Архів / Archive

Головна » Статті » 2014_05_22-23_KamPodilsk » Секція_2_2014_05_22-23

ВИКОРИСТАННЯ АУТСОРСИНГУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ

УДК: 338.43:631.11.009.12

Корчинський Іван

к.е.н., доцент

Львівський національний аграрний університет

м. Дубляни

 

ВИКОРИСТАННЯ АУТСОРСИНГУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ

 

Анотація

У статті розглянуто питання доцільності використання аутсорсингу сільськогосподарськими підприємствами. Виявлено основні переваги аутсорсингу при організації бізнес-процесів сільськогосподарських підприємств, що забезпечить додаткові конкурентні переваги сільськогосподарським виробникам та знизить підприємницькі ризики.

Ключові слова: аутсорсинг, конкурентоспроможність, ринкова інфраструктура, бізнес-процеси, оптовий продовольчий ринок, ефективність.

 

Обмеженість фінансових і кадрових ресурсів, низький рівень розвитку ринкової інфраструктура та недостатній рівень державної підтримки сільськогосподарських виробників в умовах глобалізації економічних процесів знижує рівень конкурентоспроможності вітчизняних сільськогосподарських підприємств. Тому єдиним перспективним шляхом підвищення рівня впровадження інновацій, а відтак і підвищення конкурентоспроможності українських виробників, є залучення зовнішніх ресурсів і не лише фінансових, але й у вигляді послуг. Одним з інструментів реалізації такої ідеї може стати використання аутсорсингу, який широко застосовується у західній практиці ведення бізнесу і достатньо слабко розвинений в Україні. Фактори маркетингового середовища, притаманні реаліям вітчизняного ринку, вкрай обмежено сприяють сталому інноваційному розвиткові вітчизняної економіки, який має забезпечити конкурентоспроможність української продукції на світовому і вітчизняному ринках [1].

Сутність аутсорсингу полягає у підвищенні ефективності роботи компанії за рахунок передачі деяких функцій на виконання зовнішнім організаціям з метою оптимізації всіх видів ресурсів і концентрації на основному виді діяльності. Ухвалення рішення про впровадження аутсорсингових схем приймається на рівні вищого керівництва й власників компанії і є частиною корпоративної стратегії [2].

Основним джерелом конкурентних переваг компанії на сучасному етапі є не властивості товару чи послуги, які пропонує компанія, а бізнес-процеси компанії, які лежать в основі створення цінності бізнесу [3]. Таким чином, функціональній підхід до розвитку бізнесу змінений на процесний. Це означає, що на аутсорсинг можуть передаватися будь-які функції та бізнес-процеси, а компанія залишає лише ті, які створюють максимальну цінність продукту.

Уже зараз більшості вітчизняних виробників сільськогосподарської продукції вкрай важко конкурувати з агрохолдингами, які мають беззаперечні переваги щодо конкурентоспроможності порівняно з основною масою сільськогосподарських підприємств за рахунок одержання основної маси прибутку в сферах переробки і обігу готової продукції [4]. Тому для українських сільськогосподарських підприємств важливо шукати шляхи одержання конкурентних переваг, що допоможуть укріпити конкурентні позиції на власному ринку.  

Використання сільськогосподарськими підприємствами аутсорсингу допоможе отримати доступ до ресурсів та ринків збуту. Бізнес-процес, пов’язаний з реалізацією продукції, є ключовим у створенні конкурентної переваги сільськогосподарських підприємств і саме непрофільні функції, такі як зберігання, транспортування, маркетинг, збут, логістика вони  можуть передати на аутсорсинг, залишивши за собою лише виробничу функцію та отримати наступні переваги:

  • зменшити виробничі витрати за рахунок переведення частини постійних витрат у змінні;
  • знизити загальні витрати за рахунок відсутності пунктів зберігання продукції;
  • забезпечити широкий доступ до інформації про стан ринку;
  • знизити підприємницький ризик, за рахунок передачі частини ризику аутсорсинговій компанії.

У ринковій економіці, за умов зростання обсягів виробництва і асортименту продукції, на аграрному ринку відбуваються якісно нові явища, які характеризуються багатоканальним розподілом. Його сутність формулюється тим, що розподіл охоплює оптові закупівлі, перепродаж товару, кредитування продукції тощо, які простежуються у сфері обміну. Для цього явища є характерними вибір як прямих каналів продажу, так і опосередкованих. І, виходячи на ринок, власник товару, товаровиробник чи підприємство-посередник повинні мати чітке уявлення про схему реалізації та підприємства і організації, з якими він матиме стосунки, які будуть дотримуватися чинного законодавства та правил в Україні у процесі просування продукції до споживача. Від обраного ланцюга елементів інфраструктури, якості наданих ними послуг і трансакційних витрат значною мірою залежить роздрібна ціна товару, його конкурентоспроможність і попит на нього, а відтак і ефективність господарської діяльності сільськогосподарських товаровиробників. Для сільськогосподарського виробника досить складно орієнтуватись в ринковому середовищі і приймати оптимальні рішення з їх виконання.

Використання аутсорсингових схем сільськогосподарськими підприємствами може значно підвищити ефективність їхньої роботи та відкрити принципово нові можливості для взаємовигідного співробітництва, суттєво посилити їх конкурентоспроможність в умовах глобального економічного середовища. Надавати аутсорсингові послуги для сільськогосподарських виробників в певній мірі на сьогоднішній день можуть оптові продовольчі ринки, а їх подальший розвиток створить можливості для забезпечення додаткових конкурентних переваг сільськогосподарським виробникам малого і середнього бізнесу та знизить підприємницькі ризики.

Зважаючи на істотні ризики, пов’язані з використанням аутсорсингу, подальшої розробки потребують питання оцінки економічної ефективності його впровадження на підприємствах, розробки механізму взаємодії підприємств-замовників і постачальників аутсорсингу та алгоритм забезпечення прийняття управлінського рішення щодо залучення аутсорсингових схем для підвищення ефективності роботи вітчизняних сільськогосподарських підприємств.

 

Список використаних джерел

  1. Зозульов О. Маркетинг як основа інноваційної діяльності вітчизняних підприємств / О. Зозульов, М. Базь, Т. Царьова // Маркетинг в Україні. – 2007. - № 4 (44). – С. 33-41.
  2. Бравар Жан-Луи. Эффективный аутсорсинг : понимание, планирование и использование успешных аутсорсинговых отношений / Ж-Л. Бравар, Р. Морган ; пер. с англ. В.Денисов, – Д. : Баланс Бизнес Букс, 2007. – С. ХХII (Введение).
  3. Маренков Н. Л. Методология создания рынка инноваций в России / Н. Л. Маренков, – М.: Высшая школа, 2005. С. 97 – 100.
  4. Лупенко Ю. О. Агрохолдинги в Україні та посилення соціальної спрямованості їх діяльності / Ю. О. Лупенко, М. Ф. Кропивко // Економіка АПК. – 2013. - № 7. – С. 14.
Категорія: Секція_2_2014_05_22-23 | Додав: clubsophus (2014-05-21)
Переглядів: 920 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2014_05_22-23
Секція_2_2014_05_22-23
Секція_3_2014_05_22-23
Секція_4_2014_05_22-23
Секція_5_2014_05_22-23
Секція_6_2014_05_22-23
Секція_7_2014_05_22-23
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0