УДК 351.8
Парфонова Анастасія
студент
Одеська державна академія будівництва та архітектури
м. Одеса
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ І МАРКЕТИНГУ
Анотація
У статті розглянуто найактуальніші проблеми розвитку сучасного менеджменту та маркетингу з якими стикаються українські підприємства та методи розв`язання існуючих проблем за допомогою застосування системних механізмів на загальнонаціональному рівні.
Ключові слова: менеджмент, маркетинг, проблеми розвитку, українські підприємства, системні механізми, ринкові відносини.
Так, історично склалося, що Україна відстала у своєму економічному розвитку від «ринкових» країн світу. Наші невдачі в проведенні економічних реформ пов`язані з невизначеністю стратегії кардинальної перебудови суспільства (включаючи політичне, соціальне й моральне середовище). Більшість українських підприємств слабо усвідомлюють власні проблеми [1].
Для початку розглянемо найактуальніші проблеми менеджменту, з якими стикаються українські підприємства:
- перша головна проблема українського менеджменту – проблема управлінських кадрів;
- корумпованість сучасної економіки України;
- надлишкова численність державних керівників, що безупинно зростає при постійному «скороченню» апарата.
- у власника компанії або генерального директора не завжди є чіткі цілі й плани розвитку компанії.
Стратегія постійно міняється, що виключає можливість загального планування, відсутнє прозоре планування фінансових потоків підприємства й вони пов`язані з тіньовим ринком. Через це неможливо досягти результатів, яких вимагає власник. Нерідко менеджер має високий ступінь відповідальності, але не має ключових повноважень.
- відсутність взаєморозуміння серед членів управлінської команди, коли, наприклад, до складу входять «люди директора», які виконують функцію додаткового контролю бізнесу, при цьому конкретних управлінських рішень не виконують [2].
Одним із чинників, що може вплинути на швидкий розвиток управління та подолання неблагополучної економічної ситуації в Україні, є безкомпромісна відмова від старих звичок і умовностей та запровадження нової техніки та методів управління. А тепер розглянемо актуальні проблеми маркетингу на сучасному етапі розвитку.
- нехтування освітою;
- перехід українських підприємств на принцип маркетингу;
Досвід керівників українських компаній можна поділити на 3 умовні групи. Перші вважають що маркетинг може вирішити всі проблеми підприємства, другої вважають його недоцільним. Третя група відкидає стратегічний маркетинг і використовує лише елементи операційного маркетингу
- вихід великих іноземних компаній на український ринок;
З одного боку, це – позитивне явище, що активізує конкуренцію на ринку, примушує українські підприємства перейти на сучасні методи управління. З іншого ж – вихід іноземних підприємств нерідко супроводжується інвестиційними пригніченнями, відпливом кадрів з вітчизняних підприємств, закриття компанії.
- визначення та усвідомлення власної ринкової місії та маркетингової стратегії;
На значній частині українських підприємств не тільки співробітники нижчих ланок, а й керівники не можуть відповісти на запитання, в чому полягає місія компанії, з чого складається її маркетингова стратегія? Часто компанії не мають чітко окресленої місії, стратегічного бачення бізнесу [3].
- неврахування потреб споживачів;
Основою бізнесу повинна стати орієнтація на споживача, а не збагачення компанії [4].
Проблеми розвитку менеджменту та маркетингу в Україні при високих темпах розвитку економіки цілком розв`язані. У сучасних умовах розвитку економіки на основі ринкових відносин одним із пріоритетних її напрямків є вироблення основних теоретичних і методологічних позицій по використанню менеджменту в практичній діяльності українських організацій. Широкому впровадженню сучасних методів управління і, насамперед, усвідомленню підприємцями причини власних проблем сприятиме проведення «круглих столів» із залученням провідних фахівців. Потрібна також певна зміна пріоритетів з боку держави.
Список використаних джерел
- Хміль Ф.О. Основи менеджменту: навч.посібник. – Київ, 2006.- 525 с.
- Економічний аналіз: Навч.посіб./ За ред. Акад. НАНУ, проф..М.Г.Чумаченка.-К.:КНЕУ, 2007.
- [Електроний ресурс]. - Режим доступу: http://www.referatcentral.org.ua.
- [Електроний ресурс]. - Режим доступу: http://blog.management.com.ua.
|