Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_04_18-19_KamPodilsk » Секція_3_2013_04_18-19

ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ ПІДПРИЄМСТВА
Сиротюк Катерина
студентка
Національний університет водного господарства та природокористування
м. Рівне
 
ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ ПІДПРИЄМСТВА
 
Однією з істотних умов стійкого розвитку підприємства є ефективне функціонування його обліково-аналітичної системи. При цьому зростає роль інформаційного забезпечення процесу управління, що полягає в отриманні й обробці інформації, необхідної для прийняття обґрунтованих рішень. Важливим чинником для реалізації цього є економічний аналіз, який застосовується на всіх етапах фінансово-господарської діяльності. Підґрунтям для прийняття адекватних управлінських рішень слугує аналітична інформація, яка об’єктивно та достовірно відображає фінансовий стан підприємства, його платоспроможність та ліквідність, зовнішнє конкурентне середовище, законодавчі чинники тощо.
Формування інформаційних зв’язків на підприємстві стає можливим завдяки економічному аналізу, який дозволяє оцінити усі складові діяльності підприємства в цілому і його структурних елементів, зокрема, виявити недоліки та негативні тенденції діяльності підприємства, розробити конкретні пропозиції щодо їх мінімізації та нейтралізації, здійснити пошук резервів підвищення ефективності його функціонування. Проблеми аналізу пов’язані з інформаційною підготовкою прийняття управлінських рішень, формуванням та використанням інформаційних ресурсів.
На сьогодні інформація є головним економічним ресурсом, вирішальним чинником виробництва та потенційним джерелом багатства. В умовах ринкової економіки якість і кількість інформації прямо залежать від її ціни. Чим більший розмір капіталу залучають, тим значнішою стає роль високоякісної інформації, необхідної для прийняття управлінських рішень, спрямованих на підвищення ефективності діяльності [1, с. 53].
Інформація створюється у процесі безпосереднього виробництва (дані про обсяги виготовленої та реалізованої продукції, кількість та вартість спожитих ресурсів, чисельність працівників тощо), тому її можна вважати і предметом, і засобом, і продуктом економічного аналізу.
Іншою важливою умовою отримання, обробки та використання економічної інформації для проведення економічного аналізу на підприємстві є наявний кадровий потенціал, досвід, уміння та навички якого використовуються в аналітичній роботі. Запорука досягнення поставлених, керівництвом цілей на підприємстві – наявність кваліфікованих фахівців, аналітиків, обліковців, управлінців, маркетологів, які володіють потрібними знаннями, прийомами, вміють дати запит та перевірити сформований пакет документів. Результатом проведення аналізу економічним підрозділом є   інформація у вигляді довідки, в разі, якщо вона призначена для внутрішньогосподарського використання, а для зовнішніх користувачів – у вигляді висновку. Отримані таким чином дані обов’язково повинні бути підкріплені аналітичними таблицями, графіками, діаграмами.
До інформації як важливого фактора, що забезпечує ефективність економічного аналізу на сучасному етапі висувається ряд вимог. Серед них можна виділити наступні [2, с. 474]:
- об’єктивність – інформація не повинна містити неточностей та перекручень та відображати реальний стан досліджуваного об’єкта;
- повнота та оптимальність – обсяг представленої інформації, параметрів повинен бути достатнім для виконання поставлених цілей та задач. Тобто при недостатності даних стан керівного об’єкта буде вивчений недостатньо, що може призвести до непідтверджених, помилкових рішень. Небажаним також є надлишок інформації, бо, по-перше, зростають загальні затрати на управління, а по-друге - збільшується період використання інформаційної бази і проведення аналізу, що також призводить до несвоєчасності керівних дій;
- своєчасність – проведення аналізу має відбуватися з використанням оновлених, не застарілих даних та в зазначені строки.
Ще однією вимогою сьогодення є застосування систем інформаційного забезпечення. Використання інформаційно-комунікативних технологій, персональних комп’ютерів дозволяють впливати на швидкість та якість отримання інформації, а також сприяють покращенню надання послуг, обслуговування клієнтів, зумовлюють швидку та адекватну реакцію на ринкові зміни тощо.
На сьогодні проведення аналізу неможливе без використання ЕОМ, що підвищує вірогідність аналітичних висновків, дає змогу зекономити час, працю, затрати і на цій основі підвищує ефективність даної роботи. Наразі відомо багато комп’ютерних алгоритмів для розв’язування різноманітних задач математичного програмування. Тому навіть невеликі підприємства можуть застосовувати методи математичного програмування при здійсненні аналізу. Аналітична служба конкретних підприємств при цьому, залежно від своїх внутрішніх можливостей і потреб, може проводити необхідні розрахунки з допомогою використання пакетів прикладних програм. На сучасному ринку, поряд із обліковими програмами «1С: Бухгалтерія», «Акцент-бухгалтерія», є програми, які реалізують функції аналізу: «Галактика», «Форт: аналітик», «Бест-аналіз» [3, с. 43] та  інші, які призначені для оцінювання та аналізу поточного і прогнозованого фінансового стану підприємства, вибору найкращої стратегії його розвитку, для розроблення інвестиційних проектів і бізнес-планів, ефективного управління маркетинговою діяльністю тощо.
При створенні інформаційної бази економічного аналізу потрібно врахувати не лише необхідність даних у конкретному випадку, а й затрати на їх збір і обробку або надзвичайні затрати на інформаційне забезпечення, що знижують ефективність самого аналізу, тому, складаючи програму аналізу, необхідно передбачити проведення спеціальних розрахунків необхідності в інформації й оцінювання затрат на її збір і перетворення [4, с.50-54].
Отже, можемо зробити висновок, що інформаційне забезпечення відіграє важливу роль в економічному аналізі, адже дає можливість проводити автоматизований збір, обробку та зберігання інформації. Інформаційне забезпечення підприємства повинно здійснюватися на принципах цілісності, контролю, єдності і гнучкості. Обсяг інформації для здійснення ефективного економічного аналізу має бути у співвідношенні понять: «необхідно» та «достатньо», а також має відповідати повноті та достовірності даних. Важливим моментом є своєчасна подача даних користувачам. За допомогою налагодженого інформаційного забезпечення здійснюється контроль за певним об’єктом та зовнішнім середовищем.
 
Список використаних джерел
1. Мних, Є. В. Економічний аналіз [Текст] / Є. В. Мних : підручник. – вид. 2-ге, перероб. та доп. – К. : Центр навчальної літератури, 2005. – 472 с
2. Паневник Т. М. Інформація як фактор забезпечення ефективності економічного аналізу /  Т. М. Паневник // Економічний аналіз: зб. наук. праць. /  Тернопільський національний економічний університет: редкол. С. І. Шкарабан та ін.. – Тернопіль: Видавництво ТНЕУ «Економічна думка», 2010. Вип. 6. –   
с. 474.
3. Шурпенкова Р. К. Основи організації економічного аналізу в системі управління підприємством / Р.К. Шурпенкова, І. І. Демко // Регіональна економіка. - №3.- 2008. – С. 161- 166.
4. Шурпенкова Р.К. Організація і методика економічного аналізу: навч. посібник / Р. К. Шурпенкова, І. І. Демко. - К.: УБС НБУ, 2011. - 287 с.
Категорія: Секція_3_2013_04_18-19 | Додав: clubsophus (2013-04-15)
Переглядів: 1786 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_04_18-19
Секція_2_2013_04_18-19
Секція_3_2013_04_18-19
Секція_4_2013_04_18-19
Секція_5_2013_04_18-19
Секція_6_2013_04_18-19
Секція_7_2013_04_18-19
Секція_8_2013_04_18-19
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0