Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_2_2012_12_11-12

ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ ЗАЦІКАВЛЕНИХ КОРИСТУВАЧІВ
Голячук Наталія
к.е.н., доцент кафедри обліку і аудиту
Луцький національний технічний університет
м. Луцьк
 
формування облікової інформації для зацікавлених користувачів
 
Важливим завданням бухгалтерського обліку будь-якого підприємства в умовах ринкової економіки є забезпечення зацікавлених користувачів обліково-аналітичною інформацією, необхідною для прийняття управлінських рішень, здатною впливати на фінансове становище підприємства, його власників, керівників та працівників.
Необхідність орієнтації обліку на користувачів була обгрунтована ще Лукою Пачолі в 15 столітті. Одним з його основних постулатів була ясність, під якою розумілося, що бухгалтерський облік повинен надавати користувачам ясну і зрозумілу їм інформацію. Спочатку в якості користувачів виступав тільки власник, який при цьому і виконував бухгалтерські функції. З часом, багато чого з різних аспектів цього постулату зазнало істотної еволюції у зв'язку з різким зростанням числа користувачів, що змусило бухгалтерів в процесі відображення фактів господарської діяльності розглядати і враховувати інтереси різних користувачів: власників, адміністраторів, службовців, підзвітних осіб, дебіторів і кредиторів [1].
На різних етапах розвитку економіки змінювалися підходи до формування облікової інформації для зацікавлених користувачів, вимоги щодо складу інформації і форматів її подання (табл.1).
Облікова інформація повинна задовольняти конкретним потребам користувачів в залежності від рівня та характеру прийнятих рішень і відповідати наступним вимогам:
 
Таблиця 1
Інформаційні потреби в обліковій інформації  різних користувачів

Джерело [2]
 
-      аналітичність - інформація повинна надходити по тих напрямках діяльності та з тією деталізацією, яка необхідна для вирішення поставлених завдань;
-      об'єктивність - економічна інформація повинна об'єктивно відображати відомості про поточний стан і про перспективи їх змін;
-      своєчасність або оперативність - інформація повинна надходити до керівництва якнайшвидше (у момент появи в облікових регістрах підприємства) оскільки несвоєчасність надходження інформації зумовлює запізнення в прийнятті рішень;
-      суттєвість або релевантність - інформація повинна бути достатньою для прийняття рішень;
-      сумісність та зіставність інформації, яка надходить з різних джерел;
-       точність – однозначне сприйняття інформації всіма споживачами;
-       повнота – інформація повинна бути достатньою для ефективного її використання;
-       репрезентативність – достатня структура і кількість для адекватного відображення особливостей підприємства;
-       стійкість – можливість інформації зберігати свої властивості на певному відрізку часу.
У  кожного споживача існують свої потреби в обліковій інформації. При цьому облікова інформація повинна містити максимум того, що необхідно знати зацікавленим особам, і необхідні пояснення, щоб не дезорієнтувати того, хто буде нею користуватися.
 
Список використаних джерел
1. Кузьмина М.С. Система учетно-аналитической информации для принятия управленческих решений пользователями отчетности (теория, методология, практика) / автореферат на соискание ученной степени доктора економических наук: спец. 08.00.12 – «Бухгалтерский учет, статистика» / М.С. Кузьмина – М.,  2009. – 51с.
2. Голячук Н.В. Якісні характеристики обліково-аналітичної інформації / Н.В. Голячук,  В.С. Рихлюк  // Економічні науки. Серія ”Облік і фінанси”: Збірник наукових праць ЛНТУ.  Випуск 8 (29).- Ч. 1. - Редкол.: відп. ред. д.е.н., професор Герасимчук З.В. – Луцьк:РВВ ЛНТУ , 2011.–С.216-221.
Категорія: Секція_2_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 1102 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0