Чигріна Катерина
студентка
Донецький державний університет
управління
м. Донецьк
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК
В ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ ОСВІТИ
Сучасна освіта в
області бухгалтерського обліку є найскладнішою формою суспільної практики, його
місце і роль на даному історичному етапі виняткові і унікальні. Сьогодні освіта
являється масштабним соціальним інститутом, через який здійснюється втілення
цілей розвитку українського суспільства. В умовах реформування бухгалтерського
обліку саме освіта дозволяє здійснити адаптацію до нових форм і показати нові
орієнтири розвитку. Формування і розвиток професіонала як активного суб'єкта на
етапі професійної підготовки неможливо без вибору адекватної наукової основи їх
компонентів та змісту.
Одним з провідних
принципів вироблення концепції інноваційної освіти є розвиток здібностей
майбутніх професійних кадрів. Саме на основі інноваційної парадигми освіти,
центральним аспектом якої є поняття інноваційної спроможності та творчої
діяльності, переглядається структура вищої освіти, зміст навчання [1].
Вища освіта стикається з серйозними проблемами сприяння підвищенню
професійної кваліфікації, орієнтації підготовки на придбання конкретних
навичок, підвищення і збереження якості викладання, наукових досліджень
забезпечення адекватності програм, можливості працевлаштування випускників. У
вітчизняній літературі проблема інновацій довгий час розглядалася в системі
економічних досліджень. Проте з часом постала проблема оцінки якісних
характеристик інноваційних змін у всіх сферах суспільної життєдіяльності, але
визначити ці зміни тільки в рамках економічних теорій неможливо. Нововведення,
або інновації, характерні для будь-якої професійної діяльності людини і тому
природно стають предметом вивчення, аналізу та впровадження. Стосовно до
процесу підготовки бухгалтерських кадрів, інновація означає введення нового в
цілі, зміст, методи і форми навчання [2].
В даний час відбувається активне впровадження інформаційних технологій у
сферу вищої освіти. Комп'ютер стає доступним і мобільним пристроєм, що
забезпечує виконання навчальної роботи і в аудиторіях, і поза стінами
навчального закладу. Це призводить до глобальних змін умов функціонування ВНЗ,
що викликає необхідність перегляду багатьох традиційних підходів до організації
їх роботи і використовуваних освітніх технологій. В вузі формується інформаційно-освітнє середовище.
У той же самий час перед вищою освітою відкриваються нові можливості,
пов'язані з технологіями, які сприяють створенню знань, управління ними, їх
поширенню, доступу до них та контролю за ними. Рівноправний доступ до таких
технологій поки не забезпечений на всіх рівнях систем освіти. Якість у сфері
вищої освіти є багатовимірною концепцією, яка повинна охоплювати всі його
функції і види діяльності: навчальні програми, наукові дослідження та освітнє
середовище. Зміна ролі освіти в області бухгалтерського обліку в суспільстві
зумовило більшу частину інноваційних процесів [3].
Інноваційні підходи до розвитку бухгалтерської освіти ґрунтуються на таких
принципах: принцип випереджального розвитку; принцип проектування інноваційного
розвитку; принцип відкритості освіти; принцип безперервності освіти; принцип
інноваційності освітнього середовища [2].
Визнання України на світовому рівні як стабільної і передової країни
вимагає забезпечення цього пріоритету відповідним рівнем освіти. Українському
бізнесу необхідні вищі школи, інтегрують і адаптують все краще з вітчизняного
та зарубіжного досвіду. Створення інноваційних вищих навчальних закладів - це
об'єктивна потреба. Традиційна система підготовки бухгалтерських кадрів формує
фундаментальні знання і неадекватні потребам облікової практики здібності,
репродуктивне в основному мислення майбутніх фахівців. При цьому у випускника
вузу в більшій мірі розвивається теоретичний рівень підготовки в порівнянні з
функціональним. Швидко розвивається процес змін торкнувся освітню сферу і
привів до протиріччя між інноваційністю та традиційністю в бухгалтерському
освіті.
Актуальність проблеми підготовки бухгалтерських кадрів зумовлена кризовими
явищами в області вищої економічної освіти, які склалися до початку його
перебудови і посилилися в процесі розвитку суспільних реформ, коли особливо
гостро виявилося її незадовільний стан. Освіта впродовж довгого часу
залишається консервативною областю діяльності, найменш схильною до змін,
оскільки обсяг знань зростає, а технологія передачі інформації залишається
незмінною. В роботі розглядаються нові інноваційні освітні технології та
можливість їх застосування в освітньому процесі підготовки бухгалтера.
Інтерактивні технології навчання бухгалтерського обліку дозволяють
студентам засвоювати професійні терміни; розвивати проблемно-пошукове мислення;
формувати професійне судження; розширити можливості самоконтролю отриманих
знань [1].
Список використаних джерел
1. Баранов І.Н.Оценка
знань студентів за спеціальністю «Бухгалтерський облік і аудит» / І.Н.Баранов,
Я.В. Соколова, Г.В.
Соболєва, І.В. Пантина
// [Електронний ресурс].
- Режим доступу:
2. Лагапина Є. В.
Використання нових технологій у підготовці та перепідготовці бухгалтерських
кадрів / Є.В. Лагапина // Фінансова газета - 2009. - № 30. -С.15.
3. Проколієнко Л. І.
Методологічні проблеми використання комп'ютера в навчанні/ Л.І. Проколієнко //
Питання психології - 1986. - № 6. - С. 42-44.
|