Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_04_18-19_KamPodilsk » Секція_7_2013_04_18-19

КОНТРОЛІНГ У СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ
Прокопишак Володимир
асистент
Ярмольський Сергій
здобувач
Львівська державна фінансова академія
м. Львів
 
КОНТРОЛІНГ У СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ
 
Однією з причин недостатнього фінансового потенціалу більшості підприємств є низький рівень менеджменту. Саме некваліфіковані і помилкові дії керівництва довели підприємства до порушення фінансової стійкості або до стадії бан­крутства, а відсутність контролінгу призводить до прийняття не­правильних управлінських рішень.
Ми можемо говорити про контролінг як про систему заходів, які спрямовані на ефективне управління фінансовим потенціалом підприємств. Крім того, контролінг − це система, орієнтована на майбутній розвиток підприємств. Місце контролінгу в системі формування фінансового потенціалу показано на рис. 1.
Саме контролінг надає менеджерам необхідні дані для ефективного управління фінансовим потенціалом, що забезпечує фінансову стійкість підприємств.
Отже, контролінг має вагоме значення як в операційній, так і в стратегічній діяльності підприємств. У сферу завдань контролінгу входить постановка цілей розвитку підприємств, розробка та рекомендація заходів контрольно-аналітичного ха­рактеру, які впливають на ефективність управлін­ських рішень. Окремим завданням контролінгу є правильна організація руху інформаційних потоків, відбір тільки тієї інформації, яку використовують у прийнятті управлінських рішень.

Рис. 1. Контролінг у системі формування фінансового потенціалу підприємств.*
*власне опрацювання.
 
Мінімізація фінансових ризиків, збереження гарантованої ліквідності і платоспроможності  підприємств можна розглядати як головну ме­ту фінансового менеджменту, для досягнення якої контролінг ви­рішує такі завдання:
-       збір і аналіз внутрішньої і зовнішньої інформації, що стосу­ється об'єкта контролінгу;
-       виявлення і ліквідація «вузьких місць» на підприємстві;
-       своєчасне реагування на появу нових шансів і можливостей;
-       забезпечення постійного аналізу й контролю за ризиками у фінан­сово-господарській діяльності, а також розробка методів для їх нейтралізації;
-       виявлення резервів зниження собівартості продукції;
-       забезпечення повноти і надійності ведення бухгалтерського обліку, операційного й адміністративного контролю;
-       розробка стратегії розвитку підприємства й координація роботи з планування фінансово-господарської діяльності;
-       аналіз відхилень фактичних показників від запланованих і вироб­лення на цій основі пропозицій щодо коригування планів ліквідації чи причин їх невиконання;
-       забезпечення постійного контролю за виконанням співробітниками встановленого документообігу;
-       надання рекомендацій структурним підрозділам підприємст­ва в процесі планування, розробка і затвердження нових продуктів, процесів, систем;
-       проведення внутрішнього консалтингу й розробка методичного забезпечення діяльності окремих структурних підрозділів;
-       проведення внутрішнього аудиту й координація своєї діяльності незалежними аудиторськими фірмами з метою забезпечення оптимальних умов.
З перелічених завдань контролінгу випливає необхідність його запровадження на підприємствах, що опинилися у фінансовій скруті. У цих виробничих структурах діяльність служб контролінгу може зосере­дитися на таких трьох напрямах: затвердження системи раннього запобігання й реагування, що має на меті зупинити виникнення кризового стану; розробка ефективної санаційної концепції і плану санації, що мають тісний зв'язок із зовнішніми експертами; контроль за реалізацією плану санації і своєчасним виявленням відхилень, додаткових ризиків і шансів відповідно до плану.
Служби контролінгу в процесі виконання своїх функцій вико­ристо­вують різні методи (як загальнометодологічні та загальноеко­номічні, так і специфічні). До основних специфічних методів конт­ролінгу належать [1]:  бенчмаркінг; вартісний аналіз; аналіз точки беззбитковості; портфельний аналіз; анкетування; SWOT-аналіз; АВС-аналіз.
Найважливішими можливостями, якими могли б скористатися підприємства є потенційно велика місткість ринків, підвищення попиту на цільових ринках на товари та продукцію, перспективи виходу на зовнішні ринки. Водночас основними загрозами ринку є відсутність дієвої ринкової інфраструктури, низький рівень прогно­зованості цінової кон’юнктури ринку, обмежений доступ до ринків ресурсів та збуту.
Від якісного управління фінансовим потенціалом залежить кон­ку­рентоспроможність у конкретній сфері економіки. Існує пряма залежність між зростанням фінансового потенціалу підприємства та ефективністю його діяльності. Механізм зворотного зв'язку по­зитивних результатів діяльності та поліпшення фінансового потенціалу призводить до підвищення конкурентоспроможності й підсилює конкурентні переваги підприємств. Негативний зво­ротний зв'язок – зниження фінансового потенціалу призводить до погіршення конкурентоспроможності або втрати конкурентної переваги. Створення конкурентної переваги за допомогою фінансів та інновацій є перспективним напрямом розвитку підприємств, оскільки ці дві складові доповнюють одна одну.
 
Список використаних джерел
1. Васьківська К.В. Теоретичні аспекти формування фінансового по­тенціалу сільськогосподарських підприємств [К.В. Васьківська, В.Б. Про­ко­пишак] / Вісник ЛДФА ; гол. ред. Буряк П.Ю. – Львів: ЛДФА, 2012.– № 22. – С. 51-55.
Категорія: Секція_7_2013_04_18-19 | Додав: clubsophus (2013-04-15)
Переглядів: 1100 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_04_18-19
Секція_2_2013_04_18-19
Секція_3_2013_04_18-19
Секція_4_2013_04_18-19
Секція_5_2013_04_18-19
Секція_6_2013_04_18-19
Секція_7_2013_04_18-19
Секція_8_2013_04_18-19
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0