Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_8_2012_12_11-12

МЕТОДИ ВЗАЄМОДІЇ ЗАЛІЗНИЦІ ТА ЇЇ КЛІЄНТІВ-ПІДПРИЄМСТВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО РЕГІОНУ
Марценюк Лариса
к.е.н., асистент,
Дніпропетровський національний університет
залізничного транспорту імені ак. В. Лазаряна,
м. Дніпропетровськ
 
Методи взаємодії залізниці та її клієнтів-підприємств Дніпропетровського регіону
 
Технологія взаємодії залізниці з підприємствами Дніпропетровської області впливає на цілий ряд експлуатаційних та економічних показників роботи залізниць та на собівартість продукції.
Тому необхідним є виконання техніко-економічних розрахунків з визначення раціональної структури управління та ремонту вантажних вагонів, впровадження якої дозволить суттєво знизити простої вагонів на технічних станціях, під вантажними операціями та в ремонті і, тим самим, покращити якісні показники використання рухомого складу.
Автором ставиться актуальна задача оптимізації структури управління та ремонту вантажних вагонів з метою удосконалення системи транспортного обслуговування промислових підприємств Дніпропетровської області.
Метою дослідження є розробка механізму ефективної взаємодії промислових підприємств Дніпропетровської області та залізниці в контексті раціоналізації процесу вантажних перевезень, що дозволить зменшити витрати транспортної складової у собівартості продукції, підвищити конкурентоспроможність базових промислових галузей та економіки Дніпропетровського регіону в цілому за рахунок оптимізації структури управління та ремонту вантажних вагонів.
Для успішної реалізації пріоритетних напрямків Стратегії розвитку Дніпропетровської області вирішальну роль відіграє залізничний транспорт, як елемент транспортної системи області та країни, що виконує левову долю масових вантажних перевезень. Оновлення вантажного рухомого складу, покращення якості обслуговування підприємств-споживачів послуг вантажних перевезень, також, є одним із напрямків Комплексної стратегії підтримки розвитку Придніпровської залізниці, як одного з головних партнерів у реалізації соціально-економічних проектів нашого регіону.
Безумовно, ефективна організація роботи та взаємодії залізниці із промисловими підприємствами-клієнтами є ключовим моментом у забезпеченні їх успішної діяльності, що в кінцевому результаті позитивно вплине на розвиток області [1].
Для забезпечення ефективної системи транспортного обслуговування промислових підприємств Дніпропетровської області запропоновано удосконалену структуру управління парком вантажних вагонів, яка забезпечить високу якість та доступність наданих послуг, за рахунок:
- раціонального використання вантажних вагонів;
- скорочення собівартості ремонтних послуг;
- підвищення іміджу як залізниці, так і промислових підприємств.
Мета досліджень зумовила необхідність вирішення наступних завдань: проаналізувати існуючий стан вагоноремонтної бази та ринок операторських послуг для промислових підприємств в межах Дніпропетровщини; розробити послідовність реформування організаційної структури управління та ремонту вантажних вагонів; розробити концепцію підвищення ефективності використання вантажних вагонів компаній-операторів в умовах сучасного ринку на Придніпровській залізниці в межах Дніпропетровського регіону за рахунок впровадження нового механізму управління та управлінських компаній; розробити стратегію та принципи раціонального реформування вагоноремонтної бази; обґрунтувати оптимізовану організаційну структуру управління та ремонту вантажних вагонів, яка дозволить удосконалити систему транспортного обслуговування підприємств Дніпропетровської області.
Дослідження обігу вантажного вагону з 1999 по 2009 рік показали, що його коливання дуже великі. У 1999 році обіг вагону складав 8, 93 доби, потім він знизився до 4,34 доби у 2005 році, а з 2006 року відбулося поступове зростання і у 2009 році його значення досягло 7, 04 доби. Це відбулося, в основному, за рахунок збільшення терміну простою вагона на технічних станціях з 5,66 годин до 9,44 години та під вантажними операціями з 23,00 годин у 2005 році до 41,95 години у 2009 році при поступовому збільшенні дільничної швидкості вантажних поїздів з 32,1 км/год у 1999 році до 38,6 км/год у 2009 році. Для зменшення обороту вагона необхідно першочергово зменшувати простій рухомого складу на технічних станціях та простій під вантажними операціями. Для цього автором розроблена така організаційна структура управління вантажними вагонами компаній-операторів, яка б мінімізувала ці простої.
Також розроблено удосконалену укрупнену організаційну структуру управління та ремонту вантажних вагонів, на основі якої буде створена універсальна модель взаємодії управлінської компанії – власниці рухомого складу з компаніями-операторами та контрагентами Дніпропетровської області.
Для вибору оптимального варіанту розвитку вагоноремонтної бази зроблено економіко-математичну постановку задачі розподілу програми ремонту. У якості критерію оптимальності прийнято мінімум приведених витрат , що дозволить у вартісній формі врахувати всі витрати. При цьому треба перерозподілити необхідну програму ремонту по окремих депо полігону, враховуючи обмеження по капітальних вкладеннях та приведених витратах полігону [2].
Вирішення поставлених задач дозволить отримати рекомендації щодо удосконалення системи транспортного обслуговування промислових підприємств Дніпропетровщини за рахунок оптимізації структури управління та ремонту вантажних вагонів. За рахунок нової технології організації робіт зменшиться оборот вантажного вагона на 30 %, що прискорить швидкість і якість доставки вантажів підприємств Дніпропетровщини; зменшить потребу у закупівлі нового рухомого складу і, тим самим, призведе до економії інвестицій на його закупівлю. В майбутньому за рахунок звільнених коштів з процесу транспортування продукції, підприємствам Дніпропетровської області можна буде інвестувати їх у власний розвиток [3].
У ході дослідження: отримано перелік основних причин неефективного використання вагонного парку та неефективної взаємодії компаній операторів з ДП «Придніпровська залізниця» і підприємствами Дніпропетровщини; вирішена оптимізаційна задача щодо раціонального розподілу програми ремонту вантажних вагонів по окремих депо у відповідності до науково-обґрунтованої програми ремонту та мінімізації капітальних вкладень на їх реформування; отримані рекомендації щодо удосконалення системи транспортного обслуговування промислових підприємств Дніпропетровської області та її реалізація [4].
 
Список використаних джерел
1. Андрущенко В. О. Удосконалення процесів експлуатації вагонних парків з урахуванням особливостей обліку і використання. Автореферат дис. канд. техн. наук. – Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2008. –  21 с.
2. Бараш Ю. С. Обґрунтування оптимальної моделі управління залізничним транспортом / Ю. С. Бараш // Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. транспорт. ім. акад. В. Лазаряна, 2005. – Вип. 9. – С. 208-213.
3.  Марценюк Л. В. Визначення економічного ефекту від зменшення терміну простою рухомого складу / Л. В. Марценюк // Соціально-економічний розвиток України і регіонів: тези доп. 2-ї Міжнародної наук.-практ. конф. 20-21 жовтня 2011 р. / за ред. В. М. Огаренка, А. О. Монаєнка та ін. – Запоріжжя : КПУ, 2011. – С. 359-360.
4.  Марценюк Л. В. Побудова моделі управління вантажними перевезеннями в умовах ринку / Л. В. Марценюк // Вісник економіки транспорту і промисловості : зб. наук. ст. – Х. : УкрДАЗТ, 2011. – Вип. 34. – С. 199-205.
Категорія: Секція_8_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 1073 | Рейтинг: 5.0/1
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0