Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_06_4-5_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_06_4-5

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ

Комарова І.В., к.е.н., доцент

Бердянський університет менеджменту і бізнесу

м. Бердянськ, Україна

 

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ

 

Мета сучасної аграрної політики нашої країни полягає у гарантуванні продовольчої безпеки країни, утвердженні пріоритетного розвитку агропромислового виробництва,  створенні сучасного конкурентоспроможного агропромислового виробництва,  виході на агропромисловий ринок світу. Безумовно, жоден з цих напрямків неможливо втілити в життя без державної фінансової підтримки розвитку аграрного сектору. Для досягнення мети аграрної політики України всі заходи оптимізації бюджетної підтримки аграрного сектору доцільно здійснювати за чотирма взаємодоповнюючими напрямками: підтримка сільськогосподарського виробництва, фінансування оптимізації ресурсного потенціалу, фінансування розвитку аграрного ринку, фінансування розвитку соціальної сфери. При цьому всі напрямки є взаємопов’язаними та взаємодоповнюючими. В Україні на фінансування соціальної сфери села виділяється менше 0,5% коштів, передбачених на фінансування аграрного сектору (рис. 1).

 

Рис. 1. Значення видатків на соціальну сферу села у загальному обсязі бюджетного фінансування аграрного сектору

Джерело: побудовано автором за [1, 2]

 

Підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва неможливо розглядати без покращання умов життя сільського населення, яке значною мірою має забезпечуватись за рахунок підвищеної державної уваги до проблем фінансування розвитку сільських територій. Основні заходи бюджетного впливу на стабілізацію соціальних процесів на селі, на нашу думку, мають здійснюватися за трьома напрямами.  

Перший напрям. Фінансова підтримка заходів з розвитку сільських територій: реформування та розвиток комунального господарства; розвиток у сільській місцевості інженерних комунікацій; розвиток у сільській місцевості зв’язку та телекомунікацій; розвиток у сільській місцевості малого підприємництва.

Другий напрям. Фінансова підтримка розвитку соціальної сфери села: розширення у сільській місцевості мережі закладів охорони здоров'я, освіти, побутового обслуговування та культури, фізичної культури і спорту; фінансування на селі житлового будівництва для молодих спеціалістів несільськогосподарських спеціальностей.

Третій напрям. Фінансова підтримка кадрового забезпечення аграрного сектору: підготовка наукових кадрів для АПК; підготовка кадрів для АПК вищими навчальними закладами; підготовка, перепідготовка  та підвищення кваліфікації робітничих кадрів АПК; фінансова допомога молодим спеціалістам, що прибувають на роботу в сільську місцевість на переїзд до нового місця проживання та обзаведення господарством; фінансування надання молодим спеціалістам земельних ділянок з державного резервного фонду.

Вважаємо, що оптимізація бюджетної підтримки заходів з розвитку сільських територій має спрямовуватись на забезпечення покращання умов життя селян, а саме: на реформування і розвиток комунального господарства, на розвиток інженерних комунікацій, зв’язку та телекомунікацій. Важливого значення набуває також державна підтримка розвитку у сільській місцевості малого підприємництва у галузях, не пов’язаних з сільським господарством: надання послуг, торгівля. Це дозволить не лише покращити рівень життя селян, а й забезпечити частину з них роботою, причому не сезонного характеру. Покращанню рівня життя сприятиме також бюджетна підтримка розвитку соціальної сфери села: розширення мережі закладів охорони здоров’я, освіти, побутового обслуговування та культури, фізичної культури та спорту. Відсутність зазначених закладів та установ у сільських населених пунктах у поєднанні з неможливістю працевлаштування спонукає молодь виїжджати у пошуках більш заможного та влаштованого життя до міст.

Держава має обов’язково потурбуватись про забезпечення молоді на селі житлом. Вважаємо, що молоді спеціалісти несільськогосподарських спеціальностей, що прибувають до сіл на роботу, мають забезпечуватись житлом, збудованим за державні кошти. Крім того, необхідно відродити практику надання всім молодим спеціалістам, що погоджуються працювати в сільській місцевості, фінансової допомоги на переїзд до нового місця проживання та на обзаведення домашнім господарством. Крім зазначених заходів, одним із стимулів могло б стати також надання молодим спеціалістам земельних ділянок з державного резервного фонду.

На нашу думку, сукупність зазначених заходів дозволить державі підняти престижність роботи на селі та стимулювати приплив молоді на роботу в сільську місцевість. Необхідною умовою розвитку сільських територій є підвищення ролі державного фінансування відповідних програм.

 

Список використаних джерел

1. Звітність про виконання бюджетів України за 2009–2014 роки [Електронний ресурс] / Державне казначейство України, Міністерство фінансів України. – Режим доступу : http://www.treasury.gov.ua/main/uk/doccatalog/list?currDir=146477 (дата звернення : 09.05.2015). – Назва з екрана.

2. Про Державний бюджет України на 2015 рік  [Текст] : [закон України : офіц.текст : за станом 16.04.2015 р.] / Верховна Рада України; Закон, Бюджет від 28.12.2014 № 80-VIII // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2015. – № 5. – С.37. – Доступно з мережі Інтернет : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/80-19 (дата звернення 03.05.2015р.). – Назва з екрана.

 

 

Категорія: Секція/Section_3_2015_06_4-5 | Додав: clubsophus (2015-06-03)
Переглядів: 856 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_06_4-5
Секція/Section_2_2015_06_4-5
Секція/Section_3_2015_06_4-5
Секція/Section_4_2015_06_4-5
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0