Маркакова Катерина
магістр
Одеський національний економічний університет
м. Одеса
Тренінг як інноваційний підхід у
підготовці фахівців економічного профілю
В умовах євроінтеграції, Україна дедалі наполегливіше працює над єдиними
стандартами і вимогами для забезпечення відповідних умов у підготовці
професійних економічних кадрів світового рівня.
Пріоритетною умовою при модернізації освіти, підготовки
висококваліфікованих спеціалістів, .здатних ефективно розв'язувати поставлені
задачі професійного напрямку є застосування інноваційних технологій.
Інновації (італ. іnnovatione - новизна, нововведення) - нові форми
організації діяльності і управління, нові види технологій, які охоплюють різні
сфери життєдіяльності людства [1].
Запровадження інноваційних технологій при підготовці
спеціалістів високого професійного рівня - це завдання що потребує багато
ресурсів і співпраці ВНЗ , бізнес-структур і держави. Інновації не можуть виникнути самі собою – вони постають результатом
систематичного аналізу , наукових пошуків, узагальненням досвіду.
Сучасний економіст повинен вміти оперативно приймати
обґрунтовані та ефективні рішення, що неможливо без опанування програм та
технологічного інструментарію, вміння використовувати у своїй роботі все те
нове, що з'являється у науці та практиці, постійно вдосконалювати свою
кваліфікацію
Інтерактивне навчання найбільше відповідає особистісно-орієнтованому
підходу до навчання.
Інтерактивне навчання – це спосіб пізнання, що здійснюється у формах
спільної діяльності тих, хто навчається: всі учасники освітнього процесу
взаємодіють один з одним, обмінюються інформацією, спільно вирішують проблеми,
моделюють ситуації, оцінюють дії колег і свою поведінку, занурюються в реальну
атмосферу ділового співробітництва щодо вирішення проблеми. Окрім того, інтерактивне
навчання ґрунтується "на прямій взаємодії тих, хто навчається з навчальним
оточенням, а навчальне середовище виступає як реальність, в якій учасники
знаходять для себе сферу досвіду, що засвоюється” [2].
Тренінг – це форма навчання у групі з використанням
інтерактивних методик, тобто тих, що базуються на активній участі кожного
учасника й взаємодії між усіма членами групи, включаючи ведучого (тренера) [3].
Тренінг дає змогу різко збільшувати відсоток засвоєння матеріалу, оскільки
впливає не лише на свідомість учасника, а й на його почуття, волю. Це
насамперед навчання, яке ґрунтується на досвіді людини, а також передбачає, що
присутні на тренінгу люди, крім отримання нової інформації, можуть одразу ж
використовувати її на практиці, формуючи нові навички.
Навчання у формі тренінгу розвиває здатність людини
до пошуку нових знань, до творчості, дає можливість обговорити різні питання і
виступити в ролі того, хто навчає, що сприяє досконалому засвоєнню потрібної
інформації.
Звертаючи увагу на слова Конфуція, який сказав: "Скажіть мені – і я забуду. Покажіть –
і я запам’ятаю. Дайте можливість обговорити – і я зрозумію. Дайте можливість
навчити іншого – і я досягну досконалості”. Можна сказати, що тренінг сприяє розвитку професійно-важливих якостей,
необхідних економісту, часто дарує неочікуване рішення для проблем або
безвихідних чи складних життєвих ситуацій.
Список використаних джерел
1.
Великий тлумачний словник
сучасної української мови. Бусел В. Т. - Київ, Ірпінь. - Перун, 2005. - 1728 с.
2.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика,
досвід роботи / [уклад. О. Пометун, Л. Пироженко]. – К. : А.П.Н., 2002. – 136 с
3.
Тренінг як форма підготовки соціальних педагогів до
професійної діяльності / Т. П. Цюман // Проблеми педагогічних технологій. –
Луцьк : [б. в.], 2004 . – № 3–4. – C. 166–170.
4. Перспективні освітні технології: Наук.-метод.
посібник / За ред. Г. С. Сазоненко. - К.: Гопак, 2000. - 560 с.
|