Мещеряков Володимир
асистент
Яценко Сніжана
студентка
Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва
м. Харків
Організація АВТОМАТИЗАЦІї ОБЛІКУ ВИТРАТ НА
ВИРОБНИЦТВО
Завдання обліку витрат на виробництво інформаційно пов'язані з суміжними
ділянками обліку і підсистемами інформаційної системи
підприємства.
Умовою функціонування автоматизованого робочого місця
бухгалтера (АРМ) бухгалтера обліку витрат на виробництво є формування на
машинних носіях необхідної вихідної інформації, що виникає при розв'язанні
завдань з обліку необоротних активів, виробничих запасів, заробітної плати,
фінансово-розрахункових операцій, обліку готової продукції та її реалізації.
Уся ця інформація повинна бути представлена у вигляді єдиної інформаційної бази
даних бухгалтерських записів відповідно до вимог АРМ бухгалтера з обліку витрат
на виробництво.
Створені інформаційні бази мають включати можливість
ведення первинного обліку зі створенням різних форм первинних документів,
формувати на їх підставі значної в обсязі вихідної інформації у вигляді
оборотних відомостей та інших реєстрів бухгалтерського обліку.
Процес обліку витрат на виробництво організовується у
вигляді певної схеми робочих місць, яка відображає взаємодію різних працівників
при реалізації облікових функцій. У цю схему повинні входити робочі місця всіх
працівників, функціональні обов'язки яких певною мірою пов'язані з веденням
бухгалтерського обліку. До них належать не лише особи, які здійснюють
документування, систематизацію й узагальнення інформації, використовують цю
інформацію при виконанні функцій бухгалтерського обліку і керування, а й
технічний персонал, який забезпечує оформлення документів, їх архівування,
відображення у звітності тощо.
На робочих місцях працівників бухгалтерії увесь
комплекс робіт пов'язаний із розв'язанням завдань бухгалтерського обліку, у той
час як для іншого персоналу функції, пов'язані з бухгалтерським обліком, не є
основними і займають лише частину робочого часу. Тому організація АРМ для таких
категорій персоналу доцільна лише за умов виконання на АРМ їх основних функцій.
Найбільш раціональним є розподіл АРМ бухгалтера з
обліку витрат на виробництво на три категорії.
АРМ бухгалтера з обліку витрат на виробництво І
категорії призначене для підготовки і формування первинної інформації, що створюється
безпосередньо на місцях виникнення операцій. АРМ бухгалтера І категорії вирішує
завдання обліку витрат на виробництво, яке стосується окремих підрозділів і
дозволяє організувати систематичне і своєчасне виявлення відхилень фактичних
даних від нормальних умов, проводити оперативний облік і здійснювати внутрішній
аудит.
На АРМ бухгалтера II категорії контролюється
інформація, одержувана з АРМ бухгалтера І категорії, вирішуються
регламентні та оперативні завдання з обліку витрат на виробництво в цілому по
підприємству.
АРМ бухгалтера III категорії призначено для
аналізу роботи структурних підрозділів і підприємства в цілому, узагальнення
зведених даних витрат на виробництво, здійснення оперативного контролю за
використанням трудових, матеріальних ресурсів і грошових коштів, організації
внутрішнього аудиту.
Отже, ведення обліку витрат за допомогою
спеціалізованого програмного забезпечення значно полегшує роботу бухгалтерів.
|