Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_04_18-19_KamPodilsk » Секція_3_2013_04_18-19

БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК В ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ ОСВІТИ
Чигріна Катерина
студентка
Донецький державний університет управління
м. Донецьк
 
БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК В ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ ОСВІТИ
 
Сучасна освіта в області бухгалтерського обліку є найскладнішою формою суспільної практики, його місце і роль на даному історичному етапі виняткові і унікальні. Сьогодні освіта являється масштабним соціальним інститутом, через який здійснюється втілення цілей розвитку українського суспільства. В умовах реформування бухгалтерського обліку саме освіта дозволяє здійснити адаптацію до нових форм і показати нові орієнтири розвитку. Формування і розвиток професіонала як активного суб'єкта на етапі професійної підготовки неможливо без вибору адекватної наукової основи їх компонентів та змісту.
Одним з провідних принципів вироблення концепції інноваційної освіти є розвиток здібностей майбутніх професійних кадрів. Саме на основі інноваційної парадигми освіти, центральним аспектом якої є поняття інноваційної спроможності та творчої діяльності, переглядається структура вищої освіти, зміст навчання [1].
Вища освіта стикається з серйозними проблемами сприяння підвищенню професійної кваліфікації, орієнтації підготовки на придбання конкретних навичок, підвищення і збереження якості викладання, наукових досліджень забезпечення адекватності програм, можливості працевлаштування випускників. У вітчизняній літературі проблема інновацій довгий час розглядалася в системі економічних досліджень. Проте з часом постала проблема оцінки якісних характеристик інноваційних змін у всіх сферах суспільної життєдіяльності, але визначити ці зміни тільки в рамках економічних теорій неможливо. Нововведення, або інновації, характерні для будь-якої професійної діяльності людини і тому природно стають предметом вивчення, аналізу та впровадження. Стосовно до процесу підготовки бухгалтерських кадрів, інновація означає введення нового в цілі, зміст, методи і форми навчання [2].
В даний час відбувається активне впровадження інформаційних технологій у сферу вищої освіти. Комп'ютер стає доступним і мобільним пристроєм, що забезпечує виконання навчальної роботи і в аудиторіях, і поза стінами навчального закладу. Це призводить до глобальних змін умов функціонування ВНЗ, що викликає необхідність перегляду багатьох традиційних підходів до організації їх роботи і використовуваних освітніх технологій. В вузі формується  інформаційно-освітнє середовище.
У той же самий час перед вищою освітою відкриваються нові можливості, пов'язані з технологіями, які сприяють створенню знань, управління ними, їх поширенню, доступу до них та контролю за ними. Рівноправний доступ до таких технологій поки не забезпечений на всіх рівнях систем освіти. Якість у сфері вищої освіти є багатовимірною концепцією, яка повинна охоплювати всі його функції і види діяльності: навчальні програми, наукові дослідження та освітнє середовище. Зміна ролі освіти в області бухгалтерського обліку в суспільстві зумовило більшу частину інноваційних процесів [3].
Інноваційні підходи до розвитку бухгалтерської освіти ґрунтуються на таких принципах: принцип випереджального розвитку; принцип проектування інноваційного розвитку; принцип відкритості освіти; принцип безперервності освіти; принцип інноваційності освітнього середовища [2].
Визнання України на світовому рівні як стабільної і передової країни вимагає забезпечення цього пріоритету відповідним рівнем освіти. Українському бізнесу необхідні вищі школи, інтегрують і адаптують все краще з вітчизняного та зарубіжного досвіду. Створення інноваційних вищих навчальних закладів - це об'єктивна потреба. Традиційна система підготовки бухгалтерських кадрів формує фундаментальні знання і неадекватні потребам облікової практики здібності, репродуктивне в основному мислення майбутніх фахівців. При цьому у випускника вузу в більшій мірі розвивається теоретичний рівень підготовки в порівнянні з функціональним. Швидко розвивається процес змін торкнувся освітню сферу і привів до протиріччя між інноваційністю та традиційністю в бухгалтерському освіті.
Актуальність проблеми підготовки бухгалтерських кадрів зумовлена кризовими явищами в області вищої економічної освіти, які склалися до початку його перебудови і посилилися в процесі розвитку суспільних реформ, коли особливо гостро виявилося її незадовільний стан. Освіта впродовж довгого часу залишається консервативною областю діяльності, найменш схильною до змін, оскільки обсяг знань зростає, а технологія передачі інформації залишається незмінною. В роботі розглядаються нові інноваційні освітні технології та можливість їх застосування в освітньому процесі підготовки бухгалтера.
Інтерактивні технології навчання бухгалтерського обліку дозволяють студентам засвоювати професійні терміни; розвивати проблемно-пошукове мислення; формувати професійне судження; розширити можливості самоконтролю отриманих знань [1].
 
Список використаних джерел
1.  Баранов І.Н.Оценка знань студентів за спеціальністю «Бухгалтерський облік і аудит» / І.Н.Баранов, Я.В. Соколова, Г.В. Соболєва, І.В. Пантина // [Електронний ресурс]. - Режим доступу:
2. Лагапина Є. В. Використання нових технологій у підготовці та перепідготовці бухгалтерських кадрів / Є.В. Лагапина // Фінансова газета - 2009. - № 30. -С.15.
3. Проколієнко Л. І. Методологічні проблеми використання комп'ютера в навчанні/ Л.І. Проколієнко // Питання психології - 1986. - № 6. - С. 42-44.
Категорія: Секція_3_2013_04_18-19 | Додав: clubsophus (2013-04-15)
Переглядів: 775 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_04_18-19
Секція_2_2013_04_18-19
Секція_3_2013_04_18-19
Секція_4_2013_04_18-19
Секція_5_2013_04_18-19
Секція_6_2013_04_18-19
Секція_7_2013_04_18-19
Секція_8_2013_04_18-19
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0