Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_06_4-5_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_06_4-5

ІННОВАЦІЙНІЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ HR-БРЕНДУ ТЕРИТОРІЇ

Гетьман О.О., к.е.н., доцент,

Кацемба А.O., студент, Мамичева А.С., студент

Дніпропетровська державна фінансова академія

м. Дніпропетровськ, Україна

 

ІННОВАЦІЙНІЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ HR-БРЕНДУ ТЕРИТОРІЇ

 

Територіальний маркетинг сформувався у 80-х роках XX ст., коли за здобуття конкурентних переваг почали змагатися не лише торгові марки (підприємства), але й територіальні одиниці (райони). Адже стійка конкурентна позиція серед інших районів полегшує доступ до зовнішніх ресурсів, дає змогу залучати більше інвесторів, підвищувати ефективність функціонування різних суб’єктів господарювання в регіоні, що, в свою чергу, сприяє підвищенню економічних результатів діяльності самого регіону та добробуту його мешканців.

Складовою формування територіального маркетингу є побудова стійкого HR-бренду того чи іншого регіону (території, суб’єкта господарювання тощо), тобто саме людська складова відіграє вирішальну роль у його кінцевій позиції.

Вивченням HR-брендингу займаютьсь такі закордоні і вітчизняні вчені, як: С. Бероу, Р. Мансуров, Б. Міччінгтон, Н. Освицька, А. Панкрухін та багато інших. У їхніх наукових працях здебільшого висвітлено теоретичне підґрунтя щодо ефективного застосування маркетингових персонал-технологій та побудови на основі їх використання HR-бренду компаній-роботодавців.

Актуальність досліджень обумовлена необхідністю пошуку інноваційних підходів для створення і просування HR-брендів територій. Тому метою нашої роботи є пошук дієвого механізму, який би дозволив побудувати привабливий імідж території.

Б. Міччінгтон вбачає HR-бренд як імідж, який переважно визначається корпоративною культурою [1].

Спільне дослідження RosExpert & «ЕКОПСІ-Консалтинг» демонструє таку доктрину успішності бізнесу: 11,2% менеджерів, які взяли участь в опитуванні, вважають ідеальним HR-бренд, де працює згуртований колектив і сформована сильна корпоративна культура; 9,7% респондентів вважають динамічність розвитку і стабільність запорукою успішності HR-бренду; 7,8% опитаних респондентів визначають ключовим фактором успіху стиль управління; 7% опитаних респондентів визнають відповідальною за успіх HR-бренду на ринку загальну систему управління компанією [2].

На думку фахівців, HR-бренд – це, насамперед, репутація, образ в очах зацікавлених осіб (бізнес, клієнти, працівники, інвестори, акціонери). Для вибору інноваційних шляхів формування стійкого HR-бренду здійснимо SWOT-аналіз (на прикладі Дніпропетровської області).

Таблиця 1

SWOT-аналіз Дніпропетровської області

Сильні сторони

Слабкі сторони

  1. Сильна ресурсна складова.
  2. Сприятливі погодно-кліматичні умови для розвитку сільського господарства.
  3. Високий рівень економічного розвитку з-поміж усіх областей України.
  4. Розвинена транспортна інфраструктура.
  5. Міцні зовнішньоекономічні зв’язки.
  6. Розвинена фінансова інфраструктура.
  7. Значний науковий потенціал в різних галузях, зокрема у ракетобудуванні, металургії та сільському господарстві.
  8. Велика місткість споживчого ринку у порівнянні з іншими регіонами.
  9. Достатня кількість трудових ресурсів належної якості для забезпечення потреб роботодавців регіону.
  10. Розгалужена мережа навчальних закладів, яка відповідає потребам економіки області.
  11. Високий рівень урбанізації.
  12. Сприятлива інфраструктура підтримки для залучення інвестицій.
  13. Міцна база для підготовки спеціалістів у сфері державного управління і місцевого самоврядування.
  1. Неінтегрованість території області (витягнутість зі Сходу на Захід, розділення Дніпром, віддаленість периферійних районів від обласного центру).
  2. Монопрофільність економіки міст області.
  3. Значні диспропорції між районами за рівнем урбанізації та економічного розвитку.
  4. Зношеність інженерної інфраструктури.
  5. Монополізований ринок житлово-комунальних послуг.
  6. Недостатня громадська активність населення.
  7. Відсутність сфери переробки та утилізації промислових і твердих побутових відходів.
  8. Брак робочих місць для жінок у більшості населених пунктів.
  9. Незначна частка малого та середнього бізнесу в структурі економіки області, брак інфраструктури його підтримки.
  10. Слабкі зв’язки між науково-дослідними установами та бізнесом.
  11. Переважання сировини та продукції низького ступеня переробки у структурі експорту.

Можливості

Загрози

  1. Підписання договору про зону вільної торгівлі з ЄС без виключень та обмежень.
  2. Розвиток технологій використання промислових відходів у виробництві будматеріалів.
  3. Відродження річкового транспорту.
  4. Зростання попиту на товари харчування.
  5. Комерціалізація освоєння космосу.
  6. Включення області в міжнародні транспортні коридори відповідно до Закону України «Про генеральне планування території України».
  7. Перспективне будівництво об’їзних автодоріг.
  8. Державна підтримка створення промислових і наукових парків.
  9. Запровадження досягнень міжнародної практики, інновацій і технологій.
  1. Прогнозоване значне скорочення трудових ресурсів у найближчі 10 років.
  2. Спад попиту на металопродукцію на міжнародних ринках.
  3. Неефективна державна політика у сфері управління відходами.
  4. Несприятливий бізнес-клімат в Україні.
  5. Відсутність впливу місцевої влади на підприємства, що забруднюють навколишнє природне середовище.
  6. Нестабільність природно-кліматичних умов останні 5 років.
  7. Погіршення стану довкілля внаслідок продовження політики незбалансованого природокористування.

Джерело: систематизовано авторами за результатами досліджень [3]

 

Аналізуючи SWOT-аналіз Дніпропетровської області, слід зосередити увагу на сильних сторонах з позиції формування стійкого бренду території: високий економічний розвиток (+ потенціал розвитку) з-поміж усіх областей України, розвинена фінансова інфраструктура, розгалужена мережа вищих навчальних закладів для забезпечення потреб ринку праці в регіоні і висока конкурентоспроможність фахівців. До того ж, в Дніпропетровській області знаходяться компанії, які були відзначені Премією «HR-бренд Україна» як компанії з найвищим HR-брендом: ПАТ КБ «ПриватБанк», мережа «Comfy», заводи «ЄВРАЗ» та «Інтерпайп Сталь». Для прикладу візьмемо «Інтерпайп Сталь».

Як вже було нами зазначено вище, формування HR-бренду території починається з його окремих суб’єктів господарювання. Для представлення механізму розглянемо характерний приклад формування HR-бренду. Так, стратегія розвитку бізнесу та кадрова політика відомого Дніпропетровського HR-бренду заводу «Інтерпайп Сталь» базується на побудові корпоративної системи навчання.

Стратегічна роль HR полягає в тому, що служба управління персоналом – це команда професіоналів, яка є постачальником якісних послуг підрозділам для ефективного управління людськими ресурсами для досягнення цілей бізнесу. Пріоритетними стратегічними цілями HR є: ефективний персонал на стратегічних посадах, розвиток лідерства, розвиток цільової корпоративної культури.

Система навчання та розвитку на підприємстві охоплює всі категорії персоналу: робітники, фахівці, лінійні менеджери; керівники середньої і вищої ланки, співробітники з високим потенціалом, студенти, нові співробітники. Програми навчання реалізуються на базі Навчального Центру із залученням зовнішніх (30%) і внутрішніх (70%) викладачів. До процесу навчання в якості викладачів та експертів активно залучаються топ-менеджери і керівники середньої ланки. Налагоджено довгострокові партнерські взаємини з низкою освітніх компаній: TUV Rheinland, «Людський фактор», «GMC Ukraine», Dneproff, Центр Бізнес Освіти ARTS, інші [4].

На основі наведеного SWOT-аналізу Дніпропетровщини та її успішних HR-брендів вважаємо доцільним використання таких інноваційних підходів для її просування в регіональному розрізі України та на міжнародних ринках:

1) розробка Веб-сайту Дніпропетровської області, де мають висвітлюватися бізнес-новини, бізнес- та наукові конференції, рубрика для StartUp, обговорень та ділової інфраструктури області (її міст, окремих районів);

2) розробка портфоліо Дніпропетровщини з акцентом на бізнес-складову, відео Дніпропетровщини як потужного фінансового регіону, он-лайн екскурсії по бізнес-компаніям;

3) розробка Веб-сторінки у соціальних мережах (FaceBook, LinkedIn, Xing, тощо) з перехресними посиланнями на складові сильних HR-брендів Дніпропетровщини, де буде просуватися реклама роботодавців, які створюють ефективні робочі міста;

4) розробка електронного фінансового журналу Дніпропетровщини для полегшення пошуку потенційних інвесторів;

5) просування Карти меседжів: «Дніпропетровськ – не лише промислове, а й потужне фінансове місто з великою концентрацією банків й бізнес-центрів світового рівня».

Наші дослідження засвідчують, що формування територіального маркетингу будується на створенні сильних HR-брендів в регіоні, створюючи її потужний людський капітал, а результативна робота її суб’єктів господарювання підвищує регіональну конкурентоспроможність. Слід зазначити, що саме високий рівень задоволеності і лояльності трудових ресурсів в регіоні, сприяння виявленню їх ініціативності, креативу й інновацій є міцним підґрунтям конкурентоспроможної території, де вони мешкають.

 

Список використаних джерел

  1. Васильева, А.К. Личный бренд в бизнесе и политике [Текст] / А.К. Васильева // Сборник научных статей в кн. : Бренд менеджмент в XXI веке. – М. : 2013. – С. 153.
  2. Персонал-технологии: что это и зачем это нужно? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.hrconsalts.ru/about (дата звернення 24.05.15). – Назва з екрана.
  3. Стратегія розвитку Дніпропетровської області до 2020 року. Офіційний Веб-сайт Дніпропетровської обласної адміністрації [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://oblrada.dp.ua/strateg (дата звернення 24.05.15). – Назва з екрана.
  4. Победители Премии Trainings INDEX 2011. Корпоративная система обучения «ИНТЕРПАЙП: Высвобождая потенциал» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.trainings.ru/library/exclusive/?id=14113 (дата звернення 24.05.15). – Назва з екрана.
Категорія: Секція/Section_3_2015_06_4-5 | Додав: clubsophus (2015-06-03)
Переглядів: 1243 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_06_4-5
Секція/Section_2_2015_06_4-5
Секція/Section_3_2015_06_4-5
Секція/Section_4_2015_06_4-5
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0