Архів / Archive

Головна » Статті » 2012_12_11-12_KamPodilsk » Секція_9_2012_12_11-12

ОРГАНІЗАЦІЯ ФІНАНСОВОЇ МОДЕЛІ СТРАХУВАННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ РИЗИКІВ ЗА ПРОГРАМОЮ ДЕРЖАВНОЇ ПІДТРИМКИ
Алескерова Юлія
к.е.н., старший науковий співробітник, докторант,
ННЦ «Інститут аграрної економіки» НААН,
м. Київ
 
ОРГАНІЗАЦІЯ ФІНАНСОВОЇ МОДЕЛІ СТРАХУВАННЯ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ РИЗИКІВ ЗА ПРОГРАМОЮ ДЕРЖАВНОЇ ПІДТРИМКИ
 
Державна політика в аграрній сфері повинна йти у напрямку пошуку оптимальної моделі трансформації економічних відносин суб'єктів господарювання. Потребує змін також вся інфраструктура сільського господарства, а особливо модель страхування сільськогосподарських ризиків за програмою державної підтримки.
Дослідженням проблеми страхування аграрних ризиків займається велика кількість зарубіжних та вітчизняних вчених, таких як Александрова  М. М. [2], Балабанов І.Т., Безугла В. О. [3], Воблий К.Г., Гайдук В.С., Гінзбург А.І., Гудзь О.Є.[4], Єрмошенко, А. М.[5], Матвієнко Г.А., Минкіна Г.О., Осадець С.С., Ротова Т.А., Свістунов О.С., Райхер В.К., Руденко Л.С., Якубович В.А. та інші.
Завданням даної статті є представлення результатів розроблення моделі страхування сільськогосподарських ризиків за програмою державної підтримки.
З метою забезпечення розвитку системи страхування сільськогосподарської продукції потрібно створити  на законодавчому рівні умови для  її  організації, а саме:
1)      створення Державної аграрної страхової компанії;
2)      проведення страхування сільськогосподарської продукції за державної підтримки страховими компаніями, які отримали ліцензії на цей вид страхування;
3)      внесення змін до інших законів України, які стосуються питань страхування сільськогосподарської продукції,;
4)      забезпечення щорічного встановлення у законах України про Державний бюджет України відповідних видатків на державну підтримку страхування сільськогосподарської продукції.
На першому етапі створення моделі організації системи страхування сільськогосподарської продукції в Україні потрібно створити законодавчі умови та розробити відповідні нормативно-правові акти для функціонування системи страхування сільськогосподарської продукції, а також забезпечити формування необхідних інфраструктурних елементів системи.
На другому етапі передбачене поступове запровадження необхідних типових страхових продуктів та проведення їх пілотного використання, а також формування необхідних баз даних для розробки тарифів по страхуванню сільськогосподарської продукції.
Успішне завершення другого етапу забезпечить створення необхідних умов для запровадження ефективної системи страхування сільськогосподарської продукції в Україні.
Через Державну аграрну страхову компанію реалізується принцип партнерства між державою (в особі ДАСК) і приватними страховими компаніями, за якого держава відіграє ключову роль у розвитку страхування сільськогосподарських ризиків за державної підтримки, виконуючи властиві їй функції перестрахування,  контролю й адміністрування за бюджетними коштами.
Питання перестрахування передбачає обов’язкове часткове страхування страховими компаніями прийнятої відповідальності в Державній аграрній страховій компанії.
Державна аграрна страхова компанія буде виступати державним адміністратором по страхуванню сіль господарської продукції з державною підтримкою.
Механізм відбору страхових компаній для участі у страхуванні сільськогосподарської продукції за державної підтримки передбачає реалізацію за такими основними критеріями:
     наявність ліцензії на страхування сільськогосподарської продукції, виданої Держфінпослуг;
     діяльність на ринку страхових послуг не менше 5 років та не менше 3 років в агрострахуванні;
     наявність кваліфікованих спеціалістів (агрономів, зоотехніків) у сфері страхування сільгосппродукції, які отримали відповідну освіту;
     відповідність фінансовим критеріям оцінки страхових компаній, встановленим нормативними актами Держфінпослуг.
Страхова премія за укладеними договорами субсидованого страхування сплачується страхувальниками (сільгоспвиробниками) в установлені строки страховику в частині, що не субсидується державою, тобто 50 % від встановленого тарифу.
Після подання Державною аграрною страховою компанією пакета документів Мінагрополітики зобов’язано протягом одного місяця виплатити ДАСК страхові субсидії в розмірі 50 % нарахованого страхового платежу (премії). Тільки після отримання страховими компаніями повної суми страхового платежу, договір страхування діє в повній сумі відповідальності за договором страхування.
ДАСК самостійно вирішує питання перестрахування переданої їй приватними страховиками відповідальності на зарубіжному або внутрішньому страховому ринку.
Дана схема організації фінансової моделі страхування сільськогосподарських ризиків за програмою державної підтримки забезпечує надійність та фінансову стійкість в страхуванні завдяки державному контролю та економить значні кошти бюджету, що направлялись на прямі виплати сільгоспвиробникам, які покривали збитки, що виникали в результаті надзвичайних ситуацій.
Якщо дана модель страхування сільськогосподарських ризиків буде діяти в Україні, то:
1)           загальний обсяг ринку страхування сільськогосподарської продукції складе 65,5 млрд. грн.;
2)           покриття у частині не менше ніж 50% ринку з перших років існування Державної аграрної страхової компанії (зростання ринку щорічно по 10% до 90% покриття);
3)           кошти Державного бюджету України на фінансування діяльності Державної аграрної страхової компанії не будуть  використовуватися, фінансування проводиться за рахунок операційної діяльності Державної аграрної страхової компанії.
 
Список використаних джерел
1.       Україна. Закони. Про страхування [Текст] : закон … від 7 берез. 1996 р. № 85/96-ВР // ВВРУ. – 1996. – № 18. – Ст. 78.
2.       Александрова  М. М. Страхування [Текст] : навч. посіб. / М. М. Александрова// – К. : ЦУЛ, 2002. – 208 c.
3.       Безугла В. О. Венчурне страхування як засіб мінімізації фінансових ризиків [Текст] / В. О. Безугла, І. І. Постіл // Економіка та держава. – 2008. – № 3. – C. 35–37.
4.       Гудзь О.Є. До концепції розбудови системи агрострахування в Україні / О. Є. Гудзь // Економіка АПК. – 2006. – № 11. – C. 35–39.
5.       Єрмошенко  А. М. Ризики діяльності страховиків і шляхи їх зменшення [Текст] / А. М. Єрмошенко // Актуальні проблеми економіки. – 2009. – № 6. – C. 207–215.
6.        [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//:www.a7d.com.ua
Категорія: Секція_9_2012_12_11-12 | Додав: clubsophus (2012-12-11)
Переглядів: 904 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2012_12_11-12
Секція_2_2012_12_11-12
Секція_3_2012_12_11-12
Секція_4_2012_12_11-12
Секція_5_2012_12_11-12
Секція_6_2012_12_11-12
Секція_7_2012_12_11-12
Секція_8_2012_12_11-12
Секція_9_2012_12_11-12
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0