Архів / Archive

Головна » Статті » 2013_12_19-20_KamPodilsk » Секція_6_2013_12_19-20

АУДИТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ВИТРАТ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: МЕТА І ЗАВДАННЯ
Жидовська Наталія
к.е.н., в.о.доцента
Рубаха Ольга
студентка
Львівський національний аграрний університет
м. Дубляни
 
АУДИТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ВИТРАТ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: МЕТА І ЗАВДАННЯ
 
В умовах реформування економіки України та здійснення комплексної реформи вітчизняного бухгалтерського обліку важливого значення набуває організація на підприємствах ефективного обліку витрат на основі розробки власної облікової політики, здатної задовольнити потреби всіх ланок управління у релевантній інформації про фінансовий стан та перспективи розвитку підприємства. Розробка такої облікової політики можлива за умови застосування у практичній діяльності підприємств сучасних методів обліку і аудиту адміністративних витрат [3].
 Проведення аудиту адміністративних витрат на підприємствах набуває на сьогодні особливу актуальність. Вдосконалення аудиту адміністративних витрат підприємств є складовою подальшого вдосконалення процесу управління господарською діяльністю підприємств у ринкових умовах та покращення їх фінансових результатів.
Метою дослідження є уточнення мети та завдань аудиту адміністративних витрат діяльності підприємства для ефективної організації аудиту.
Вагомий внесок у розвиток теорії, методології й організації аудиту на підприємстві, зокрема аудиту адміністративних витрат внесли вітчизняні вчені: Ф. Бутинець, С. Голов, В. Рудницький, В. Сопко, В. Швець, Ф. Огійчук, М. Білик та інші. Втім, не зважаючи на наявність значної кількості наукових праць проблема аудиту адміністративних витрат діяльності підприємства  залишається до кінця не вирішеною.
Метою аудиторських перевірок є сприяння раціональному використанню засобів і предметів праці, а також самої праці для зниження витрат виробництва і одержання підприємством стабільного прибутку.
Мета аудиту адміністративних витрат та погляди з цього питання вітчизняних науковців представлені у табл. 1.
Таблиця 1
Мета аудиту адміністративних витрат

Узагальнюючи вищевикладене, можна сформулювати мету аудиту адміністративних витрат, якою є встановлення достовірності, правильності та законності ведення бухгалтерського обліку адміністративних витрат, відображення у фінансовій звітності, відповідно до вимог П(С)БО 16 «Витрати».
На початковому етапі аудиту крім мети, потрібно визначити завдання перевірки адміністративних витрат діяльності підприємства. На підставі критичного аналізу літературних джерел з аудиту визначено, що серед науковців немає єдиного погляду з приводу цього питання.
Здійснюючи перевірку адміністративних витрат діяльності підприємства необхідно розв’язати такі завдання [5] (табл. 2).
Таблиця 2
Основні завдання аудиту адміністративних витрат
Перелік завдань
1
формування ефективних інформаційних потоків, що задовольнили б потреби
керівництва підприємства та його структурних підрозділів у достатній інформації для прийняття необхідних стратегічних та оперативних рішень з питань управління адміністративними витратами
2
отримання необхідних для потреб управління і складання фінансової та управлін-ської звітності даних про адміністративні витрати за елементами витрат і за калькуляційними статтями в цілому по підприємству
3
забезпечення адекватного розподілу адміністративних витрат між конкретними видами продукції для потреб управлінського обліку
4
забезпечення достовірного відображення в оперативному, управлінському та
фінансовому обліку, а також у звітності фактичної величини адміністративних витрат підприємства
5
формування інформації для вдосконалення процесу планування адміністративних витрат як в цілому по підприємству, так і по окремих структурних підрозділах
6
контроль за непродуктивними і нераціональними адміністративними витратами з метою виявлення  резервів їх зниження
 
На основі проведеного дослідження дійшли висновку, що уточнення мети та завдань аудиту адміністративних витрат діяльності підприємства дозволяють аудитору більш точно та оперативно здійснити перевірку. Перевірені на практиці методи його роботи дають змогу не лише удосконалити системи управління адміністративними витратами, а й вживати потрібні заходи для наведення порядку в документообігу в цілому та значно покращити фінансову дисципліну на підприємстві.
 
Список використаних джерел
1.       Білик, М.Д. Організація і методика аудиту сільськогосподарських підприємств [Текст] / М.Д. Білик. Підручник. — К.: КНЕУ, 2004. — 628 с.
2.       Бутинець, Ф.Ф. Аудит [Текст] : Підручник для студентів спеціальності «Облік і аудит» вищих навчальних закладів / Ф.Ф.Бутинець. — 2-е вид., перероб. та доп. — Житомир: ПП «Рута», 2002. — 672 с.
3.       Облік та аудит адміністративних витрат господарюючого суб’єкта  [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.br.com.ua/referats/ 48475.htm (дата звернен­ня: 14.12.2013). — Назва з екрана.
4.       Огійчук, М. Ф. Аудит: організація і методика [Текст] : Навч. посібник. 2-ге вид., перероб. І допов./ М.Ф.Огійчук, І.Т. Новіков, І.І. Рагуліна. — К.: Алерта, 2012. — 664 с.
5.       Цікало, Є.І. Завдання і методика проведення внутрішнього аудиту адміністративних витрат лісогосподарських підприємств [Текст] / Є.І. Цікало, К.А. Артюшок // Науковий вісник. — 2004. — № 14.1. — С.202—205.
Категорія: Секція_6_2013_12_19-20 | Додав: clubsophus (2013-12-17)
Переглядів: 3588 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2013_12_19-20
Секція_2_2013_12_19-20
Секція_3_2013_12_19-20
Секція_4_2013_12_19-20
Секція_5_2013_12_19-20
Секція_6_2013_12_19-20
Секція_7_2013_12_19-20
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0