробникам сільськогосподарської продукції на національному та регіональному рівнях з використанням сучасних інформаційних технологій присвячені праці таких вітчизняних та зарубіжних вчених, як П.Т. Саблук, М.Ф. Кропивко, І.М. Криворучко, Б.К. Скирта, В.П. Ситник, О.М. Бородіна, Т.П. Кальна-Дубінюк, М.І. Лобанов, Р.М. Шмідт, П.М. Музика, В.В. Козлов, Г.В. Жаворонкова, В.К. Горкавий, О.В. Ульянченко, А. Ван ден Бан та ін.
Процес управління суб’єктами аграрного ринку є насамперед інформаційним процесом, він тісно пов’язаний із збиранням, опрацюванням інформації. Тому інформаційні технології безпосередньо впливають на ефективність управління, вони змінюють умови праці, зокрема, управлінської і залучають інформацію як предмет праці. Використання інформаційних технологій значно скорочує управлінські витрати, розширює доступ сільськогосподарських товаровиробників та сільського населення до інформаційних джерел. Принципово змінюються можливості отримання, зберігання, поширення інформації, підвищується ефективність економічних контактів учасників аграрного ринку. Прийняття ефективних і раціональних рішень є основою для прибуткової діяльності сільськогосподарського виробника. Для реалізації цих рішень є сучасні інформаційні та комунікаційні технології, що реалізують ефективний доступ до знань та інформації.
Метою впровадження інформаційних технологій для аграрного консультування, що базуються на знаннях, є створення сучасних інформаційних технологій підтримки процесів консультування та прийняття рішень аграрними дорадчими службами.
Для реалізації цієї мети необхідно використовувати такі платформи:
-          суспільних зв’язків, що включає новини, інформацію про аграрну діяльність, форуми й чати із взаємодії з державними органами, юристами, організаціями тощо, ведення найбільш поширених питань;
-          eLearning, де люди можуть одержати або підвищити свій рівень з питань сільського господарства;
-          супроводу проблем виробника від перспективного планування(бізнес-планування) до збуту та реалізації щоденних операцій;
-          супроводу консультаційних послуг;
-          супроводу наукових розробок та досліджень.
Отже, впровадження інформаційних технологій у сільське господарство – підтримка з різних аграрних питань у будь-який часі в будь-якому місці, будь-якими засобами та в будь-якій прикладній аграрній сфері. У такий спосіб аграрні інформаційні ресурси для аграрних дорадчих служб зможуть підтримати єдиний ланцюг: інформація – консультація – прийняття рішень – навчання. Реалізація ефективного функціонування такого ланцюга зумовлює опис і розв’язання комплексу взаємозалежних практично важливих задач, що реалізуються на основі побудови інтегрованого інформаційного середовища, що представляє собою: інформаційне середовище на базі даних і знань, елементів інформаційно-довідкових систем, експертних систем, геоінформаційних систем та систем прийняття рішень, яке працює в мережі персональних та кишенькових комп’ютерів, мобільних телефонів та Інтернет-середовищі; друковані видання та брошури; інтерактивні додатки на електронних носіях.[5].
Для ефективної діяльності дорадчих служб особливу увагу слід приділяти Web-технологіям та використанню мережі Інтернет, так як вони дають унікальні можливості доступу до інформації та реалізації інтерактивного дистанційного навчання і консультування. В українському сегменті Інтернет з’явилося багато сайтів для аграрників, на яких розміщено досить велику кількість корисної інформації, щодо агропромислового комплексу. Це, в основному, комерційна інформація: ціни, аналітика, попит і пропозиції. Але на цих сайтах(www.minagro.gov.ua; www.zacon.gov.ua; www.rada.gov.ua; www.knbuv.gov.uawww.nauu.kiev.ua; www.agroua.netwww.agroperspectiva.com;www.aiaee.org; www.dorada.org.ua; www.koras.com.ua) вкрай недостатньо сільськогосподарської науково-технічної та технологічної інформації. Переважно це інформація з питань рослинництва, тваринництва, агарної освіти та науки, матеріали з економіки АПК, його правового забезпечення, основ бізнесу, аналітична і статистична інформація, представлена інформація цінового моніторингу сільськогосподарської продукції. Особлива увага приділяється новому розділу порталу „Дорадництво”. Цей розділ включає нормативно-правове забезпечення, інформацію про асоціації, дорадчі служби та консалтингові організації, сертифікацію дорадників та експертів-дорадників, міжнародні гранти та програми, навчання та конференції, також важливу інформацію про публікації з дорадництва.
Таким чином, процес управління суб’єктами аграрного ринку є насамперед інформаційним процесом, він тісно пов’язаний із збиранням, опрацюванням інформації. Тому інформаційні технології безпосередньо впливають на ефективність управління, вони змінюють умови праці, зокрема, управлінської і залучають інформацію як предмет праці. Використання інформаційних технологій в інформаційно-консультаційному забезпеченні АПК значно скорочує управлінські витрати, розширює доступ сільськогосподарських товаровиробників та сільського населення до інформаційних джерел.
 
Список використаних джерел
1.       Биковець В. Інститут сільського розвитку / В.Биковець, Т.Свірус, С.Прокопенко, О.Цепко // Пріоритети. – 2003. – № 3(9). – С. 11–15.
2.       Гриценко М. П. Розвиток дорадчої діяльності в Київській області: досвід, перспективи, проблеми [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.koras.com.ua.
3.     Самсонова В. В. Сутність організаційно-економічного механізму поширення сільськогосподарських знань та інформації / В. В. Самсонова // Науковий вісник НАУ. – 2006. – Вип. 100. – С. 329 – 333.
4.     Сільський розвиток [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.dorada.org.ua.
5.       Чаплінський Ю. П. Мобільні інформаційні системи підтримки прийняття рішень /  Ю.П.Чаплінський //  Наукова-технічна інформація. – №1. – 2003, С.22–26.
Категорія: Секція_7_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-15)
Переглядів: 3128 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0