Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_06_4-5_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_06_4-5

ОПТОВА ТОРГІВЛЯ В УКРАЇНІ, ЇЇ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Бозуленко О.Ю., к.е.н., асистент

Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ

м. Чернівці, Україна

 

ОПТОВА ТОРГІВЛЯ В УКРАЇНІ, ЇЇ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

 

Оптова торгівля є важливою ланкою, що забезпечує необхідну інтенсивність і прискорення процесу товароруху в умовах ринкових відносин. Вона організовує рух товарів каналами розподілу, сприяє синхронізації виробництва та споживання товарів. Отже, оптова торгівля – це діяльність із придбання і відповідного перетворення товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб'єктам підприємницької діяльності [3, c. 94].

Оптова торгівля являє собою складову частину внутрішньої торгівлі, яка займається реалізацією товарів, як великими так і малими партіями, з метою їх подальшого перепродажу та виробничого використання. Вона забезпечує стимулювання збуту товарів, перетворення виробничого асортименту в торговий, здійснює зберігання та транспортування товарних одиниць. До числа найбільш вагомих оптових структур відносять торговельні підприємства з повним та обмеженим циклом обслуговування, наприклад, дистриб’юторські та дилерські фірми тощо.

Раціонально організована торговельна діяльність сприяє оптимізації виробничої і комерційної діяльності, розширенню її масштабів та підвищенню ефективності, вивченню факторів ризику, достовірному прогнозуванню майбутнього з достатньо чіткими орієнтирами бажаного комерційного успіху [3, c. 94].

В нашій країні розвиток оптової торгівлі характеризується позитивними показниками (див. рис. 1).

Рис. 1. Оптовий товарооборот в Україні

 

Виходячи з даних, наведених на рисунку, можна сказати, що обсяг оптового товарообороту з 2005 р. по 2013 р. невпинно зростав: з 2005 р. по 2008 р. обсяги оптових операцій зросли більше ніж на 500 млрд. грн. Проте через світову фінансово-економічну кризу у 2009 р. обсяги товарообороту скоротилися на 181 млрд. грн. і досягли рівня 2007 року. В 2010-2011 рр. в результаті стабілізації внутрішнього ринку України відбулось поступове відновлення оптового товарообороту, який в 2011 р. майже на 11 млрд. грн. перевершив рекордний обсяг 2008 р. і сягнув 1107 млрд. грн. За даними 2012-2013 рр. ці показники скоротились у порівнянні з 2011 р., що було зумовлено політичною нестабільністю в країні та погіршенням економічного становища (розвиток інфляційних процесів, девальвація національної грошової одиниці, а відтак, і зниження купівельної спроможності споживачів та ін.)

Проте, незважаючи на динамічність розвитку оптової торгівлі в Україні, даний вид діяльності стикається з певними проблемами:

  • невідповідністю нормативно-правової бази сучасним вимогам;
  • відсутністю системи державного регулювання оптової сфери;
  • невмінням оптових підприємств формулювати чітку стратегію функціонування та розвитку на ринку;
  • низьким розвитком складської мережі;
  • невідповідністю послуг оптових торговельних посередників вимогам основних клієнтів;
  • недостатнім рівнем інформаційного забезпечення клієнтів ринку.

Для вирішення цих проблем потрібне обов’язкове втручання державних органів, які б забезпечували розвиток конкурентного середовища,та подолання монополізму на ринку оптової торговельної діяльності, а також стимулювання роботи оптової ланки з упровадження активних форм просування товарів українських виробників [2].

Крім того, обов’язковими умовами для вирішення проблем, що стримують розвиток оптової торгівлі, мають стати паритетне інвестування об’єктів оптової торгівлі державою і приватним бізнесом, створення ефективної логістичної системи, впровадження сучасних складських технологій. Інтенсивне застосування принципів логістики дозволить налагодити систему товаропостачання, пакування, зберігання, транспортування та продажу товарів. Це сприятиме перетворенню оптової торгівлі в ефективну систему постачання та сервісного обслуговування клієнтів [1, c. 31].

Отже, враховуючи вище наведене, можна зробити такі висновки: оптова торгівля є важливим елементом розвитку господарського механізму, оскільки вона здійснює активний вплив на товаровиробників та на споживачів, задовольняючи їх потреби, через забезпечення роздрібної мережі не просто товарами, а сформованим торговельним асортиментом.

 

Список використаних джерел

  1. Богославець, Г.Н. Проблеми та перспективи розвитку підприємств оптової торгівлі в Україні [Текст] / Г.Н. Богославець, О.Н. Трубей // Науковий вісник Херсонського державного університету. – 2013. – № 6. – С. 28-32.
  2. Роль та функції оптової торгівлi [Електронний ресурс]. – Режим  доступу: http://ukr.vipreshebnik.ru/torgova-sprava/272-rol-ta-funktsiji-optovoji (дата звернення 26.05.15). – Назва з екрана.
  3. Сотник, І.М. Проблеми та перспективи розвитку оптової торгівлі в Україні [Текст] / І.М. Сотник, Т.П. Петренко // Механізм регулювання економіки. – 2012. – Вип. 4. – С. 94.
Категорія: Секція/Section_3_2015_06_4-5 | Додав: clubsophus (2015-06-03)
Переглядів: 4238 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_06_4-5
Секція/Section_2_2015_06_4-5
Секція/Section_3_2015_06_4-5
Секція/Section_4_2015_06_4-5
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0