Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_5_2012_12_11-12

КОНТРОЛЬ ЯКОСТІ АУДИТОРСЬКИХ ПОСЛУГ
Нездойминога Олена
к.е.н., асистент
Полтавська державна аграрна академія
м. Полтава
 
КОНТРОЛЬ ЯКОСТІ АУДИТОРСЬКИХ ПОСЛУГ
 
В процесі становлення ринкових відносин підвищується відповідальність і самостійність суб’єктів господарювання щодо підготовки та прийняття управлінських рішень. З метою здійснення ефективної діяльності керівники підприємств, чисельність яких за останні роки суттєво збільшилась, все частіше почали звертатися за допомогою до аудиторських фірм.
Проте, аудиторські послуги повинні надаватися замовникові відповідної якості. Освіта та вимоги до професійної компетенції є першим чинником забезпечення якості аудиторських послуг. Вимоги до професійної компетенції встановлюються законодавством, зокрема Законом України «Про аудиторську діяльність». Наступним кроком у забезпеченні якості аудиту, який включається в систему контролю якості є забезпечення незалежності аудитора та дотримання усіх етичних норм професії. Незалежність аудитора забезпечується перш за все дотриманням правил професійної етики, які ґрунтуються на Кодексі професійної етики Міжнародної федерації бухгалтерів, головним завданням якого є встановлення етичних вимог для аудиторів-практиків з метою забезпечення гарантії високої якості їхньої роботи та задоволення інтересів суспільства і держави. Обов’язковість дотримання правил професійної етики зумовлена також особливостями професії аудитора, основними з яких можна виділити такі, як:
-         володіння професійними навичками, набутими під час навчання;
-         відповідальність як перед користувачами, так і перед клієнтами;
-         об’єктивність у роботі з клієнтами.
В нашій країні система контролю якості тільки на шляху становлення й направлений на те, щоб задовольнити повноту дотримання стандартів аудиту та норм професійної етики аудиторів при кожному завданні, коли контроль якості створюється для всієї аудиторської фірми й застосовується до кожного індивідуального зобов’язання [1].
У відповідності до вимог ЄС, до правил професійної етики, на думку Єременко Д. В. необхідно додати наступні положення забезпечення незалежності:
-         аудитор має дотримуватись незалежності, як під час аудиту, так і під час надання інших послуг;
-         аудитор повинен передбачати всі можливі загрози втрати незалежності
та вживати необхідних заходів щодо зниження її ризику [2].
З метою забезпечення якості надання аудиторських послуг аудиторові слід дотримуватися таких основних вимог, як:
·        вірогідність — користувачі інформації відчувають потребу в її достовірності;
·        професіоналізм — клієнтами, роботодавцями та іншими зацікавленими сторонами до аудиторів висуваються вимоги, що визначають рівень фахової підготовки аудиторів;
·        якість послуг — виконання аудиторських послуг має здійснюватись у суворій відповідності із чинними нормативно-правовими активами;
·        довіра — впевненість користувачів аудиторської інформації у дотриманні аудитором професійної етики протягом усієї його аудиторської практики.
Дотримання та забезпечення всіх процедур, що гарантують високу якість роботи аудитора та аудиторських фірм передбачено нормами Міжнародного стандарту аудиту (МСА) 220 «Контроль якості роботи в аудиті», в якому зазначено, що в процесі здійснення аудиту з метою здійснення контролю якості роботи аудитора своєчасній перевірці належать: загальний план аудиту; оцінка ризику засобів контролю з урахуванням результатів тестів контролю; документальне відображення аудиторських доказів; фінансова звітність, аудиторські довідки і аудиторський звіт [3].
У відповідності до МСА 220 політика контролю якості аудиторських робіт складається з таких чинників: професійні вимоги; компетентність; призначення на проведення аудиту; розподіл; отримання консультацій, пов'язаних з аудитом; одержання й утримання клієнтів.
Для аудиторських фірм контроль якості включає політику та процедури, які використовуються для забезпечення гарантії того, що вони якісно виконують обов’язки перед клієнтами та інше. Ці процедури включають контроль організаційної структури та її функціонування. Для отримання високої якості аудиту слід дотримуватися таких заходів:
-         навчання і перепідготовка аудиторів;
-         розробка й удосконалення аудиторських стандартів;
-         самоконтроль;
-         розробка ефективної системи контролю якості всередині аудиторської фірми;
-         наявність жорсткої системи зовнішнього контролю якості аудиторських послуг.
В Україні з 15 грудня 2009 року чинні Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг, якими передбачено, що аудиторська фірма повинна встановити та підтримувати систему контролю якості, яка б включала політики і процедури стосовно кожного з його елементів, а саме:
-        відповідальність керівництва за якість на фірмі;
-        відповідні етичні вимоги;
-        прийняття та продовження стосунків з клієнтами і конкретних завдань;
-        виконання завдання;
-        людські ресурси;
-        моніторинг [4].
Відсутність хоча б одного з елементів може зробити систему контролю якості аудиторських послуг недієвою. Тому регулярний контроль якості аудиторських послуг є актуальним завданням сучасного інституту аудиторства в Україні, що гарантує розвиток аудиторської діяльності в майбутньому.
 
Список використаних джерел
1.    Драчук В.Ю. Контроль якості аудиторських послуг в Україні: проблеми  та  шляхи   вирішення [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/26_WP_2012/Economics/7_116377.doc.htm
2.    Єременко Д. В., Кащевський Д. В. Розвиток аудиторських послуг в Україні // Зб. наук. пр. Таврійського державного агротехнологічного університету (Економічні науки), 2012. - № 2(18), Том 4. – с. 181-186.
3.    МСА 220 «Контроль якості роботи в аудиті»
4.    Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду,іншого надання впевненості та супутніх послуг. – Київ: Міжнародна федерація бухгалтерів, Аудиторська палата України,  2010. – Том.1. – 852 с.
Категорія: Секція_5_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 2225 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0