Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_04_29_Lviv » Секція/Section_5_2015_04_29

ВПРОВАДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ В СИСТЕМУ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ

Ващенко Ольга

викладач

Прилуцький агротехнічний коледж

м. Прилуки

 

ВПРОВАДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ В СИСТЕМУ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ

 

На даний момент в Україні відбувається процес трансформаційних перетворень у всіх сферах економічної, соціальної, суспільної і політичної діяльності. В соціалізації і забезпеченні прогресу суспільства велика роль належить кооперативному руху, який проявляється у формі різних кооперативних об'єднань і організацій. Особливо активну функцію в цьому процесі виконує споживча кооперація.

Споживча кооперація є органічним структурним елементом нової економічної системи, що формується в Україні. Будучи членом Міжнародного кооперативного Альянсу, українська споживча кооперація активно бере участь у розвитку міжнародного кооперативного співробітництва. Як і переважна більшість кооперативних організацій держав Східної Європи, які стали на шлях побудови ринкової економіки, споживча кооперація України переживає етап глибоких трансформацій, що супроводжуються складними проблемами, які за своїми масштабами і характером визначають принципи її функціонування та розвиток.

Дослідженням сутнісних характеристик кооперації займалися відомі вчені Р.Оуен, Дж. Рассел, М. Туган – Барановський, П. Саблук, М. Грищенко, А. Чухно, О. Онищенко, Н. Скопенко, Ю. Пахомов, В. Юрчишин, та інші.

Кооперативне підприємство - це добровільне об'єднання громадян з метою спільного ведення господарської або іншої діяльності. Вони можуть створюватися у різних галузях (виробничі, споживчі, житлові, садово-городи і тощо). Характерною ознакою кооперативних підприємств є особиста участь кожного учасника у спільній діяльності, використання власного або орендованого майна.

Зростання інформаційних мереж для їх реалізації, застосування агресивної маркетингової стратегії великими фірмами значно звужує поле діяльності споживчої торгової кооперації, яка заснована на масовому попиті або попиті на товари повсякденного, масового споживання. Задоволення саме цього попиту дозволяє їм реалізувати свої економічні переваги перед капіталістичними торговельними підприємствами. Індивідуалізація потреб і попиту висуває нові вимоги до споживчої кооперації.

Незважаючи на роз'єднання споживачів, формування у різного рівня споживання товарів і послуг, роль кооперативного руху в XXI столітті зростає. Воно набуває значення як фактор світового економічного розвитку і формування національних і світової економічної системи, альтернативній системі, затверджуваної транснаціональними корпораціями, переслідують мету встановлення нового світового порядку, заснованого на несправедливому розподілі життєвих ресурсів. У цих умовах провідним напрямком кооперативного руху стає кооперація у сфері обігу, займає проміжне положення між виробництвом і споживанням товарів і послуг, що дозволяє їй активно впливати і на виробництво і на споживання шляхом реалізації певної маркетингової стратегії  [1].

При впровадженні маркетингових принципів у діяльність сільськогосподарських кооперативів виникає багато проблем, а саме: нерозуміння суті маркетингу; стримування розвитку маркетингової діяльності через слабку матеріальну базу; відсутність персональної відповідальності за виконання маркетингових функцій; недостатнє забезпечення кваліфікованими працівниками в області маркетингу.

 Тому для усунення цих недоліків потрібно: розвивати професійні здатності, постійно проводити підготовку й навчання правління й виконавчого директора з питань маркетингу на підприємстві; для поліпшення матеріальної бази - розробити бізнес-план на 3-5 років для одержання кредиту в банках, а також збільшувати розміри кооперативу шляхом залучення нових членів. Отже, використання маркетингової орієнтації в керуванні сільськогосподарським кооперативом є одним з основних факторів для успішного розвитку кооперації в Україні [2].

Також для успішного розвитку зовнішньоторговельної діяльності кооперативних підприємств необхідно проведення чітко спланованих маркетингових заходів, а саме:

  • визначити пріоритетні товари для експорту, попит на них на світовому ринку і у відповідності до цього розробити маркетингову цінову стратегію, поклавши в її основу мінімізацію витрат на закупівлю, переробку та просування;
  • чітко спланувати канали товаропросування через створення системи торгово – закупівельних центрів в формі акціонерних товариств;
  • впровадити ефективну комунікаційну політику.

Активізація зовнішньоторговельної діяльності споживчої кооперації передбачає ефективне забезпечення цього процесу зовнішньоекономічною інформацією через формування єдиної інформаційної системи на всіх рівнях управління.

Розвиток сільськогосподарських кооперативів надасть змогу Україні гідно конкурувати на міжнародному ринку, зменшуючи продовольчу залежність від інших країн, а також забезпечить належний фінансово – економічний стан підприємств АПК.

 

Список використаних джерел

  1. Маркетинг підприємств споживчої кооперації України: Монографія / За ред. М.А. Окландера. – Одеса: Автограф, 2005. – 304 с.
  2. Гончаренко В.В., Чукурна О.П. Напрямки відродження кооперативного руху та роль сільськогосподарських кооперативів у цьому процесі. – Донецьк: Донецький економіко-правовий кооперативний технікум: НМЦ «Коопінформ», 2002. – 27с.
Категорія: Секція/Section_5_2015_04_29 | Додав: clubsophus (2015-04-29)
Переглядів: 674 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_04_29
Секція/Section_2_2015_04_29
Секція/Section_3_2015_04_29
Секція/Section_4_2015_04_29
Секція/Section_5_2015_04_29
Секція/Section_6_2015_04_29
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0