Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_7_2012_12_11-12

РОЗВИТОК ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ВНУТРІШНЬГО КОНТРОЛЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ТОРГІВЛІ В ПРОЦЕСІ ПРОГНОЗУВАННЯ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ
Харинович-Яворська Діана
асистент кафедри фінансів
Буковинський державний фінансово-економічний університет
м. Чернівці
 
РОЗВИТОК ТА УДОСКОНАЛЕННЯ ВНУТРІШНЬГО КОНТРОЛЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ТОРГІВЛІ В ПРОЦЕСІ ПРОГНОЗУВАННЯ ЙОГО ДІЯЛЬНОСТІ
 
У сучасних умовах торговельний бізнес є важливою складовою соціально-економічної системи держави, він впливає на рівень життя населення та забезпечення сталого розвитку будь-якої країни. Ведення торговельного бізнесу є складним процесом в міру посилення конкуренції, зростання вимог споживачів до якості обслуговування та обсягів торговельних і супровідних послуг, а також врахування наслідків світової фінансово-економічної кризи.
Завдання та проблеми, які виникають перед власниками та менеджерами суб’єктів торговельного бізнесу актуалізують впровадження внутрішнього контролю в управлінні ними та розвиток інструментарію контролю.
Внутрішній контроль на торговельних підприємствах представляє собою спосіб регулювання діяльності підприємств торгівлі шляхом перевірки ходу реалізації планів, завдань, зіставлення фактичних результатів роботи зі встановленими стандартами на умовах використання ефективного інформаційного забезпечення, специфічного набору кількісних та якісних показників. Важливим при використанні контролю є застосування методологічного інструментарію дослідження та планування показників діяльності  суміжних сфер економіки, забезпеченні самоокупності, гнучкості та самостійності усіх елементів мережі з акцентом на логістичні системи, ефективність використання торговельних площ, а також на забезпеченні належного рівня фінансового стану підприємства.
Необхідність підвищення результативності контрольної функції в системі управління підприємством зумовлює перегляд якості інструментарію внутрішнього контролю. Оскільки контрольний процес візуально є реалізацією методики контролю, то логічно стверджувати, що методика контролю є одним з найважливіших інструментів контролю. У зв'язку з цим підвищення ефективності внутрішнього контролю можна побачити у зміні підходів до проектування методик його практичної реалізації.
До основних елементів моделі методики внутрішнього контролю слід віднести:
-              ціль контролю;
-              об’єкти і параметри контролю;
-              суб’єкти контролю;
-              періодичність;
-              джерела фактографічної інформації;
-              способи та прийоми;
-              техніка контролю;
-              адреса отримувача контрольної інформації (користувачі).
Проте для реалізації внутрішнім контролем превентивної функції найважливішим елементом методики є об’єкт контролю. Об'єктом контролю слід вважати конкретний момент (мить) господарської операції. У зв'язку з цим при визначенні об'єктів внутрішнього контролю основою є зміст і послідовність господарських операцій. Проте кожну мить господарської операції можна розглядати у різних аспектах, тому для досягнення мети контролю необхідно уточнити, на предмет чого контролем оцінюватиметься вибраний об'єкт – тобто необхідно уточнити контрольовані параметри об'єкта.  Також немало важливим є визначення принципів внутрішнього контролю в управлінні торговельними мережами, а саме: системність, неперервність, регламентованість, оперативність, адаптивність, економічність.
Для ефективного управління діяльністю торговельного підприємства доцільно використовувати елементи механізму контролю:
   аналіз факторів зовнішнього та внутрішнього середовища та оцінка їх впливу на фінансово-господарську діяльність торговельних підприємств;
   прогнозування впливу факторів на майбутню діяльність торговельної мережі у плановому періоді;
   формування інформаційного, методичного та інструментального забезпечення розробки цільових показників діяльності торговельної мережі на плановий період;
   підтримка процесу визначення системи цільових показників діяльності торговельних підприємств, а також її аналіз та оцінка;
   декомпозиція та формалізація системи цільових показників діяльності торговельних підприємств за окремими елементами її фінансової структури;
   координація планування та аналізу розробленої системи бюджетів;
   підтримка визначення системи мотивації виконання бюджетів торговельної мережі;
   формування інформаційного, методичного та інструментального забезпечення контролю з боку менеджерів мережі за підконтрольними їм показниками;
   внутрішній консалтинг менеджерів всіх рівнів торговельної мережі;
   моніторинг виконання планових показників за даними різних інформаційних систем підприємства;
    контроль та аналіз за дотриманням встановлених планових показників діяльності торговельної мережі, а також виявлення відхилень, їх причин та розробка варіантів управлінських рішень;
   аналіз та оцінка досвіду управління на певних рівнях в підрозділах;
   підготовка внутрішньої звітності.
На фінансовий стан підприємств торговельної мережі впливають показники за проекціями фінансово-господарської діяльності, які можуть включати показники, що стосуються фінансів, ринку та клієнтів, внутрішніх бізнес-процесів та інновацій.
У торговельних мережах важливими є інформаційні потоки, які застосовуються між менеджерами мережі, бухгалтерією та службою контролю. Тому важливим є якісна компетенція працівників торговельної мережі, яка проявляється через використання знань, навичок, вмінь та особистого досвіду кожного з них.
Отже,  на підприємствах торгівлі вдосконалення організації внутрішнього контролю сприятиме більш ефективному веденню господарсько-фінансової діяльності підприємств торгівлі.
 
Список використаних джерел
1. Корінько М.Д. Контроль та аналіз діяльності суб’єктів господарювання в умовах її диверсифікації: теорія, методологія, організація: [монографія] / М.Д. Корінько  – К.: ДП «Інфор.- аналіт. агентство», 2007. – 395 с.
2. Захарченко В.Ю. Побудова системи внутрішньовідомчого контролю в підприємствах торгівлі споживчої кооперації / В.Ю. Захарченко // Сталий розвиток економіки. – 2010. - №2. – С. 30-38.
Категорія: Секція_7_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 1632 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0