Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_11_21-22_KamPodilsk » Секція_2_2013_11_21-22

ВПЛИВ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБЛІКУ НА ЗБУТОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
Кушнір Людмила
к.е.н., доцент
Подільський державний аграрно-технічний університет
м. Кам’янець-Подільський
 
ВПЛИВ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБЛІКУ НА ЗБУТОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
 
Організовуючи збутову діяльність кожне підприємство дбає про забезпечення найвищої ефективності товароруху від виробника до споживача. Разом із тим збут залежить від таких об'єктивних факторів, як конкуренція на ринках, ускладнення економічних зв'язків, що вимагає трансакційних витрат на транспорт, зв'язок, юридичний супровід договірних відносин, інформаційне забезпечення, загострення енергетичних і сировинних проблем економіки, необхідність переходу на нові технології, підвищення вимог до продукції, робіт і послуг з боку споживачів та ін.
«Важливе місце в управлінні сучасним підприємством відіграє фінансовий менеджмент - система раціонального управління процесами фінансування господарської діяльності підприємства.
Фінансовий менеджмент – невід'ємна частина загальної системи управління підприємством. За змістом поняття фінансового менеджменту означає процес вироблення скеровуючих дій на рух фінансових ресурсів і капіталу з метою підвищення ефективності їх використання і нарощування [2, с.195].
З метою управління процесом реалізації  продукції та організацією його обліку підприємство має виконувати наступні завдання :
-         формувати  збутову політику під­приємства, як основу вдосконалення системи збуту;
-         визначати пріоритети, на які доцільно орієнтувати збутову політику і відображення цього процесу в обліковій політиці;
-         розглянути загальну модель формування збуто­вої політики, а також доцільність документально­го закріплення збутової  та облікової політики ;
-         визначити основні завдання маркетингового під­розділу та функції керівника маркетингового від­ділу та бухгалтера з обліку процесу реалізації;
-         досліджувати напрями оптимізації планування продажів та особливості організації відображення їх у фінансовому і податковому обліку.
Комплекс організаційно-правових питань роботи підприємства з реалізації  належить до розряду актуальних ринковому середовищі, що вимагає посиленої уваги як з боку управління, так і з боку бухгалтерської служби. Для цього необхідно розробляти збутову політику підприємства таким чином, щоби були враховані особливості організації обліку  процесу реалізації,  податкові зобов’язання та фінансові результати від таких операцій.
Збутова політика підприємства - це комплекс заходів, спрямованих на організацію дієвої та результативної збутової мережі з метою підвищення ефективності продажу продукції.
Збутова політика має органічно поєднуватись з іншими елементами комплексу маркетингу: ціновою, товарною, та політикою просування. Але такі фактори, як постійне зростання витрат, що пов'язано з реалізацією продукції, посилення конкуренції на ринках збуту, підвищення вимог споживачів до якості сервісного обслуговування, значно посилюють значущість ефективного управління збутом у діяльності будь-якого під-приємства [3, с.18].
На сучасному етапі розвитку теорії маркетингу діяльність щодо реалізації продукції розглядається у двох аспектах.
Перший передбачає створення системи заходів з раціонального розподілу і реалізації продукції, а саме:
-         вибір стратегії збуту;
-         побудова збутової мережі;
-         розробка комунікаційних рішень щодо цінової і комунікаційної
-         підтримки всередині збутової мережі.
Другий аспект розглядає збутову діяльність як систему заходів з ефективного фізичного переміщення продукції. До цих заходів відносять:
-         вибір транспортних засобів для доставки продукції;
-         встановлення раціональних маршрутів;
-         визначення кількості та місця розташування складів;
-         створення інформаційного забезпечення ланцюга «виробник – споживач».
Важливий обов’язок керівника комерційного відділу – планування і управління торговими операціями з метою виконання планових показників обсягу продажів і прибутку.
Для досягнення цих цілей керівництво направляє і контролює роботу персоналу служби збуту, вибирає канали розподілу і організовує розподільну мережу відповідно до політики підприємства, визначає завдання по збуту і доводить їх до зведення виконавців, виділяє кошти для виконання цих завдань в межах асигнувань, встановлених програмами маркетингу.
У зв’язку з цим процес реалізації необхідно розглядати як невід’ємну частину маркетингової діяльності, спрямованої на досягнення таких цілей:
-         орієнтація на ринок збуту (вивчення впливу на виробничу діяль­ність споживачів, конкурентів, якісних характеристик продукції, кон’юнктури ринку);
-         ситуаційне управління на основі виявлення проблем  збуту.
Досягнення ж вищих реалізаційних цін на продукцію підприємства не завжди залежить від ефективності управлінської діяльності менеджерів.
Управління процесом реалізації продукції має насамперед забезпечувати менеджерів достовірною і повною інформацією, що дає змогу приймати обґрунтовані управлінські рішення щодо поведінки підприємства на ринку. До того ж такі рішення мають бути оперативними (терміновими), вони не можуть бути довготривалими, оскільки ситуація на ринку щоразу динамічно змінюється. Тому необхідно адекватно реагувати на такі зміни і приймати виважені рішення щодо збільшення чи зменшення обсягу продажів, зниження чи підвищення цін реалізації, заміни одних видів продукції у зв’язку з насиченням ринку певними товарами та дефіцитом інших, а також своєчасне відображення їх в обліку.
 
Список використаних джерел
1.  Кучеренко Т. Порядок перерахунку та обліку ПДВ за операціями з реалізації продукції та послуг сільськогосподарських підприємств / Т.Кучеренко, О. Шайко // Бухгалтерія в сільському господарстві. – 2012. – №3. – C.34–39.
2.  Крамаренко Г.О. / Г.О. Крамаренко, О.Є. Чорна // Фінансовий менеджмент: Підручник. – К. : Центр навчальної літератури,  2006. – 520 с.
3.  Огерчук Ю.В. Організування збутової діяльності підприємств : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. ек. наук : спец. 08.06.01 / Ю.В.Огерчук ; Національний університет «Львівська політехніка». – Львів, 2004. – 20 [1] с.
Категорія: Секція_2_2013_11_21-22 | Додав: clubsophus (2013-11-19)
Переглядів: 905 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_11_21-22
Секція_2_2013_11_21-22
Секція_3_2013_11_21-22
Секція_4_2013_11_21-22
Секція_5_2013_11_21-22
Секція_6_2013_11_21-22
Секція_7_2013_11_21-22
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0