Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_8_2012_12_11-12

УПРАВЛІННЯ КОМЕРЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ
Татарченко Юлія
асистент
Українська інженерно-педагогічна академія
м. Харків
 
УПРАВЛІННЯ КОМЕРЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВІ
 
Сучасний діловий світ заснований на принципах ринкової економіки. З розвитком інформаційних технологій, технологій маркетингу і ведення комерційної діяльності перед підприємствами різних форм власності відкриваються нові перспективи. Комерційна діяльність є одним з інструментів досягнення цілей, сформованих власниками, керівництвом і персоналом підприємства. Значне підвищення цілеспрямованості і ефективності комерційної діяльності може бути забезпечене завдяки обґрунтуванню напрямків підвищення результативності управління комерційною діяльністю на підприємстві.
Під комерційною діяльністю підприємства розуміються усі торговельні операції з придбання матеріально-технічних ресурсів і реалізації вироблюваної продукції [1].
Першим напрямком комерційної діяльності підприємства є своєчасне і безперебійне матеріально-технічне забезпечення виробництва залежить від точного визначення потреби в матеріальних ресурсах по напрямах їх використання. Існує декілька методів розрахунку потреби в основних матеріалах, вживаних в різних галузях промисловості (рис. 1).
Метод прямого рахунку (нормативний), заснований на використанні двох показників: норми витрати матеріальних ресурсів на одиницю продукції і обсягу виробництва продукції.
Метод аналогії. Виріб, на який ще немає норм витрати, прирівнюється до аналогічного виробу, на який норми витрати вже затверджені, але вводяться поправочні коефіцієнти.
Метод типових представників, припускає використання середньозваженої норми витрат матеріалу на типовий представник групи виробів.
Метод динамічних коефіцієнтів. Потреба в матеріальних ресурсах встановлюється виходячи з фактичної витрати цього матеріалу в минулому періоді, індексу програми виробництва і індексу норм витрати матеріалів.
Метод рецептурного складу, що враховує відсотковий вміст кожного компонента в готовій продукції.
За допомогою формул хімічних реакцій (у хімічній промисловості) з урахуванням молекулярної ваги готового продукту і початкової сировини, відсоткового вмісту чистої речовини в сировині і готовому продукті, величини втрат та ін.
 

 
Рис 1. Класифікація методів потреби підприємства в матеріальних ресурсах
 
Другим напрямком комерційної діяльності підприємства є система маркетингу, яка представляє собою інструмент в боротьбі за ринок, вивчення його потреб і запитів покупців. Тому успіх будь-якого підприємства залежить не тільки від його виробничих потужностей і можливостей, а і від досвіду в питаннях маркетингу.
Система маркетингу передбачає наступні основні елементи організації і напряму діяльності підприємства: виявлення існуючого і потенційного попиту покупців на товари і послуги шляхом комплексного вивчення стану ринку і перспектив його розвитку; організацію науково-дослідної роботи підприємства зі створення нових зразків продукції, а також організацію виробництва відповідних товарів, що задовольняють запити споживача; координацію і планування виробництва і фінансування; організацію і вдосконалення системи і методів збуту продукції; регулювання і напрями діяльності підприємства.
План маркетингу повинен забезпечувати взаємодію збутового апарату з виробничими підрозділами, з метою визначення вимог до товару, графіка його виробництва в терміни, встановлені збутовими службами. План маркетингу повинен передбачати наявність оптимальних запасів продукції, програму реклами і інших заходів, сприяючих збуту, фінансову програму, що включає розрахунки витрат і прибутків. Кожен елемент плану маркетингу повинен містити вартісну оцінку і бути пов'язаний з бюджетом підприємства [2].
Обов'язковою умовою розробки і здійснення програм виробництва, збуту, реклами і інших програм маркетингу являється регулярне коригування з урахуванням зміни кон'юнктури і перспектив розвитку ринку відповідного товару. Це вимагає від підприємства постійного спостереження за розвитком ринку.
Обґрунтування напрямків підвищення результативності управління комерційною діяльністю на підприємстві наведено на рис 2. Для розробки напрямів виділені основні напрямки комерційної діяльності підприємства, а саме: закупівля товарів; оптове постачання товарів; роздрібний продаж товарів.
Напрями підвищення результативності управління процесами комерційної діяльності підприємства:
- процес оптового постачання товарів: відновлення стабільної клієнтської бази; мінімізація поточних витрат; розвиток рекламної діяльності, у тому числі на основі використання інтернет-технологій; надання комплексу послуг роздрібним торговельним підприємствам; автоматизація і механізація процесу оптового постачання товарів;
- процес закупівлі товарів: збільшення питомої ваги закупівель товарів власного виробництва в загальному обсязі закупівель; удосконалення асортиментної політики; встановлення довгострокових партнерських зв'язків з постачальниками; автоматизація процесу закупівлі товарів;
- процес роздрібного продажу товарів: розвиток роздрібної торговельної мережі; впровадження і розвиток електронної торгівлі; поліпшення торговельного обслуговування населення; встановлення гнучких режимів торгівлі (цілодобові, з продовженим робочим днем, без перерви); автоматизація і механізація процесу роздрібного продажу товарів.
 

Рис. 2 Характеристика напрямків підвищення результативності управління комерційною діяльністю на підприємстві
 
Реалізація запропонованих напрямів сприятиме зростанню результативності управління процесами комерційної діяльності, збільшенню основних соціально-економічних показників діяльності підприємств.
 
Список використаних джерел
1. Балабанова Л.В. Оптова торгівля: маркетинг та комерція. / Л.В. Балабанова - М., Економіка, 1990. — 398с.
2. Лернер Ю.І. Проблеми прийняття економічних рішень у сучасних умовах / Ю.І. Лернер. – Харків: Торсінг, 2003.– 320 с.
Категорія: Секція_8_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 2802 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 639
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0