Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_04_18-19_KamPodilsk » Секція_5_2013_04_18-19

ІНСТРУМЕНТИ ЦІНОУТВОРЕННЯ В СИСТЕМІ ВІДНОСИН З ПОКУПЦЯМИ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
Цегельник Ніна
здобувач
Житомирський національний агроекологічний університет
м. Житомир
 
інструменти ціноутворення в системі відносин з покупцями сільськогосподарських підприємств
 
В сучасних економічних умовах сільськогосподарські підприємства потребують встановлення економічно обґрунтованих цін на власну продукцію або товари, також існує необхідність оптимізації витрат. Для досягнення цих результатів діяльності потрібне розуміння сутності ціноутворення та його інструментів. Без визначення конкретних інструментів ціноутворення підприємство не може встановити чіткий механізм утворення ціни, що призводить до необґрунтованих результатів ціноутворення. Така ситуація не дає можливості підприємству побачити дійсний стан підприємства та обґрунтованості власної ціни на сільськогосподарську продукцію.
Над проблемою ціноутворення, в системі відносин з покупцями продукції підприємств, плідно працює багато українських науковців. Значний внесок здійснили такі відомі вчені: Афонін А., Бугулов В., Базилюк А., Гришко С., Гриценко А., Горобей М., Гусєв В., Шевчук В. та інші дослідники. Крім того, над розробкою питань теорії ціноутворення та практикою формування цін, працюють зарубіжні економісти: Волков А., Гальперін В., Гребенніков П., Герасименко В., Іванов І., Леуський А., Максимова В. та інші. Аналіз вітчизняних та зарубіжних праць показує, що дані проблеми знаходяться в центрі уваги науковців і практиків, проте на їхню думку інструменти ціноутворення зводяться до рівня методів ціноутворення. Необхідне подальше дослідження інструментів для формування ефективного механізму ціноутворення на підприємствах у зв’язку зі змінами сучасних умов господарювання.
Метою дослідження є обґрунтування теоретичних положень та розробка практичних рекомендацій по удосконаленню інструментів ціноутворення в системі відносин сільськогосподарських підприємств України з покупцями у напрямі підвищення економічної ефективності їх функціонування на сучасному етапі розвитку виробництва.
Ціна є одним з найбільш важливих інструментів регулювання економіки, а її регулюючий вплив охоплює всі складові господарської діяльності підприємства.
Складність ціноутворення полягає в тому, що ціна – категорія кон’юнктурна. На неї впливає комплекс політичних, економічних, психологічних та соціальних чинників. Механізм ціноутворення виявляється через динаміку цін, яка формується під впливом двох основних чинників: стратегічний, який полягає в тому, що ціни утворюються на основі вартості товарів; тактичний, суть якого полягає в тому, що кінцева величина ціни визначається кон'юнктурою ринку. Сьогодні ціна може визначатися виходячи з витрат, а завтра її рівень може залежати переважно від психології та поведінки покупців.
Ціна повинна відповідати якості товару, яку визначають споживачі. Якщо ціна завищена, то споживачі зрозуміють, що вони не отримують еквівалент за витрачені гроші. Якщо ж ціна занадто низька, то споживачі візьмуть під сумнів якість товару, оскільки вони зрозуміють, що у більшості випадків більш низька ціна означає більш низький рівень якості. Ціни на продукцію, товари, послуги визначаються власниками, суб'єктами господарювання, в результаті цього немає відчуження товаровиробників від результатів праці.
Важливу роль у встановленні ціни мають інструменти ціноутворення, які знаходяться у взаємодії один з одним. На нашу думку, доцільно виділити відповідний інструментарій для формування ефективного механізму ціноутворення на сільськогосподарських підприємствах, який наведено в таблиці 1.
Таблиця 1
Основні інструменти ціноутворення для побудови ціни на продукції

 
Методи розрахунку цін різноманітні, але повинні відповідати основній стратегії цінової політики підприємства. Це такі методи, як [4]:
1. Затратні методи, які містять: метод «витрати плюс», метод «мінімальних витрат», метод ціноутворення з підвищенням ціни за допомогою надбавки, метод цільового ціноутворення.
2. Метод визначення ціни з орієнтацією на попит.
3. Метод визначення ціни продажу на основі аналізу максимальних збитків і прибутків.
4. Метод визначення ціни орієнтацією на конкуренцію.
5. Ціноутворення на основі прайсингів параметричної низки товарів та багато інших методів.
Отже, чітке визначення основних інструментів ціноутворення дозволяє побудувати механізм ціноутворення, що необхідно для встановлення економічно обґрунтованих цін, а також отримання необхідної інформації для оптимізації витрат сільськогосподарських підприємств. Подальші дослідження будуть спрямовані на державне регулювання рівня цін на продукцію підприємств.
 
Список використаних джерел
1. Адаптивна система обліку і контроль результатів діяльності сільськогосподарських підприємств: моногр. / [Гуцаленко Л.В.]. – К. :ННЦ ІАЕ, 2010. - 372 с.
2. Правове регулювання цін і ціноутворення: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 [Електронний ресурс] / Г.Д. Джумагельдієва; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2004. — 18 с.
3. Про ціни і ціноутворення: Закон України від 03 грудня 1990 р. № 507-XII [Електронний ресурс] – Джерело доступу: http:www//zakon.rada.gov.ua.
4. Шевчук Д.А. Ценообразование: учеб. пособие / Д. А. Шевчук.– М. : ГроссМедиа : РОСБУХ, – 2008. – 240 с.
Категорія: Секція_5_2013_04_18-19 | Додав: clubsophus (2013-04-15)
Переглядів: 1019 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_04_18-19
Секція_2_2013_04_18-19
Секція_3_2013_04_18-19
Секція_4_2013_04_18-19
Секція_5_2013_04_18-19
Секція_6_2013_04_18-19
Секція_7_2013_04_18-19
Секція_8_2013_04_18-19
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0