Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_04_29_Lviv » Секція/Section_6_2015_04_29

ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ ТА КЛЮЧОВІ ЗАВДАННЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ

Бряник Ірина

аспірант

Львівська комерційна академія

м. Львів

 

ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ ТА КЛЮЧОВІ ЗАВДАННЯ УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ

 

Одною з основних складових туризму України є готельний бізнес, який в останні роки, почав стрімко розвиватись.  Готельний бізнес, на теренах нашої держави, вважається чи не найперспективнішим видом бізнесу, зорієнтованим на Європейські стандарти. Як і будь-яка підприємницька діяльність, він спрямований на підвищення прибутку та пошук найбільш досконалих шляхів та інструментів його отримання.

Індустрія туризму являє собою сукупність суб’єктів туристичної діяльності, ключовим завданням яких виступає прийом, обслуговування та перевезення туристів. Одночасно зі збільшенням туристів, помітного розвитку зазнав і основний компонент індустрії туризму, готельний бізнес. Тому побудова адекватної системи інформаційного забезпечення управління діяльністю підприємств готельного бізнесу є актуальною сьогодні.

Вивченню тенденцій та стратегічного розвитку готельного бізнесу в Україні, а також інформаційного забезпечення управління його діяльністю присвятили свої праці такі вчені як: Л. Агафонова, В. Бачинський, Г. Вітавська, О. Виноградська, Г. Горіна, Л. Іванова, П. Куцик, Л. Нападовська, В. Тупкало, О. Чабанюк, І. Школа, В. Шкромада.

Вітавська Г.П. та Тупкало В.М. розглядають проблеми та тенденції розвитку готельного бізнесу, пропонують шляхи удосконалення системи управління готельним комплексом. Опанащук Ю. Я. аналізує сучасні проблеми розвитку готельного господарства України, вирішення яких дозволить йому стати провідним фактором стимулювання туризму.

Отже, у роботах вітчизняних і зарубіжних вчених досліджуються важливі теоретичні і практичні аспекти розвитку готельного господарства України [1].

Протягом останніх років стрімко зросла кількість готелів. Сприяв цьому розвиток внутрішнього та зовнішнього туризму. Прискорена динаміка спостерігається зокрема, після проголошення країн-господарів фінальної стадії чемпіонату Європи з футболу 2012.  Безпосередньо до проведення чемпіонату, вважалося, що Україна не матиме змоги забезпечити туристів закладами готельного господарства з високим рівнем сервісу, тому загострилось питання проживання вболівальників. У містах проведення матчів з геометричною прогресією, почала зростати кількість готелів, хостелів, мотелів. Інвестори, в надії отримати колосальний прибуток, після закінчення Євро-2012 залишились один на один зі своїми проблемами. До сих пір, такі міста, як Львів, Донецьк, Харків, Київ, перенасичені готелями, що перебувають у стані застою. Надмірна перевага пропозиції над попитом готельних послуг мала б сприяти зниженню цін, проте на даний момент, ціни залишаються стабільно високими.

За цих умов надзвичайно гостро постає проблема ефективного управління підприємствами готельного бізнесу. Водночас ефективність управління готелем неможливе без раціонально налагодженого обліку витрат та калькулювання собівартості.

Особливостями готельних послуг є: одночасність їх надання і споживання; неможливість зберігання та накопичення послуг; наявність певної залежності від сезонів; вплив особливостей економіки та культури територій розміщення готелів; переважна нематеріальність послуг; потреба швидкого і якісного обслуговування; врахування особливостей споживачів послуг (клієнтів готелю); обмеженість ресурсів місткості  готелю. Менеджменту готелів слід при прийнятті рішень враховувати означені особливості, оскільки вони впливають на побудову обліку, в середовищі якого формується інформація для управління [2].

Тому, вважаємо за необхідно, запропонувати такі шляхи до побудови управлінського обліку на підприємства готельного бізнесу, які б були спрямовані на оптимізацію витрат, підвищення менеджменту готельного бізнесу, розширення діапазону послуг та одночасне покращення їх якості.

Отже, у невиробничій сфері перспективним та інвестиційно-привабливим видом підприємства є готельний бізнес, головне призначення якого – надання місць розміщення для обслуговування туристів та відвідувачів, що здійснюють поїздки з метою задоволення пізнавальних, рекреаційних потреб, вирішення комерційних та службових справ.

Ключовими проблемами готельного бізнесу в Україні є нестача висококваліфікованих кадрів, надмірне завищення цін на послуги, та якість готельного обслуговування, яка поки що, не відповідає європейським стандартам.

Ключовими завдання управлінського обліку на підприємствах готельного бізнесу є регламентування доходів та витрат; забезпечення доцільного використання грошових коштів; збір інформації про достовірний фінансовий стан готельного підприємства в розрізі послуг та центрів відповідальності з метою прийняття оптимальних управлінських рішень.

 

Список використаних джерел

  1. Горіна Г. О. Особливості сучасного розвитку готельної індустрії в Україні // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.nbuv.gov.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/35256/27-Gorina.pdf?sequence=1.
  2. Чабанюк О. М. Особливості обліку витрат та калькулювання собівартості готельних послуг / О. М. Чабанюк // Економічні науки. Сер. : Облік і фінанси. – 2012. – Вип.9(3). – С.426-432. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ecnof_2012_9(3)__61.pdf.
Категорія: Секція/Section_6_2015_04_29 | Додав: clubsophus (2015-04-29)
Переглядів: 962 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_04_29
Секція/Section_2_2015_04_29
Секція/Section_3_2015_04_29
Секція/Section_4_2015_04_29
Секція/Section_5_2015_04_29
Секція/Section_6_2015_04_29
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0