Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_03_27_Lutsk » Секція_5_2015_03_27

РОЛЬ І МІСЦЕ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ СПЕЦІАЛІСТІВ БУХГАЛТЕРСЬКОЇ ПРОФЕСІЇ

Перинська Альона

студентка

Калюга Євгенія

д. е. н., професор

Національний університет біоресурсів і природокористування України

м. Київ

 

РОЛЬ І МІСЦЕ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ СПЕЦІАЛІСТІВ БУХГАЛТЕРСЬКОЇ ПРОФЕСІЇ

 

Сучасний етап розвитку економіки України, якому притаманні динамізм, ринкова культура, ризик, конкуренція, глобалізація, потребує підготовки фахівців економічного профілю, здатних розв’язувати не лише першочергові завдання щодо виходу з кризи вітчизняного народного господарства, а й зробити можливим прорив держави, щоб зайняти гідне місце у світовому соціально-економічному просторі. З тих пір, як 500 років тому, коли вийшла відома в усьому світі праця Луки Пачолі «Трактат про рахунки та записи», бухгалтерський облік у своїй основі залишився незмінним. Між тим, у світі сталася інформаційна революція, яка радикально вплинула на облік. Зараз ми спостерігаємо дещо схоже на те, що було під час промислової революції, коли використання технічних досліджень відставало від часу їх винаходу [1].

Це зумовлює необхідність модернізації професійної підготовки майбутніх економістів, зокрема, змісту вищої економічної освіти, організації дистанційного навчання, підготовки до взаємодії в інформаційному середовищі із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних технологій, що забезпечує підвищення самоосвітньої активності фахівців, їхній професійний розвиток і саморозвиток. Тому вирішення проблеми використання інформаційних технологій у вищій економічній освіті набуває актуальності.

Першочерговими завданнями є створення системи освіти нового типу, пошук варіантів школи майбутнього, яка базувалася б на сучасних інформаційних технологіях і була здатна, за висловом Томаса Джефферсона, «звільняти, а не підкорювати уми; виховувати людей, які б ставили запитання, а не вузьких бездумних конформістів; прищеплювала б мораль, яка б підкріплювала свободу, а не мораль, яка б задурманювала розум і не давала виходу в життя новим чи альтернативним ідеям» [3, с. 12].

На сучасному етапі розвитку освіти в Україні здійснюється реальна революція в підготовці спеціалістів бухгалтерської професії, яка супроводжується пошуком і застосуванням нових інноваційних технологій.

Впровадження інноваційних методів навчання досягається завдяки використанню мультимедіа (multimedia) технологій. Молодь налаштована на здобуття знань через розважальні програми по телебаченню, ігри та листування по Інтернету, тому присутність медіа засобів на заняттях є необхідною умовою ефективності навчання. Разом із тим, викладачеві потрібно пам’ятати, що він має навчити кожного студента за короткий проміжок часу засвоювати, перетворювати й використовувати в практичній діяльності значний обсяг інформації, не перевантажуючи навчальний процес, дотримуючись «золотих правил» і використовуючи наочність. Дуже важливо організовувати процес навчання так, щоб студент активно, з цікавістю і захопленням працював і бачив результати своєї праці [2].

Застосування багатофункціонального комплексу технічних засобів під час читання лекції дозволяє не тільки демонструвати завчасно підготовані слайди, але й проводити потрібні розрахунки за допомогою спеціальних комп’ютерних програм (наприклад, Excel), навчати роботі з нормативними документами. Інформаційні та телекомунікаційні технології створюють сприятливі можливості для вдосконалення дистанційної освіти та самостійної підготовки. Маючи навчально-методичний комплекс із дисципліни на CD- чи DVD-носіях (електронний підручник, курс лекцій, практичні чи лабораторні заняття, методичні вказівки з вивчення курсу, довідкова та нормативна література), студент здатний не тільки глибоко вивчити курс, але й проконтролювати свої знання за допомогою запропонованих тестів. Студенти широко використовують комп’ютерні технології при написанні рефератів, курсових і дипломних робіт (текстовий редактор Word, програма автоматизації бухгалтерського обліку 1С Бухгалтерія), розрахунки для практичних і контрольних завдань з курсів «Математика для економістів», «Статистика» виконуються за допомогою табличного процесора Excel. Відео-конференції з використанням комп’ютерних технологій дають змогу прямого доступу до світових інформаційних ресурсів та інтерактивного – до віддалених баз даних, інформаційно-довідкових систем, бібліотек при вивченні конкретної дисципліни, одержати консультації провідних фахівців.

Таким чином, якісні зміни в освітніх процесах спрямовані на підготовку фахівців нової генерації, здатних постійно вдосконалювати професійну мобільність за допомогою сучасних інноваційних технологій навчання. Саме тому вони відіграють значну роль у розвитку освіти, а їх впровадження є предметом систематичної та цілеспрямованої діяльності.

 

Список використаних джерел

  1. Бутинець Ф. Ф. Історія бухгалтерського обліку: В 2-х частинах. Ч. І: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів спеціальності 7.050106 «Облік і аудит» / 2-ге вид., доп. і перероб – Житомир : ПП «Рута», 2001. – 512 с.
  2.  Проблеми освіти: наук.-метод. зб. / Кол. авт. – К.: Наук.-метод. центр вищої освіти, 2006. – Вип. 44. – І. М. Носаченко. Інноваційні освітні технології.
  3. Ніколаєнко С. М. Стратегія розвитку освіти України: початок ХХІ століття / С. М. Ніколаєнко. – К. : Знання, 2006. – 253 с.
Категорія: Секція_5_2015_03_27 | Додав: clubsophus (2015-03-26)
Переглядів: 585 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2015_03_27
Секція_2_2015_03_27
Секція_3_2015_03_27
Секція_4_2015_03_27
Секція_5_2015_03_27
Секція_6_2015_03_27
Секція_7_2015_03_27
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0