Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_8_2012_12_11-12

ПРОЦЕСНИЙ ПІДХІД У СУЧАСНІЙ СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ: ЙОГО ПЕРЕВАГИ
Петренко Ольга
аспірант
Національний транспортний університет
м. Київ
 
ПРОЦЕСНИЙ ПІДХІД У СУЧАСНІЙ СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ: ЙОГО ПЕРЕВАГИ
 
На багатьох підприємствах застосовується функціональний підхід у системі управління, тобто управління здійснюється сукупністю підрозділів, що спеціалізуються на виконанні конкретних видів робіт. В сучасних умовах динамічної зміни зовнішнього середовища, збільшення вимог споживачів до продукції та якості послуг, виникнення невідомих раніше ситуацій, застосування такого підходу стало неефективним. Це призвело до необхідності застосування нового підходу  до управління, в основі якого лежать бізнес-процеси підприємства. Майкл Хамер дав визначення бізнес-процесу як  сукупності різних видів діяльності, у межах якої "на вході” використовуються один або більше видів ресурсів,  та в результаті цієї діяльності "на виході” створюється продукт, що має цінність для користувача.
Процесний підхід був вперше застосований прихильниками школи адміністративного управління.  Управління розглядається як процес, так як робота по досягненню цілей за допомогою інших – це серія безперервних взаємопов’язаних дій (управлінських функцій). Сума всіх функціє і є процесом управління.
Процесний підхід до управління є прагненням інтегрувати всі види діяльності у єдиний ланцюг, розірваний через надмірне захоплення функціональним підходом, за якого кожна функція розглядається поза зв’язком з іншими.
В сучасних умовах використання процесного підходу пов’язане із певними труднощами, зумовленими рядом причин [2]:
1.       Суцільна невідповідність процесного підходу діючим лінійно-функціональним організаційним структурам управління, в яких діяльність диференційована і не націлена на кінцевий результат.
2.       Відсутність підготованих до роботи в нових умовах складу керівників. Багато з них є фахівцями високої кваліфікації, але дуже вузької спеціалізації. Отже, вони не готові до керівництва інтегрованими управлінськими структурами.
3.       Психологічна неготовність керівників і фахівців до подолання труднощів, пов’язаних з освоєнням процесного підходу.
На думку автора статті «Процесний підхід – що зроби, щоб він став реальністю для організації» Тараса Каліти, сертифікованого аудитора з якості Німецького товариства з якості (DGQ) та Європейської організації якості (EOQ), впровадження процесного підходу означає створення  нової структури організації, нових систем розподілу відповідальності і повноважень та ролі керівників та нових типів управлінських рішень.
Робсон М. та Уллах Ф. вважають, що при процесному управлінні координація роботи повинна стати більш ефективною, оскільки робота перетікає від відділу до відділу з меншою кількістю помилок і вимоги клієнта задовольняються відразу і вчасно. Знання про покупців збільшуються, конфлікти між відділами зменшуються, так само як і затримка між різними етапами процесу [4;12].
Перевагами процесного підходу у сучасній системі управління також є: зосередження на кожному процесі сприяє кращому задоволенню споживачів; націленість на результат; відхід від часткової відповідальності під час призначення менеджерів процесів; управління процесами дозволяє створити кращі підстави для контролю ресурсів і часу виконання робіт; урахування динамічного характеру розвитку організацій; істотне скорочення витрат на управління; скорочення кількості рівнів управління до 3-4 (при функціональному підході 4-12 рівнів); високий рівень компетенції та широка спеціалізація керівників; демократичний стиль управління; висока адаптивна здатність підходу; зниження рівня бюрократизації в системах управління; підвищення розуміння персоналом своїх обов'язків; орієнтація на якість діяльності та постійні вдосконалення тощо.
Таким чином, в сучасних умовах управління є ряд причин, які пояснюють необхідність переходу до процесно - орієнтованої моделі управління. Потреба в регулюванні великої кількості різнорідних дій та процесів, що відбуваються на підприємстві, приводить до підвищення ролі процесного підходу.
Належне розуміння цих та інших причин дозволить успішно подолати труднощі, що виникають і забезпечити необхідний перехід управління підприємством на якісно новий рівень, відповідний ХХI століття.
 
Список використаних джерел
1. Хаммер М., Чампи Дж. Реинжиниринг корпорации. Манифест революции в бизнесе. - Москва : Манн, Иванов и Фербер, 2005. - 288с.
2. МС ИСО серии 9000 версии 2000 г.: сущность и содержание процессного подхода //www.management.com.ua
3. Тарас Калита, Процессный подход — что сделать, чтобы он стал реальностью в организации// журнал "Das Management", випуск №5, /№10-12/, 2010, С.41-47.
4. Робсон М., Уллах Ф. Практическое руководство по реинжинирингу бизнес-процессов/Пер. с англ. под ред. Н.Д. Эриашвили. — М.: Аудит, ЮНИТИ, 1997. - 224с.
Категорія: Секція_8_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 2774 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0