Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_04_29_Lviv » Секція/Section_5_2015_04_29

РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ ПЕРСОНАЛУ У РІЗНИХ КРАЇНАХ СВІТУ

Єрьоменко Ганна

аспірант

Запорізька державна інженерна академія

м. Запоріжжя

 

РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ ПЕРСОНАЛУ У РІЗНИХ КРАЇНАХ СВІТУ

 

З розвитком ринкових відносин для багатьох країн світу найбільш пріоритетними завданнями вважаються проблеми у сфері роботи з людськими ресурсами. У різних країнах існують значні відмінності в наборі конкретних управлінських методів й в підходах до управління людськими ресурсами. Управління персоналом є одним із дуже відповідальних і важливіших етапів маркетингу персоналу. Маркетинг персоналу – це перш за все вид управлінської діяльності, спрямований на визначення і покриття потреби в персоналі. Актуальність маркетингу персоналу: потреба в кадрах їх забезпечення та використання. Маркетинговий підхід до управління персоналом, широко застосовується на Заході, поки що не одержав визнання в Україні [1, с. 118]. Західноєвропейські компанії, що використовують методи маркетингу в управлінні персоналом ще з 1970-х років можуть послужити прикладом для вітчизняних підприємств. У різних країнах підхід до управління персоналом та підбору кадрів вирішується з урахуванням особливостей історичного, соціально-політичного, науково-технічного розвитку цих країн, а також психологічних, морально-етичних норм і стилів поведінки людей, менталітету, традицій і засад. Від правильно підібраних працівників буде залежати майбутня діяльність підприємства.

Наука управління персоналом, започаткована наприкінці XIX − на початку XX ст., спрямована на продукування нових знань про людину як суб’єкта трудової діяльності.

На думку вчених, спеціалізація в області управління людьми почалась із 1900 р., до цього часу функції управління персоналом виконував сам керівник, витрачаючи на це 80% свого часу [2, с.8]. 1912 рік вважається роком створення відділу кадрів в сучасному розумінні цього слова. У 1920-х рр. подібні відділи швидко поширилися у США та країнах Західної Європи. У 1970-80-ті роки зростає значення управління персоналом як найважливішого фактору підвищення фективності підприємства [2, с.10]. Підтвердженням цього стає перетворення відділів кадрів у «відділи людських ресурсів» в США та країнах Західної Європи. Наприкінці людські ресурси ХХ ст. починають розглядатися як джерело невикористаних резервів підприємства. У сфері управління виникають такі терміни як «менеджмент людських ресурсів» та «кадровий менеджмент». У філософії менеджменту людських ресурсів співробітники являються активами підприємства, найбільш цінним капіталом, котрий необхідно берегти та примножувати [3, с.4].

Як ринкова концепція управління маркетинг виник у 1902 р. і почав розвиватись у США. В цей час у провідних університетах США було започатковано курс лекцій з раціональної організації товарообігу. Саме тоді в таких компаніях, як "Кертис паблікшинг К", "Ю.С.Раббер К", "Сліфт Енд К", було створено служби на зразок маркетингових. На початку XX ст. відомі вчені, зокрема Р.Баталер, Т.Бекман, П.Конверс та ін., вперше спробували трактувати маркетинг як науку [4].

У США маркетинг почали застосовувати в 50-60-х роках, тобто наприкінці індустріального стану розвитку ринкової економіки. В Європі маркетинг було впроваджено пізніше - після енергетичної кризи середини 70-х років. Фінансово-банківський світ сприйняв маркетинговий підхід лише наприкінці 70-х на початку 80-х років. Наприкінці 80-х років маркетинг поширюється і на соціальну сферу й одразу посідає там домінуючі позиції. В Україні, Росії, а також у країнах Балтії та Східної Європи маркетинг поширився лише на початку 90-х років. Причому в Україні й Росії його почали застосовувати в 1991-1993 рр. Із завершенням масової приватизації у 1994-1998 рр. маркетинговий підхід почали використовувати і на промислових підприємствах. У 90-х роках маркетинг персоналу істотно змінився. Нові технології породжують і нові методи маркетингового впливу на людські ресурси.

Необхідно відзначити наявність різних підходів до задоволення потреби в персоналі на підприємствах Японії, Західної Європи та США. В Японії задоволення потреби у персоналі до недавнього часу здійснювалося в основному за рахунок працівників нижчих посад. Це було пов’язано з домінуванням на багатьох японських фірмах політики «довічного найму». Західноєвропейські (зокрема німецькі) підприємства у багатьох випадках віддають перевагу внутрішнім джерелам покриття потреби в персоналі, хоча формально умови конкурсу на заміщення вакантної посади рівнозначні як для зовнішніх претендентів, так і для працівників свого підприємства. У даному підході віддається перевага розвитку персоналу, плануванню його трудової кар’єри. Водночас американські фірми вважають однаково важливими та значущими як внутрішні, так і зовнішні джерела покриття потреби в персоналі. Вони, як правило, надають рівні можливості під час відбору на вакантну посаду як своїм працівникам, так і зовнішнім претендентам. За таким підходом недооцінюється роль розвитку персоналу організації, зокрема його професійно-квалі­фікаційного просування. Для України найбільш придатним слід визнати західноєвропейський підхід, що віддає перевагу при вирішенні проблеми задоволення потреби у працівниках саме розвитку персоналу своєї організації, плануванню його трудової кар’єри. маркетингу персоналу, особливе місце посідає макроекономічна ситуація у країні. Саме від темпів зростання валового внутрішнього продукту, рівня інфляції, структурних змін у галузях економіки багато в чому залежить стратегія організації щодо розширення чи зменшення обсягів виробництва, а значить, і потреба в працівниках. Стійке економічне зростання обумовлює збільшення платоспроможного попиту населення. Це дає можливість підприємцям не тільки збільшити обсяги реалізації продукції, а й суттєво підвищити вимоги до якості робочої сили [5]. Сучасна економічна ситуація в Україні вимагає впровадження нових підходів до управління персоналом та економіки праці.

Список використаних джерел

  1. Ткаченко А. М. Стратегічні напрями удосконалення управління персоналом [Текст]: монографія / А. М. Ткаченко, Т. С. Морщенок; Запорізька держ. інженерна академія. - Запоріжжя: [Видавництво Запорізької держ. інж. акад.], 2008. - 233 с.
  2. Кибанов А.Я. Основы управления персоналом.:Учебник. /А.Я. Кибанов − 2-е изд., перераб. и доп. − М.: ИНФРА-М, 2007. −447 с.
  3. Bershin J. The 9 Hottest Trends In HR Technology ... And Many Are Disruptive /Josh Bershin// [Електронний ресурс]:−Режим доступу://www.forbes.com/sites/joshbersin/2013/10/21/the-9-hottesttrends-in-hr-echnology-and-many-are-disruptive/ − Назва з екрану.
  4. Розвиток маркетингової діяльності на підприємстві ТзОВ TBK "Львівхолод". [Електронний ресурс]:- Режим доступу: http://bibliofond.ru/view.aspx?id=604669
  5. Маркетинг персоналу в умовах ринкової економіки. [Електронний ресурс]:−Режим доступу: http://allref.com.ua/skachaty/Marketing_personalu_v_umovah_rinkovoyi_ekonomiki/5
Категорія: Секція/Section_5_2015_04_29 | Додав: clubsophus (2015-04-29)
Переглядів: 1080 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_04_29
Секція/Section_2_2015_04_29
Секція/Section_3_2015_04_29
Секція/Section_4_2015_04_29
Секція/Section_5_2015_04_29
Секція/Section_6_2015_04_29
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0