Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_04_29_Lviv » Секція/Section_2_2015_04_29

ІДЕНТИФІКАЦІЯ ЯК ОСНОВА ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРОЦЕСНО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ СТРАХОВОЮ КОМПАНІЄЮ

Герасименко Тамара

к.е.н., доцент, директор Інституту економіки та фінансів

Львівська комерційна академія

м. Львів

 

ІДЕНТИФІКАЦІЯ ЯК ОСНОВА ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРОЦЕСНО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ СТРАХОВОЮ КОМПАНІЄЮ

 

Загострення конкуренції на страховому ринку та кризові явища у вітчизняній фінансовій системі актуалізують проблему ефективного управління страховою компанією. Одним із базових принципів сучасної управлінської парадигми, здатним забезпечити динамічний розвиток страхової компанії, є процесний підхід. Як зазначено у державному стандарті України “Системи управління якістю. Основні положення та словник”, що є ідентичним перекладом міжнародного стандарту ISO 9000:2000 Quality management systems – Fundamentals and vocabulary, “бажаного результату досягають ефективніше, якщо діяльністю та пов’язаними з нею ресурсами управляють як процесом” [2]. Відповідно, процесний підхід є одним із восьми принципів управління якістю, які найвище керівництво може використовувати для поліпшення показників діяльності організації.

Проблемам процесно-орієнтованого управління та реінжинірингу бізнес-процесів підприємств різних видів діяльності присвячено багато публікацій вітчизняних і зарубіжних учених. Однак недостатньо дослідженими залишаються питання, пов’язані з ідентифікацією бізнес-процесів страхових компаній. Водночас, основи економічної ідентифікації бізнес-процесів були закладені П. Друкером ще у середині 60-х років XX століття.

Варто зазначити, що однозначного тлумачення бізнес-процесу немає. На наш погляд, бізнес-процес – це логічно структурована послідовність необхідних дій, яка, пов’язуючи вхід у систему із виходом з неї, призводить до одержання певного результату. Іншими словами, бізнес-процес передбачає використання на вході певних ресурсів задля одержання на виході конкретних результатів.

Визначенню послідовності необхідних дій, пов’язаних із раціональним використанням ресурсів задля одержання оптимальних результатів, має передувати, на наш погляд, ідентифікація (у значенні – розпізнавання) бізнес-процесів. Ідентифікації передбачає здійснення аналітичної диференціації діяльності страхової компанії, як загального процесу, на окремі функціональні елементи з метою встановлення взаємозв’язків і взаємозалежностей між ними.

Своєю чергою, ідентифікація бізнес-процесів страхових компаній повинна відбуватися з урахуванням специфіки їх діяльності. Оскільки страхові компанії є важливим фінансовим інститутом, вважаємо за доцільне фінансову спрямованість їх діяльності розглядати як основну особливість функціонування. Підтвердженням цього є і суворе законодавче регулювання фінансового аспекту діяльності страховиків. Це стосується, насамперед, дотримання страховими компаніями умов забезпечення платоспроможності, серед яких: а) наявність сплаченого статутного фонду (відповідно до ЗУ “Про страхування” вживається термін “статутний фонд”, а не “статутний капітал” [1]) для страховиків-резидентів або гарантійного депозиту для філій страховиків-нерезидентів, які займаються ризиковими видами страхування, у сумі, еквівалентній 1 млн євро, а для тих, хто займається страхуванням життя - 10 млн євро за валютним обмінним курсом валюти України; б) наявність гарантійного фонду (додатковий і резервний капітал та сума нерозподіленого прибутку) страховика; в) створення страхових резервів, достатніх для майбутніх виплат страхових сум і страхових відшкодувань; г) перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності.

Фінансова спрямованість визначає і основне коло контрагентів, з якими співпрацюють страхові компанії. Володіючи значними обсягами фінансових ресурсів, страхові компанії не можуть ізолювати себе від таких фінансових інститутів, як: банки, інвестиційні фонди, перестрахувальні компанії та ін., які, своєю чергою, відіграють вирішальну роль у забезпеченні фінансової безпеки страховиків та опосередковано впливають на результативність їх діяльності.

Надаючи перевагу фінансовій спрямованості діяльності, вважаємо за доцільне в основу ідентифікації та подальшої побудови бізнес-процесів страхових компаній покласти напрями руху грошових потоків: одержання страхових премій – формування страхових резервів і їх розміщення – здійснення страхових виплат. З огляду на зазначене, вважаємо, що основними бізнес-процесами страхової компанії є:

  • андеррайтинг, результатом якого вважаємо формування страхового портфеля;
  • формування страхових резервів, результатом якого є їх розміщення;
  • врегулювання збитків, результатом якого є здійснення страхових виплат.

Таким чином, з урахуванням основної особливості функціонування страхової компанії – фінансової спрямованості, нами визначені бізнес-процеси, в основу ідентифікації яких покладений напрям руху грошових потоків. Характеристиці ідентифікованих у даному дослідженні бізнес-процесів страхової компанії та аналітичному супроводу управління ними будуть присвячені наступні публікації.

 

Список використаних джерел

  1. Про страхування [Електронний ресурс] : закон України. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 85/
  2. Системи управління якістю. Основні положення та словник [Електронний ресурс] : державний стандарт України. – Режим доступу : http://nads.gov.ua/sub/data/upload/publication/chernovytska/ua/6337/9000-2001.pdf?
Категорія: Секція/Section_2_2015_04_29 | Додав: clubsophus (2015-04-29)
Переглядів: 493 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_04_29
Секція/Section_2_2015_04_29
Секція/Section_3_2015_04_29
Секція/Section_4_2015_04_29
Секція/Section_5_2015_04_29
Секція/Section_6_2015_04_29
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0