Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_06_4-5_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_06_4-5

НАКОПИЧУВАЛЬНА СИСТЕМА ЗАГАЛЬНООБОВ'ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ

Тараненко Я.І., студентка, Федина В.В., старший викладач

Національний університет Державної податкової служби України

м. Ірпінь, Україна

 

НАКОПИЧУВАЛЬНА СИСТЕМА ЗАГАЛЬНООБОВ'ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕНСІЙНОГО СТРАХУВАННЯ

 

Затвердження нової пенсійної реформи в Україні призвело до шквалу обговорень і думок.

Урядовим документом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загально обов`язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій» пропонується переглянути систему спеціальних пенсій, спростити її, а також прискорити запровадження обов’язкової накопичувальної пенсійної системи.

В Україні передбачене існування трирівневої пенсійної системи: солідарна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (I рівень); накопичувальна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (II рівень); система недержавного пенсійного забезпечення (III рівень). З 2004 року впроваджено солідарну систему загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та систему недержавного пенсійного забезпечення.

Стан діючої пенсійної системи потребує невідкладного реформування.
З цією метою передбачається запровадити ІІ рівень пенсійної системи – обов’язкову накопичувальну систему пенсійного страхування та збалансувати діючу солідарну пенсійну систему.

Запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування дасть змогу урізноманітнити джерела доходів майбутніх пенсіонерів і забезпечити більш високий рівень пенсій.

В той же час збалансування бюджету Пенсійного фонду та реформування солідарної пенсійної системи надасть змогу забезпечити можливість ліквідувати існуючі проблеми – забезпечити стовідсоткову виплату пенсій із солідарної системи та ліквідувати диспропорції у розмірах пенсій призначених у різні роки.

Профспілкові організації України в свою чергу висловлюють категоричне заперечення проти такого варіанту проекту, тому що на їх думку не має чіткої відповіді на такі принципові питання:

  • не вказано джерела покриття тих страхових коштів, які будуть виведені із солідарної системи для накопичення персональних страхових внесків;
  • у законопроекті не передбачено гарантій збереження купівельної спроможності накопичених грошей, оскільки мова їде про кошти, які накопичуватимуться протягом десяти років;
  • немає жодних інструментів забезпечення доходності з цих коштів, щоб вони принесли відповідних дохід пенсіонерів у майбутньому [1].

Запровадження системи ІІ рівня стане значним випробуванням для стабільності соціально-економічного розвитку країни. Вплив такого запровадження може мати як позитивний, так й негативний характер.

Позитивний вплив системи на соціально-економічний стан країни полягатиме в наступному.

1. Розумне та раціональне інвестування майбутніх пенсійних накопичень здатне надати потужний поштовх вітчизняній економіці. Спрямування довгого та відносно дешевого інвестиційного ресурсу у реальний сектор здатне забезпечити швидке та стале зростання внутрішнього високотехнологічного виробництва з високим рівнем доданої вартості. Це автоматично потягне за собою зростання числа робочих місць, зниження рівня безробіття та підвищення рівня заробітної плати. Наслідком стане підвищення внутрішнього попиту, яке, у свою чергу за наявності відповідного грошового ресурсу, приведе до подальшого розширення виробництва тощо. Тобто, матиме місце самовідновлюваний циклічний процес «зростання виробництва – зростання зайнятості та заробітних плат – зростання пенсій - зростання внутрішнього споживання – зростання виробництва».

2. Зміна ментальності майбутніх поколінь. Потужні патерналістські настрої, які панують у сьогоднішньому суспільстві, є серйозним гальмом на шляху суспільного розвитку у ринкових умовах. Особливістю вітчизняного соціуму є також нехтування поведінкою «обачливого індивідуума» (одна з найбільших проблем, з якою останнім часом стикаються уряди багатьох країн світу, полягає в надмірній апатії по відношенню до заощаджень на майбутнє) [2].  Результатом є надмірно високий рівень сподівань індивідуума в контексті майбутнього пенсійного забезпечення на державу, внаслідок чого людина відчуває брак стимулів для професійного вдосконалення та інтенсифікації власної праці.

Запровадження ІІ рівня пенсійної системи здатне змінити психологію працівника, створивши усвідомлення  необхідності покладатись на власні сили, а не на державу у справі забезпечення власної гідної старості.

 

Список використаних джерел

1. Федерація професійних спілок України [Електронний ресурс] : [сайт] : україн. версія / ФПУ. — Електрон. текст. і граф. дані. — К. : ФПУ, 2006-2014. – Режим доступу: http://www.fpsu.org.ua/napryamki-diyalnosti/sotsialne-strakhuvannya-i-pensijne-zabezpechennya/7662-pensijna-reforma-pid-kontrolem-profspilok (дата звернення 24.05.15). – Назва з екрана.

2.Шиллер, Р. Сбережения : как не забыть о будущем [Електронний ресурс] / Р.Шиллер. – Режим доступу : http://www.vedomosti.ru/newspaper/article/140071/ (дата звернення 24.05.15). – Назва з екрана.

Категорія: Секція/Section_3_2015_06_4-5 | Додав: clubsophus (2015-06-03)
Переглядів: 1143 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_06_4-5
Секція/Section_2_2015_06_4-5
Секція/Section_3_2015_06_4-5
Секція/Section_4_2015_06_4-5
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0