Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_04_18-19_KamPodilsk » Секція_7_2013_04_18-19

УПРАВЛІНСЬКА ЗВІТНІСТЬ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ
Нагірська Катерина
к.е.н., старший викладач
Луцький національний технічний університет
м. Луцьк
 
УПРАВЛІНСЬКА ЗВІТНІСТЬ В СИСТЕМІ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ: ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ
 
Стабільність та ефективність діяльності підприємства можлива при цілеспрямованому моніторингу, прогнозуванні і попередженні проблем, поєднанні фінансових і нефінансових оцінних показників стратегічного менеджменту. Засобом досягнення цього є формування єдиної системи управління підприємством, орієнтованою на стратегічні цілі, що у свою чергу, вимагає рішення комплексу проблем, з яких актуальними на сучасному етапі можна визнати впровадження сучасного інструментарію стратегічного менеджменту, підвищення ефективності виробництва і конкуренто-спроможності продукції, що випускається, поліпшення якісних до кількісних фінансово-економічних показників діяльності, що спричиняє за собою необхідність ухвалення принципово нових управлінських рішень.
Загальновизнаною інформаційною системою, що забезпечує потреби управлінської ланки для розробки і прийняття управлінських рішень є управлінська обліково-аналітична система, що має стратегічну орієнтацію. Інформація, що отримується в цій системі розкриває особливості роботи підприємства. Відсутність цілісної обліково-аналітичної системи та управлінської звітності на підприємствах призводить до того, що істотна частина управлінських рішень робиться навмання, без достатньої інформаційної бази для їх прийняття.
Інформаційна база управлінського обліку повинна носити системний характер з виділенням певних підсистем, що допомагають центральній системі накопичувати необхідну і достатню інформацію. Стратегія є системою планування і координації управлінських рішень, що визначає розвиток підприємства на тривалий період, сприяючу розробці самостійних систем облікових і аналітичних операцій і взаємообумовлених планових показників. На наш погляд, в сучасних умовах підприємству для нормальної виробничо-господарської діяльності необхідно формувати загальну систему обліку, аналізу і аудиту, що має стратегічну орієнтацію. Облікова і аналітична інформація повинна сприяти формуванню процесу розробки і реалізації ділової стратегії організації, а інструменти обліково-аналітичної системи мають бути вписані в процес стратегічного управління.
Таким чином, керівництву підприємства в сучасних умовах слід змінити традиційний підхід до системи обліку та звітності, зробити її
інструментом стратегічного управління. При цьому слід зазначити, що: 1) облік не є самоціллю, а служить засобом для досягнення успіху у бізнесі. Про ефективність систем обліку слід судити у світлі їх дії на успіх діяльності підприємства; 2) конкретні бухгалтерські методи і способи повинні розглядатися з точки зору їх впливу на досягнення цілей організації; 3) загальна система обліку повинна відповідати стратегії підприємства. Тільки в цьому випадку загальна система обліку буде здатна принести організації максимальну користь і забезпечити успіх в конкурентній боротьбі.
Конкурентне економічне середовище робить істотний вплив на прийняття інформаційно обгрунтованих бізнес-рішень. У зв'язку з цим необхідним стає не лише формування системи управлінського обліку, аналізу і аудиту, але і постійне вдосконалення вживаних інструментів і методів з метою адаптації до зовнішніх і внутрішніх змін, що відбуваються, і виживання в конкурентному середовищі. Саме стратегічна складова обліково-аналітичної системи, на нашу думку, повинна розглядатися як сполучну ланку фінансової, податкової і управлінської підсистем обліково-аналітичного поля.
Сучасні технології управління і зокрема стратегічний менеджмент витрат зумовили необхідність розгляду механізму функціонування єдиної облікової системи організації на основі комунікаційної взаємодії складових її видів обліку в процесі забезпечення необхідною інформацією для ухвалення тактичних і стратегічних управлінських рішень. Інформація зворотного зв'язку, як правило, проходить через систему управлінської звітності. На наш погляд, найбільш поширені недоліки у її формуванні наступні:
-   інформація узагальнюється головним чином для контролю об'єму продажів або визначення витрат і не пов'язана з потребами окремих керівників, діяльність яких приносить доход або вимагає витрат;
-   інформація, що узагальнюється в звітності, адресується не тим особам, часто навіть не для керівника, що знаходиться на передовій лінії господарської діяльності, а для його начальника або керівника;
-        у звітності видається конкретна інформація із загальних питань, що утрудняє ухвалення рішень на конкретних напрямах;
-        у звітності переважає надмірна непотрібна інформація. В результаті на керівника покладається робота по сортуванню інформації у пошуках тієї, що йому дійсно потрібна для управління.
Реалії сьогодення диктують нові вимоги до виживання та ефективної діяльності підприємства. Здебільшого саме вони зумовили посилення уваги з боку вітчизняних науковців до стратегічного управління. Що ж стосується самих керівників вітчизняних підприємств, то вони досі нерідко залишаються осторонь проблеми впровадження системи стратегічно орієнтованого обліку. 
Поняття стратегічного обліку потребує окремої уваги й більш детального розгляду.
Для створення ефективної інформаційної бази стратегічного менеджменту, реєстрації, узагальнення і представлення даних, назріла необхідність в проведенні досліджень по подальшому розвитку загальної теорії і методології обліково-аналітичної системи та формування управлінської звітності.
 
Список використаних джерел
1.     Райан Б. Стратегический учет для руководителя / Б. Райан // пер. з англ. под ред. В. А. Микрюкова. – М. :Аудит, ЮНИТИ, 1998. – 616 с.
2.     Касич А. О. Теоретичні та практичні аспекти стратегічного обліку з урахуванням перспективного розвитку підприємства / А. О. Касич, Р. М. Циган // Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. – 2011. – №5. – с. 280.
3.     Криштопа І. І. Стратегічний облік, як перспективний напрям розвитку бухгалтерського обліку / І. І. Криштопа // Економічні науки. – 2011. – №8. – с. 180.
4.     Гудима О. В. Проблеми та перспективи запровадження стратегічного обліку на вітчизняних підприємствах / О. В. Гудима // Держава та регіони. – 2010. – №1. – с. 210.
5.     Пушкар М.С. Креативний облік: монографія / М.С. Пушкар. – Тернопіль: Карт-бланш, 2006. – 334с.
6.     Cooper R. Measure costs right: make the right decisions / R. Cooper , R.S. Kaplan // Harvard Business Review . – 1988. – September/October – P . 96-103.
7.     Simmonds K. Strategic management accounting / K . Simmonds // Management accounting . – 1981. – № 59(4). P. 26-29.
8.     Bromwich M . The case for strategic management accounting: the role of accounting information for strategy in competitive markets / M . Bromwich // Accounting . Organisation and Society . – 1990 . – № 1. P. 27-46.
Категорія: Секція_7_2013_04_18-19 | Додав: clubsophus (2013-04-15)
Переглядів: 1688 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_04_18-19
Секція_2_2013_04_18-19
Секція_3_2013_04_18-19
Секція_4_2013_04_18-19
Секція_5_2013_04_18-19
Секція_6_2013_04_18-19
Секція_7_2013_04_18-19
Секція_8_2013_04_18-19
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0