Архів / Archive

Головна » Статті » 2014_05_22-23_KamPodilsk » Секція_5_2014_05_22-23

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ І МАРКЕТИНГУ

УДК 351.8

Парфонова Анастасія

студент

Одеська державна академія будівництва та архітектури

м. Одеса

 

ПРОБЛЕМИ  РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ І МАРКЕТИНГУ

 

Анотація

У статті розглянуто найактуальніші проблеми розвитку сучасного менеджменту та маркетингу з якими стикаються українські підприємства та методи розв`язання існуючих проблем за допомогою застосування системних механізмів на загальнонаціональному рівні.

Ключові слова: менеджмент, маркетинг, проблеми розвитку, українські підприємства, системні механізми, ринкові відносини.

 

Так, історично склалося, що Україна відстала у своєму економічному розвитку від «ринкових» країн світу. Наші невдачі в проведенні економічних реформ пов`язані з невизначеністю стратегії кардинальної перебудови суспільства (включаючи політичне, соціальне й моральне середовище). Більшість українських підприємств слабо усвідомлюють власні проблеми [1].

Для початку розглянемо найактуальніші проблеми менеджменту, з якими стикаються українські підприємства:

  • перша головна проблема українського менеджменту – проблема управлінських кадрів;
  • корумпованість сучасної економіки України;
  • надлишкова численність державних керівників, що безупинно зростає при постійному «скороченню» апарата.
  • у власника компанії або генерального директора не завжди є чіткі цілі й плани розвитку компанії.

Стратегія постійно міняється, що виключає можливість загального планування, відсутнє прозоре планування фінансових потоків підприємства й вони пов`язані з тіньовим ринком. Через це неможливо досягти результатів, яких вимагає власник. Нерідко менеджер має високий ступінь відповідальності, але не має ключових повноважень.

  • відсутність взаєморозуміння серед членів управлінської команди, коли, наприклад, до складу входять «люди директора», які виконують функцію додаткового контролю бізнесу, при цьому конкретних управлінських рішень не виконують [2].

Одним із чинників, що може вплинути на швидкий розвиток управління та подолання неблагополучної економічної ситуації в Україні, є безкомпромісна відмова від старих звичок і умовностей та запровадження нової техніки та методів управління. А тепер розглянемо актуальні проблеми маркетингу на сучасному етапі розвитку.

  • нехтування освітою;
  • перехід українських підприємств на принцип маркетингу;

Досвід керівників українських компаній можна поділити на 3 умовні групи. Перші вважають що маркетинг може вирішити всі проблеми підприємства, другої вважають його недоцільним. Третя група відкидає стратегічний маркетинг і використовує лише елементи операційного маркетингу

  • вихід великих іноземних компаній на український ринок;

З одного боку, це – позитивне явище, що активізує конкуренцію на ринку, примушує українські підприємства перейти на сучасні методи управління. З іншого ж – вихід іноземних підприємств нерідко супроводжується інвестиційними пригніченнями, відпливом кадрів з вітчизняних підприємств, закриття компанії.

  • визначення та усвідомлення власної ринкової місії та маркетингової стратегії;

На значній частині українських підприємств не тільки співробітники нижчих ланок, а й  керівники не можуть відповісти на запитання, в чому полягає місія компанії, з чого складається її маркетингова стратегія? Часто компанії не мають чітко окресленої місії, стратегічного бачення бізнесу [3].

  • неврахування потреб споживачів;

Основою бізнесу повинна стати орієнтація на споживача, а не збагачення компанії [4].

Проблеми розвитку менеджменту та маркетингу в Україні при високих темпах розвитку економіки цілком розв`язані. У сучасних умовах розвитку економіки на основі ринкових відносин одним із пріоритетних її напрямків є вироблення основних теоретичних і методологічних позицій по використанню менеджменту в практичній діяльності українських організацій. Широкому впровадженню сучасних методів управління і, насамперед, усвідомленню підприємцями причини власних проблем сприятиме проведення «круглих столів» із залученням провідних фахівців. Потрібна також певна зміна пріоритетів з боку держави.

 

Список використаних джерел

  1. Хміль Ф.О. Основи менеджменту: навч.посібник. – Київ, 2006.- 525 с.
  2. Економічний аналіз: Навч.посіб./ За ред. Акад. НАНУ, проф..М.Г.Чумаченка.-К.:КНЕУ, 2007.
  3. [Електроний ресурс]. -  Режим доступу: http://www.referatcentral.org.ua.
  4. [Електроний ресурс]. -  Режим доступу: http://blog.management.com.ua.
Категорія: Секція_5_2014_05_22-23 | Додав: clubsophus (2014-05-20)
Переглядів: 1616 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2014_05_22-23
Секція_2_2014_05_22-23
Секція_3_2014_05_22-23
Секція_4_2014_05_22-23
Секція_5_2014_05_22-23
Секція_6_2014_05_22-23
Секція_7_2014_05_22-23
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0