Печенюк Андрій
к.е.н., доцент
Мушеник Ірина
к.е.н., доцент
Подільський
державний аграрно-технічний університет
м. Кам’янець-Подільський
ПЕРЕВАГИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ УПРАВЛІННЯ РЕСУРСАМИ ПІДПРИЄМСТВА CSRP
В умовах глобалізації
світової економіки загострюється конкурентна боротьба між
підприємствами-товаровиробниками. Підвищення рівня конкурентоспроможності
сучасної фірми потрібно розглядати як довготерміновий послідовний процес пошуку
та реалізації управлінських рішень у всіх сферах її діяльності, здійснюваний
планомірно, відповідно до обраної стратегії довготермінового розвитку, з
урахуванням змін у зовнішньому та внутрішньому середовищі самого підприємства,
і оперативним внесенням відповідних коректив [3].
У світі жорстокої
конкуренції, де виробничі та цінові переваги швидкоплинні, коли смаки покупців
змінюються дуже швидко, створення стійких конкурентних переваг здається
недосяжним. Виробники повинні пам’ятати, що основною метою їх діяльності є не
створення цінових переваг або передових технологій, мета – завоювання і
утримання покупців.
Сучасні менеджери
повинні приймати нові моделі бізнесу, які фокусують кожен підрозділ фірми прямо
на споживача, зосереджуючи свою діяльність навколо діяльності покупця [6].
Інформація про стан і
розвиток ринку, про його закономірності необхідна для розробки відповідної
політики на стратегічному і тактичному рівнях. Щоб правильно управляти вартістю
товару, щоб розуміти, скільки коштує просування, виробництво та обслуговування
товару даного типу, необхідно враховувати всі елементи його функціонального
життєвого циклу, а не тільки виробництва, як у всіх стандартних системах [4].
Для реалізації нових
вимог потрібні нові інструменти. В результаті цього з’явилася нова модель
бізнесу – планування ресурсів, синхронізоване з покупцем (CSRP, Customer
Synchronized Relationship Planning), яка в більшій мірі визначає діяльність
підприємства зі створення конкретного продукту, потрібного «тут і зараз»
конкретному споживачу.
Концепція CSRP –
це концепція управління ресурсами підприємства, орієнтована на потреби
споживачів і враховує не тільки основні виробничі і матеріальні ресурси, а й
усі ті ресурси, які зазвичай розглядаються як допоміжні, тобто ресурси усього
життєвого циклу товару. Це всі ресурси, споживані під час маркетингової роботи з
клієнтом, післяпродажного обслуговування, перевалочних і обслуговуючих операцій
тощо [1].
Результати ефективного
застосування CSRP – це підвищення якості товарів, скорочення періоду
постачання, підвищення споживчої цінності продукції тощо, але що більш важливо,
це розвиток інфраструктури для створення індивідуальних рішень, покращення
зворотного зв’язку з покупцями і підвищення рівня сервісу для покупця. Це не
технологічна ефективність, яка забезпечує лише тимчасову конкурентну перевагу, це
здатність створювати продукти, що задовольняють різноманітним потребам покупця
і кращий сервіс, тобто – отримання стійкої конкурентної переваги [4].
При використанні
моделі CSRP робота з клієнтами стає важливою ланкою діяльності підприємства,
центром управління всією організацією. При цьому підрозділ технічної підтримки
відповідає за доведення необхідної інформації про покупців до виконавчих
центрам організації [2].
Реалізація концепції
CSRP на конкретному підприємстві дозволяє управляти замовленнями клієнтів і
всією роботою з ними на порядок оперативніше, ніж це було можливо раніше. Стає
можливим щогодинне зміна графіка поставок. CSRP зміщує акцент уваги з
планування виробництва на планування замовлень покупців. Бізнес-процеси
підприємства синхронізуються з діяльністю покупців [1].
Впровадження CSRP повинно
включати такі етапи:
1) оптимізація виробничої
діяльності;
2) інтеграція покупця з основними
плануючими і виробничими підрозділами;
3) впровадження відкритих технологій
для здійснення такої інтеграції [5].
Переваги використання
систем класу CSRP:
- зростання споживчої цінності
продукції, що досягається шляхом зосередженості компанії на кон’юнктурі ринку;
- гнучке пристосування до
кон’юнктури ринку, що забезпечується удосконаленням виробничого планування:
зміни в замовленні покупця автоматично призводять до змін у замовленнях
постачальникам тощо;
- зміцнення конкурентних позицій
підприємства, що забезпечується координацією бізнес-процесів з покупцями
завдяки доступу в реальному часі до точної інформації про замовлення покупців;
- підрозділи планування можуть
динамічно змінювати групування робіт, послідовність виконання замовлень,
укладення субконтрактів для поліпшення обслуговування покупців і зниження
собівартості продукції;
- підвищення якості товарів, так як
засоби підтримки покупців об’єднуються з ключовими додатками планування,
виробництва і управління. Необхідна інформація про покупців і товари
заздалегідь поставляється підрозділам, відповідальним за виробництво, збут,
дослідження і розвиток;
- технології, засновані на WWW,
розширюють можливості підтримки покупців, включаючи віддалений, цілодобовий
сервіс за принципом самообслуговування [1].
У цілому, застосування
бізнес-методології управління ресурсами CSRP дає змогу компанії впевнено себе
почувати навіть в умовах істотної нестабільності ринку та швидко мінливого
макроекономічного оточення.
Список використаних джерел
|