Архів / Archive

Головна » Статті » 2014_05_22-23_KamPodilsk » Секція_4_2014_05_22-23

ВИКОРИСТАННЯ SWOT-АНАЛІЗУ ЯК МЕТОДУ ВИЗНАЧЕННЯ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ ДОЧІРНЬОЇ ЛІЗИНГОВОЇ КОМПАНІЇ БАНКУ

УДК 336.73:338.

Єремейчук Раїса

к.е.н., доцент

Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця

м. Харків

 

ВИКОРИСТАННЯ SWOT-АНАЛІЗУ ЯК МЕТОДУ ВИЗНАЧЕННЯ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ ДОЧІРНЬОЇ ЛІЗИНГОВОЇ КОМПАНІЇ БАНКУ

 

Анотація

У статті визначено доцільність використання SWOT-аналізу для визначення подальшого розвитку лізингової компанії банку на прикладі лізингової компанії «Райффайзен Лізинг Аваль».

Ключові слова: SWOT-аналіз, дочірня лізингова компанія банку.

 

Одним з найпоширеніших методів, що оцінюють в комплексі положення компанії, є SWOT-аналіз. Положення компанії залежить від того, наскільки успішно вона здатна реагувати на різні дії ззовні. Аналізуючи зовнішню ситуацію, необхідно виділяти найістотніші на конкретний період часу чинники. Взаємозв'язаний розгляд цих чинників з можливостями компанії дозволяє вирішувати виникаючі проблеми. При рішенні різного рівня задач необхідно також чітко представляти, чи піддаються критичні чинники контролю з боку компанії. Чи є вони внутрішніми або зовнішніми, піддаються змінам зусиллями компанії або це зовнішні події, на які компанія впливати не в змозі.

SWOT-аналіз є необхідним елементом досліджень, обов'язковим попереднім етапом при складанні будь-якого рівня стратегічних планів. Дані, одержані в результаті SWOT-аналізу, служать базисними елементами при розробці стратегічних цілей і задач компанії [1, c. 45].

Для прикладу проведемо SWOT-аналіз лізингової компанії «Райффайзен Лізинг Аваль» (табл. 1) [2].

Таблиця 1

Стандартна матриця базового SWOT-аналізу лізингової компанії «Райффайзен Банк Аваль»

Сильні сторони

Можливості

1. Одна із найбільших лізингових компаній в Україні.

2. Входить до австрійської групи Райффайзен.

3. Використання міжнародного досвіду у сфері лізингу від австрійських акціонерів.

4. Потужна мережа розподілу ПАТ «Райффайзен Банк Аваль».

5. Можливість надання конкурентних ставок та використання скорингових схем для оперативного прийняття рішень.

1. Стабілізація економічної ситуації після кризи дозволить покращити фінансові показники та розширити клієнтську базу.

2. Український ринок лізингу надає необмежені можливості для росту компанії.

3. Збільшення об’єму інвестування в маркетинг для більш ефективного розповсюдження реклами

Слабкі сторони

Загрози

1. Недостатньо систематизована рекламна компанія, що знижує її ефективність.

2. Недостатній рівень розкриття фінансових звітів компанії, відсутність їх аналізу.

3. Надання фінансування та лізингових послуг тільки юридичним особам, ігноруючи інші форми власності та фізичних осіб.

1. Висока схильність впливу зміни законодавства на діяльність компанії.

2. Стрімке збільшення кількості конкурентних лізингових компаній та банків, що надають лізингові послуги.

3. Перехід кваліфікованої частини персоналу до конкурентів.

4. Втрата клієнтів у зв’язку з появою конкурентів.

 

На даному етапі можна завершити проведення

На наступному етапі можливості та загрози, які були виявлені в процесі аналізу, розбиваються на три групи за пріоритетністю, необхідністю концентрації зусиль та засобів, а також ретельним моніторингом.

На основі проведеного

Таблиця 2

Аналіз загроз зі сторони конкурентних сил для компанії «Райффайзен Лізинг Аваль»

Вірогідність реалізації загроз

Наслідки загроз

  •  
  •  
  •  
  •  

Зміна законодавства

Нові конкуренти

Перехід співробітників до інших компаній

  •  

 

Втрата клієнтів

Вплив постачальників

  •  

 

 

  •  

 

В поле зору негайного реагування відразу потрапляють загрози зміни законодавчих актів та привабливість ринку для нових конкурентів.

Загроза зміни законодавства може бути частково знижена за рахунок кваліфікованих спеціалістів, які будіть оперативно відстежувати зміни необхідних нормативних документів, а також можливі наміри законодавчої гілок влади про внесення змін до законів та інших нормативних актів, якими користуються лізингодавці. Загрозу появи нових конкурентів компанії можна зменшити шляхом збільшення своєї частки на ринку та розвитку бренда, що потребує більшої уваги на розвитку маркетингу та його достатньому фінансуванню. Складемо матрицю можливостей для компанії (табл. 3).

Таблиця 3

Аналіз можливостей, що надаються ринком для лізингової компанії «Райффайзен Лізинг Аваль»

Вірогідність використання можливостей

Вплив можливостей

  •  
  •  
  •  
  •  

Зростання ринку

 

 

  •  

Вливання інвестицій в маркетингову сферу

Стабілізація економіки

 

  •  

 

 

 

 

Матриця можливостей продемонструвала, що найбільш сприятливими можливостями є можливість зростання лізингового ринку та збільшення інвестицій в рекламну діяльність. Можливості, що надаються зростаючим лізинговим ринком, та положення компанії в числі лідерів лізингового бізнесу дають можливість використати одну із стратегій зростання.

На наступному етапі з урахуванням виявлених можливостей та загроз виділяються основні взаємовпливаючі групи «Можливості – сильні/слабкі сторони», «Загрози – сильні/ слабкі сторони» та складається відповідна матриця (табл. 4).

Таблиця 4

Комплексна оцінка можливостей та загроз з урахуванням сильних та слабких сторін лізингової компанії «Райффайзен Лізинг Аваль»

 

Таким чином, використання SWOT-аналізу дозволило зробити наступні висновки. Найбільш сильними сторонами, які компанія може використовувати для досягнення поставлених цілей є її лідируюче становище на лізинговому ринку та міжнародний досвід, завдяки яким компанія може обійти як діячі лізингові установи, так і нових конкурентів, які стрімко з’являються в даній галузі. Особливо успішною дана стратегія буде за умови використання комплексної маркетингової діяльності та використанні додаткових грошових вливань в цю сферу діяльності. Однією із головних загроз для діяльності на лізинговому ринку є зміна законодавства. Проте, ця небезпека може бути зменшена за рахунок збільшення кола клієнтів всіх форм власності та залучення висококваліфікованих спеціалістів в цій галузі.

 

Список використаних джерел

1. Демина Е. В. Менеджмент предприятий электросвязи: Учебник для вузов / Е. В. Демина, Н. П. Резникова и др. – М.: Радио и связь, 2007. – 312 с.

2. Офіційний сайт лізингової компанії «Райффайзен Лізинг Аваль» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rla.com.ua/.

Категорія: Секція_4_2014_05_22-23 | Додав: clubsophus (2014-05-21)
Переглядів: 4336 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2014_05_22-23
Секція_2_2014_05_22-23
Секція_3_2014_05_22-23
Секція_4_2014_05_22-23
Секція_5_2014_05_22-23
Секція_6_2014_05_22-23
Секція_7_2014_05_22-23
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0