Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_06_4-5_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_06_4-5

ГОТЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ: РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ

Гуменна О.І., асистент

Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

м. Чернівці, Україна

 

ГОТЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ: РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ

 

Перші прояви розвитку готельної індустрії дійшли до нас з античних часів - це відомості про місця для розміщення приїжджих у зв'язку з торгівлею, паломництвом, лікуванням.

З підвищенням життєвого рівня населення в наступних сторіччях підвищувався рівень обслуговування. Поштовхом до цього став туризм елітних верств населення.

Розміщення є одним із найважливіших елементів туризму. Немає розміщення (ночівлі) - немає туризму. Готельна індустрія - суть системи гостинності. Вона виходить із найдавніших традицій, характерних практично для будь-якої суспільної формації в історії людства, - поваги до гостя, святковості його прийому та обслуговування.

Закладами розміщення туристів називають будь-які об'єкти, де туристам надають епізодично чи регулярно місце для ночівлі.

До закладів розміщення туристів належать готелі, мотелі, кемпінги, ботелі, туристичні бази, пансіонати, ротелі, флотелі, бунгало та ін. За міжнародними рекомендаціями (ВТО), заклади розміщення поділяють на три групи: готелі й аналогічні заклади розміщення; комерційні та соціальні заклади розміщення; спеціалізовані заклади розміщення.

Звичайно, існують й приватні заклади (квартира у піднайм, зупинка у знайомих тощо), але в міжнародну класифікацію, на наш погляд, включати їх не потрібно.

Готелі й мотелі - основні заклади розміщення, а всі інші - додаткові.

Готельний ринок України перебуває в критичній ситуації. Завантаження готелів в столиці досягла абсолютного мінімуму - 28%.

За даними компанії JLL, кількість готелів в Україні постійно зростає, на ринок виходять міжнародні компанії, але окупність цих готелів знаходиться на дуже низькому рівні [1].

Традиційно, основна частина попиту на готельні послуги в Києві формується за рахунок представників бізнес-сегмента (близько 80% з яких приїжджають з-за кордону, решта 20% - з регіонів України). Частка їх становить в середньому 65-80%, решта формується за рахунок представників групового та індивідуального туризму.

Зараз можна сміливо сказати, готельний бізнес відчуває нелегкі часи. Гостра політична та економічна криза призвела до зниження туристичного потоку як з-за кордону, так і всередині країни. Власники готелів змушені скорочувати витрати, так як вплинути на збільшення числа клієнтів практично неможливо.

Перше півріччя 2014 року на ринку готельної нерухомості відзначилося антирекордом: нестабільна економічна ситуація, збройні конфлікти в Києві і на сході країни, анексія Кримського півострова, нерозвинена туристична інфраструктура столиці та України в цілому привели до зменшення кількості туристів, які відвідують Україну. З початку року істотно скоротилася кількість поїздок відвідувачів готелів як з-за кордону, так і всередині країни.

Готельний ринок Києва схожий на «американські гірки»: після відкриття перших брендованих готелів - Radisson і Hyatt - на початку 2000-х років тут зафіксувалися вкрай високі тарифи при дуже низьких показниках завантаження. Політична та економічна нестабільність протягом останніх років разом із значним збільшенням пропозиції номерів роблять значний тиск на тарифи, тоді як заповнюваність готелів і до поточної кризи не перевищувала 60%. Скасування візового режиму та проведення Євро-2012 лише трохи оживили ринок при його явному перенасиченні готельною пропозицією. З минулої осені країна опинилася в центрі політичних потрясінь, що неминуче вплинуло на показники готелів [ ].

Також низьку наповнюваність готелів, можна ще пояснити не тільки нестабільною ситуацією в країні, а й тим, що в Україні вже кілька років поспіль активно розвивається ринок тіньових послуг. Власники квартир спеціально обладнають їх для прийому іноземних туристів на короткий термін. Як правило, приватники надають гостям повний спектр додаткових послуг: забезпечують їх транспортом, перекладачем (якщо потрібно), харчуванням та іншими послугами. Маючи низькі фіксовані витрати і, найчастіше, не сплачуючи податки, "тіньовики" отримують достатні обігові кошти для підтримки якості послуг на високому рівні і розширення бізнесу. До того ж тіньовий готельний бізнес має можливість гнучко оперувати цінами в залежності від попиту та сезону, він знаходиться поза сферою державного регулювання, значить, не стикається з додатковими витратами.

2014 рік не показав для готельного ринку поліпшення. Готельєри відзначають, що цього сезону, коли йде ділова активність (лютий-березень) всі бізнес-заходи та конференції практично були скасовані, що негативно вплинуло на ринок готельних послуг.

За словами провідних маркетологів, навіть непрості часи можна використовувати з користю для справи. Готельєрам краще дотримуватися стратегії спокою і стабільності, покращувати свій сервіс і бути доброзичливими і відкритими по відношенню до клієнтів. Кризові часи закінчаться і готелі, які гідно з ними впоралися, заслужать поважне і довірче ставлення до себе.

На даний момент складно будувати прогнози, враховуючи політичну та економічну ситуацію в країні, але навряд чи можна чекати хороших результатів по 2014 році в цілому. Варто відзначити, що занадто великий обсяг нової пропозиції готелів у Києві відноситься до верхнього цінового і люксовому сегментів, тоді як місто більше потребує брендованих готелів економічного сегмента. Заплановані відкриття переносяться, інвестори "взяли паузу" і очікують подальшого розвитку подій.

Для реалізації туристичного потенціалу України повною мірою держава повинна:

  • забезпечити туристам комфортні і безпечні умови для приїзду в Україну;
  • проводити ефективну політику розвитку масового туризму, відпрацювати відповідну концепцію;
  • прийняти заходи до поліпшення стану пам'яток та створення нових об'єктів масового туризму. Внести зміни до законів про землекористування, до правил видачі відповідних дозволів організаціям суміжних галузей, щоб привертати інвестиції у відкриття нових осередків відпочинку;
  • створити можливості для будівництва та роботи малих мотелів і готелів сімейного типу, які забезпечать збільшення робочих місць для населення і можуть стати джерелом валютних надходжень.

 

Список використаних джерел

  1. Електронний ресурс // Режим доступу: http://ubr.ua.
Категорія: Секція/Section_3_2015_06_4-5 | Додав: clubsophus (2015-06-03)
Переглядів: 1498 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_06_4-5
Секція/Section_2_2015_06_4-5
Секція/Section_3_2015_06_4-5
Секція/Section_4_2015_06_4-5
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0