Архів / Archive

Головна » Статті » 2014_11_25_Lviv » Секція_1_2014_11_25

ДОСЛІДЖЕННЯ ПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ ПОЛІГРАФІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЯК ЕЛЕМЕНТ АНАЛІЗУ ЇХ ФІНАНСОВОЇ СТРАТЕГІЇ

УДК 338.242.2

Дем’яненко Оксана

старший викладач

Національний технічний університет України

«Київський політехнічний інститут»

м. Київ

 

ДОСЛІДЖЕННЯ ПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ ПОЛІГРАФІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЯК ЕЛЕМЕНТ АНАЛІЗУ ЇХ ФІНАНСОВОЇ СТРАТЕГІЇ

 

Анотація

У статті розглянуто питання необхідності проведення детального аналізу платоспроможності поліграфічних підприємств при розробленні та реалізації фінансової стратегії, проведено аналіз платоспроможності та визначено ефективність фінансової стратегії аналізованих підприємств на етапі аналізу їх платоспроможності.

 

Ключові слова: фінансова стратегія, платоспроможність, ефективність, зобов’язання, поліграфічне підприємство.

 

Фінансова стратегія підприємств являє собою комплекс ефективних заходів, які спрямовані на забезпечення стійкого розвитку підприємства в довгостроковому періоді. Саме питання довгостроковості викликає необхідність детального аналізу платоспроможності при розробленні та реалізації фінансової стратегії [1;256].

 Платоспроможність визначається як здатність підприємств до своєчасного погашення своїх боргових зобов’язань, тому є необхідною складовою аналізу їх фінансової стратегії [2;152].

Нами було проаналізовано діяльність десяти поліграфічних підприємств за вісім років.

Середньорічні показники платоспроможності поліграфічних підприємств представлені в таблиці 1.

Таблиця 1

Середньорічні показники платоспроможності поліграфічних підприємств

 

З проведених досліджень можна видно, що середньорічне значення коефіцієнту поточної ліквідності, який дає загальну оцінку ліквідності активів і показує, скільки гривень поточних активів припадає  на 1 грн. поточних зобов’язань, у більшості підприємств (окрім підприємства №3 і №10) перевищує нормативне значення (2,0), що є позитивною ознакою.  Середньорічне значення коефіцієнту швидкої ліквідності, який є більш визначним показником, оскільки при його розрахунку враховуються найбільш ліквідні  поточні активи (без врахування запасів), у всіх підприємств перевищує нормативне значення (0,5). Середньорічне значення коефіцієнту абсолютної ліквідності, що показує, яка частина поточних зобов’язань може бути погашена негайно, у більшості підприємств (окрім підприємства №3, №9 і №10) позитивно характеризує рівень платоспроможності, оскільки його значення перевищує нормативне (0,2) [3;32]

Середньорічна зміна показників платоспроможності поліграфічних підприємств в абсолютному відношенні  наведена в таблиці 2.

Таблиця 2

Середньорічна зміна показників платоспроможності поліграфічних підприємств

 

 

З таблиці 2 видно, що проаналізовані показники більшості підприємств  в переважній кількості періодів мають тенденцію до погіршення. Лише у підприємств №7, №8 і №9 всі три аналізованих показника в середньому мають позитивне відхилення.

Темпи зростання показників платоспроможності, представлені в таблиці 3.

Таблиця 3

Середньорічні  темпи зростання показників платоспроможності поліграфічних підприємств

 

 

З таблиці 3.  видно, що платоспроможність поліграфічних підприємств за  середньорічними темпами зростання шести підприємств має тенденцію до покращення.

Для аналізу впливу фінансової стратегії на платоспроможність поліграфічних підприємств застосуємо запропоновану нами бальну методику, згідно якої визначимо:

1. Сумарну кількість балів в залежності від темпів зростання коефіцієнтів поточної, швидкої та абсолютної ліквідності, а також узагальненого  коефіцієнту ліквідності за весь період досліджень згідно розробленої шкали.

2. Сумарну кількість балів за відповідність  коефіцієнтів поточної, швидкої та абсолютної ліквідності за весь період досліджень  нормативним значенням (1бал-відповідає нормативному значенню, 0балів-не відповідає нормативному значенню).

3. Сумарну кількість балів за весь період, нараховану за перевищення узагальненого коефіцієнту ліквідності 1 (1бал за кожен рік, в якому узагальнений коефіцієнт ліквідності перевищує 1).

4. Сумарну кількість балів за виконання в кожному періоді умов А1≥П1, А2≥П2, А3≥П3, А4≤П4, де А1-найбільш ліквідні активи, А2-швидко реалізовані активи, А3- повільно реалізовані активи, А4- важко реалізовані активи, П1- найбільш термінові зобов’язання, П2- короткострокові пасиви, П3- довгострокові пасиви, П4- постійні пасиви (1бал за виконання кожної умови в кожному періоді).

Загальна максимальна кількість балів згідно вказаної методики становить 424, а мінімальна кількість балів  становить -360.

Результати ефективності фінансової стратегії поліграфічних підприємств на етапі аналізу їх платоспроможності представлене на рис. 1.

Рис. 1. Ефективність фінансової стратегії поліграфічних підприємств на етапі аналізу платоспроможності

 

За отриманими результатами аналізу платоспроможності можна згрупувати аналізовані підприємства за критерієм впливу їх фінансової стратегії на їх стійкий розвиток наступним чином: 1 група – найбільш позитивний вплив – підприємство №7; 2 група – достатній вплив – підприємства №4, №8 та №9; 3 група – середній вплив – підприємство №10;         4 група – задовільний вплив – підприємства №2 та №5;  5 група – незадовільний  вплив – підприємства №1,  №3 та №6.

Тобто в розрізі аналізу показників платоспроможності фінансова стратегія підприємства №7 найбільш спрямована на його стійкий розвиток, проте показники потребують подальшого вдосконалення для досягнення максимальної ефективності.

 

Список використаних джерел

1. Бланк И.А. Финансовая стратегия предприятия.- К.: Эльга, Ника-Центр, 2004.-720с.

2.Покропивний С.Ф. Підприємництво: стратегія, організація, ефективність: Навчальний посібник/ С.Ф. Покропивний, В.М. Колот.-К.:КНЕУ, 1998.- 352с.

3. Холод З.М., Передерієнко Н.І., Никифорук Б.В., Сухолитка Н.М. Аналіз фінансово-економічної діяльності поліграфічних підприємств.- К.: ВАТ «УкрНДІСВД», 2004.-224с.

Категорія: Секція_1_2014_11_25 | Додав: clubsophus (2014-11-23)
Переглядів: 643 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2014_11_25
Секція_2_2014_11_25
Секція_3_2014_11_25
Секція_4_2014_11_25
Секція_5_2014_11_25
Секція_6_2014_11_25
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0