Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_8_2012_12_11-12

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
Латкіна Світлана
старший викладач,
Громаков Олександр
студент,
Херсонський національний технічний університет
м. Херсон
 
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
 
Ціна товару являється одним з найбільш основних інструментів регулювання економіки, її вплив на економічні процеси охоплює багато напрямів. А саме, під впливом цін виробництво продукції підпорядковується суспільним потребам, виражених у формі платоспроможного попиту населення, ціни стимулюють мінімізацію витрат на виробництво і реалізацію товарів, підвищують якість самих товарів. Ціна є складовим фундаментом економічної й соціальної політики держави та здійснює рівні економічні умови і стимули для розвитку всіх форм господарювання, економічної незалежності підприємств, позитивно впливає на збалансування ринку засобів виробництва, товарів і послуг та сприяє підвищенню якості продукції.
Створюючи систему ціноутворення на підприємстві, необхідно опиратися на такі категорії, як попит, пропозиція, витрати, та розуміти вплив інших макрочинників і їх співвідношення між собою. Важливого значення набуває визначення ціни на продукт або послугу відносно до конкурентної ситуації на споживчому ринку. Щоб зробити це правильно, необхідно провести аналіз того, як споживачі сприймають всі ринкові пропозиції, а саме, які якісні властивості товару або послуги стимулюють їх придбання. За допомогою цих знань можна встановити відпускні ціни, які будуть відображати конкурентні переваги. Щоб досягти поставленої мети з мінімальними витратами й максимальною ефективністю потрібно обрати найбільш досконалу цінову стратегію та її розробку на підприємстві. Широкомасштабність цінових стратегій просто вражає, тому, що сучасний ринок не стоїть на місці. Щороку провідні керівники підприємств продумують і реалізують сотні різноманітних стратегій. Самими актуальнішими й досі залишаються: збирання вершків, стратегія престижних цін, стратегія низьких цін або стратегія проникнення на ринок, стратегія встановлення цін у рамках товарного асортименту та стратегія диференційованого ціноутворення. Однак велика кількість фірм вдається до комбінування кількох цінових стратегій [1].
На сучасному етапі найпоширенішою загальною метою українських підприємців є виживання на конкурентному ринку України. Виживання підприємств стає основною метою їхньої діяльності у тих випадках, коли вони зустрічаються з проблемами перевиробництва, гострою конкуренцією чи змінами споживчих цінностей. Останні два чинники більше стосуються українських підприємств, адже серед більшості товарів народного споживання покупці поки що віддають перевагу зарубіжним виробникам. Цінова політика конкурентів є одним з найскладніших та важко передбачуваних елементів ринкової економіки, виявивши мету цінової політики конкурентів, можна визначити і їхні стратегії ціноутворення. Але успішне здійснення ціноутворення на підприємстві неможливе без заходів державного регулювання та ефективного контролю за додержанням цін. Під цим розуміють дотримання всіх нормативно-правових актів, що регулюють формування цін, їх встановлення та використання за умов регульованої ринкової економіки [2].
В умовах невизначеності, світової кризи та проаналізувавши сучасний ринок слід детально продумувати методологію розрахунку цін на продукцію та послуги підприємства. Слід зазначити, що різноманітні сегменти ринку мають різне уявлення про прийнятний діапазон цін. У зв’язку із цим підприємствам доцільно з’ясовувати, визначати відповідний діапазон цін для різноманітних сегментів ринку і встановлювати свої ціни в його межах.
 
Список використаних джерел
1.    Примак Т. О. Економіка підприємства / Примак Т. О. – К. : Вікар, 2006. – 219 с.
2.  Шаповал В. М. Економіка підприємства / Шаповал В. М. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 286 с.
Категорія: Секція_8_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 654 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0