Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_04_18-19_KamPodilsk » Секція_7_2013_04_18-19

АНАЛІЗ ПЕРЕДУМОВ ВПРОВАДЖЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ В БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВАХ ВІДПОВІДНО ДО НОРМАТИВНИХ ВИМОГ (НА ПРИКЛАДІ БЮДЖЕТНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ Р
Галич Марія
студентка магістратури
Федорова Юлія,
студентка магістратури
Національний університет водного господарства та природокористування
м. Рівне
 
АНАЛІЗ ПЕРЕДУМОВ ВПРОВАДЖЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ В БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВАХ ВІДПОВІДНО ДО НОРМАТИВНИХ ВИМОГ (НА ПРИКЛАДІ БЮДЖЕТНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ)
 
Згідно із світовою практикою ефективність використання фінансових ресурсів державою, органами державної влади, бюджетними установами, публічними фондами та суб’єктами господарської діяльності, оцінка стану внутрішніх контролів та ризиків у банківській системі визнаються об’єктами внутрішнього аудиту.
В умовах недостатнього фінансування бюджетних установ зростає роль внутрішнього аудиту, оскільки потрібно здійснювати постійний контроль за ефективним використанням отриманого фінансування [1].
Нормативними документами передбачено, що вимога про наявність системи внутрішнього аудиту пошириться на діяльність визначених Кабінетом Міністрів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, бюджетних установ, що належать до сфери управління міністерств, органів системи державного соцстрахування і пенсійного забезпечення, і їх підвідомчих організацій і установ, а також підприємств, заснованих на державній формі власності, а також банків [2].
Доцільно зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001 затверджено «Порядок утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади», яким визначено механізм утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та його проведення в бюджетних установах [3].
Проведемо аналіз передумов впровадження внутрішнього аудиту на прикладі структурних підрозділів бюджетних установ. У таблиці наведено інформацію по трьох бюджетних організаціях Рівненської області за основними критеріями їх діяльності, важливими з точки зору створення підрозділу внутрішнього аудиту або введення в штат посади внутрішнього аудитора.
Таблиця 1
Аналіз передумов впровадження внутрішнього аудиту в бюджетних установах відповідно до нормативних вимог

 
Отже, підбиваючи підсумок проведеного аналізу, можна зробити висновок, що створення структурного підрозділу внутрішнього аудиту у всіх вищезгаданих бюджетних установах на даний час є недоцільним у зв’язку з невеликою чисельністю працівників, кількістю та обсягом фінансування бюджетних програм, що виконуються. Проте створення підрозділу внутрішнього аудиту можливе при наявності наказу керівника бюджетної установи за погодженням з головним розпорядником бюджетних коштів, а також при затвердженні в кошторисі відповідних видатків.
Впровадження внутрішнього аудиту в бюджетних установах є необхідним, адже це сприятиме ефективному та раціональному використанню отриманих асигнувань із бюджету, а також попередженню фактів незаконного та нецільового використання бюджетних коштів.
 
Список використаних джерел
1. Дорошенко О. О. Внутрішній аудит у державному секторі: адаптація до європейських стандартів / О. О. Дорошенко // Актуальні проблеми соціально-економічного розвитку регіонів: Тези доповідей ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції. – Сімферополь: ДІАПІ, 2010. – С.67- 69.
2. Ермішова С. В. Внутрішній аудит в системі державного фінансового контролю [Текст] / С.В. Ермішова // Економіка і організація управління. – Випуск № 3.– 2008. – С. 149–158.
3. Порядок утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1001-2011-%D0%BF.
Категорія: Секція_7_2013_04_18-19 | Додав: clubsophus (2013-04-15)
Переглядів: 1300 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_04_18-19
Секція_2_2013_04_18-19
Секція_3_2013_04_18-19
Секція_4_2013_04_18-19
Секція_5_2013_04_18-19
Секція_6_2013_04_18-19
Секція_7_2013_04_18-19
Секція_8_2013_04_18-19
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0