Архів / Archive

Головна » Статті » 2014_05_22-23_KamPodilsk » Секція_2_2014_05_22-23

ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

УДК 334.012.82:334.012.64

Ватаманюк-Зелінська Уляна

к.е.н., доцент

Львівська державна фінансова академія

м. Львів

 

ФОРМУВАННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ

 

Анотація

Розглянуто  можливість участі підприємств малого та середнього бізнесу у процесах інтеграційної взаємодії, які відбуваються в українській економіці. Запропоновано уніфікувти поняття малих підприємств, їх кількісні та якісні параметри – для формування однакових умови розвитку та форм адміністративної підтримки. Представлено переваги цих процесів.

Ключові слова: інтеграційна взаємодія, підприємництво, великі структури бізнесу, малі підприємства, середні підприємства.

 

У світовій практиці господарювання серед ознак ведення бізнесу є взаємодія підприємств різного типу між собою. У ринкових умовах значної ваги набуває сектор малого бізнесу, який вважається одним з елементів ринкових відносин і має сьогодні великий вплив на економіку України. Тому взаємодія секторів великого та малого бізнесу є виправдана умовами ринку і сьогодні інтеграційних процесів у підприємництві не уникнути.

За кордоном до категорії підприємств малого та середнього бізнесу належить 95% усіх суб’єктів підприємницької діяльності. Підприємства малого та середнього бізнесу традиційно орієнтували свою діяльність на локальні ринки, і така тенденція в найближчі роки, за оцінками експертів ОЕСР, зберігатиметься. Водночас, 25% усіх підприємств малого та середнього бізнесу, що працюють у виробничій сфері, займають досить високі конкуренті позиції на світовому ринку. Підприємства малого та середнього бізнесу в промислово розвинутих країнах забезпечують 25 – 35% світового екс­порту промислової продукції та таку ж частку ПІІ. В США 30% усіх суб’єктів малого та середнього бізнесу здійснюють експортні операції, в Японії – 50%, в Кореї – 40%, в країнах Європи – 12 – 47% [1]. В Україні за останні роки – 98% [2].

Проте і трактування підприємництва як «малого», «великого» чи «середнього» у зарубіжних країнах відрізняється і залежить в основному від кількості зайнятих, суми товарообігу та, інколи, виробничої чи невиробничої галузі промисловості. Уніфікувавши поняття малих підприємств та визначення їх кількісних та якісних параметрів дозволить передбачити однакові умови для їхнього розвитку у кожній країні, а також відповідні форми їх адміністративної підтримки при реєстрації, виборі організаційно-правової форми та структури власного капіталу.

Крім того, зважаючи на велику кількість малих та середніх підприємств (МСП), які функціонують у різних галузях економіки, а також на світові тенденції транснаціоналізації, припускаємо можливість їх участі у процесах інтеграційної взаємодії, які відбуваються в українській економіці. Визнаючи, що за своєю природою мале (середнє) підприємництво є самостійною діяльністю, – потрібно зазначити, що при інтеграційній взаємодії виникає необхідність визнання та виконання рішень материнської компанії такими підприємствами. А це буде частково, а то й повністю обмежувати рівень їх свободи.

Закордонний досвід свідчить про домінуючий вплив малого підприємництва у виробничих галузях промисловості, хоча великою є їх роль і в сфері фінансового посередництва. Отож роль малого та середнього бізнесу стає закономірною і вона зростає у трудомістких галузях промисловості, поступово поширюючись у невиробничих галузях сфери послуг реклами, аудиту, маркетингу, програмного та інформаційного забезпечення і ін.

Сьогодні підприємницьке середовище для розвитку інтеграційних процесів сформовано для двох груп учасників:

  • для МСП, які активно взаємодіють (інтегруються) із представниками великого бізнесу;
  • для МСП, які досягають конкурентних переваг самостійно.

Такі можливості зумовлені:

  • високою спеціалізацією малих підприємств та їх технологічними можливостями для швидкого пристосування до випуску нового або удосконаленого виду продукції;
  • можливістю низького ціноутворення;
  • функціонуванням на тих секторах ринку, які непривабливі для великих суб’єктів господарської діяльності.

Враховуючи переваги, які передбачають швидке реагування на зміни у кон’юктурі ринку та попиті на їх продукцію, малі (середні) підприємства закріпляють за собою окремі сегменти ринку із відповідним колом споживачів. Однак, щоб зберегти конкурентні переваги, їм необхідно працюювати у напрямку постійного оновлення асортименту продукції та послуг на рівні однакових або менших витрат та високої прибутковості. Така можливість реалізується через участь у інтеграційних процесах, яка обумовлюється визначеним ступенем свободи МСП при взаємодії з великими інтеграційними структурами бізнесу.

 

Список використаних джерел

1. Галан Н.І. Державна підтримка малого та середнього бізнесу: досвід розвинених країн / Н. І. Галан . – Дніпропетровськ : Вид-во Дніпропетровського нац. ун-ту, 2007 . – 187 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 140-153 (230 назв.) .

2. Основні структурні показники діяльності суб’єктів господарювання. Електронний ресурс – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/

Категорія: Секція_2_2014_05_22-23 | Додав: clubsophus (2014-05-21)
Переглядів: 601 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2014_05_22-23
Секція_2_2014_05_22-23
Секція_3_2014_05_22-23
Секція_4_2014_05_22-23
Секція_5_2014_05_22-23
Секція_6_2014_05_22-23
Секція_7_2014_05_22-23
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0