Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_06_4-5_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_06_4-5

РОЗВИТОК СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ В КОНТЕКСТІ ПЕНСІЙНОЇ РЕФОРМИ

Якименко К.В., студентка

Науковий керівник: Федина В.В., старший викладач

Національний університет Державної податкової служби України

м. Ірпінь, Україна

 

РОЗВИТОК СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ В КОНТЕКСТІ ПЕНСІЙНОЇ РЕФОРМИ

 

У сучасних умовах економічної та політичної дестабілізації попит на послуги зі страхування життя є досить низьким. Гострим питанням, яке потребує вирішення є розвиток довготермінового страхування серед пересічного населення. Адже серед послуг із довготермінового страхування можна назвати такі, як страхування не лише життя (що включає такі страхові випадки як дожиття до закінчення договору страхування, або ж смерть під час дії такого типу договору), але й пенсійне страхування, яке передбачає можливість отримання додаткової пенсії із настанням пенсійних підстав. Недержавне пенсійне забезпечення має яскраво визначену соціальну спрямованість і дає можливість забезпечити додатковий до державного соціальний захист населення та розширити інвестиційні можливості національної економіки.

У ході пенсійної реформи важливу роль у системі недержавного пенсійного забезпечення відіграє страховий ринок, а саме страхові компанії зі страхування життя. Згідно із Законом України «Про недержавне пенсійне забезпечення», запроваджено довічні ануїтети, тобто довічна пенсія, які забезпечуються тільки страхувальниками життя. Таким чином, пенсійне страхування життя – це накопичувальне страхування для забезпечення додаткового періодичного доходу протягом певного терміну або пожиттєво, після виходу на пенсію чи досягненню визначеного терміну [1, c.95-96].

Пенсійні програми страховиків передбачають у разі виходу людини на пенсію можливість для неї вибору: одноразової виплати пенсійного капіталу або отримання пенсії частинами (строкової ренти); виплати, що здійснюються протягом визначеного у договорі терміну; придбання довічного ануїтету, тобто програми довгострокового страхування, одним з видів якої є пенсійне забезпечення у вигляді довічної ренти або пенсії, яка виплачується щомісяця, або раз на квартал чи рік.

Довічні плани є дуже актуальними серед молоді для страхування батьків з метою їх довічного утримання. На сьогоднішній день переважно всі програми довготермінового страхування є змішаними, що надає ряд переваг, адже страховою подією одночасно є і смерть, і дожиття до обумовленого терміну. Крім цього до програм змішаного страхування включено виплати у разі настання інвалідності внаслідок нещасного випадку та тимчасової втрати працездатності [2, c.45-48].

Характерними рисами існуючого пенсійного страхування в Україні є низький рівень пенсій, старіння населення, збільшення кількості дострокових пенсіонерів, нестача коштів у Пенсійному фонді.

Існує ряд факторів, які перешкоджають розвитку довготермінового страхування життя, зокрема: політична та економічна ситуація в Україні; низький рівень страхової культури, тобто нерозуміння значення і необхідності страхування; недосконалість перестрахового механізму тощо. [3, c.8-13]

Тому вкрай гострою стає проблема реформування пенсійного забезпечення. Серед основних пропозицій щодо розвитку ринку страхування життя необхідно виділити наступні:

  • ширше залучення страхових компаній у соціальні програми та в пенсійну реформу (не лише в контексті третього рівня пенсійної системи, але й другого);
  • запровадити жорсткіші нормативні положення, спрямовані проти зловживань у пенсійному страхуванні;
  • розвиток вітчизняного ринку перестрахування, систематизація законодавчої бази, зокрема прийняття Страхового кодексу;
  • врегулювання питання фінансової надійності страховиків;
  • обмеження діяльності іноземних компаній зі страхування життя з метою зменшення обсягів «вивозу» капіталу з України.
  • поступово збільшити сукупний дохід, які використовуються як база для сплати страхових внесків;
  • зменшити суми пенсійних страхових внесків із метою зниження фінансового тиску на платників;
  •  поступово, за рахунок зменшення тіньового сектору, збільшувати кількість платників пенсійних внесків [4, c.159-167].

Отже, система пенсійного забезпечення має стати, нарешті, самодостатньою, фінансово стабільною системою, яка задовольнятиме право всіх її учасників на належне пенсійне страхування і високу пенсію із досягненням працівниками пенсійного віку. На сьогодні існує ряд факторів та проблем, розв’язання яких має позитивно сказатися на розвитку недержавного пенсійного страхування в Україні.

 

Список використаних джерел

1. Ачкасова, С. А. Страхові компанії на ринку послуг недержавного пенсійного забезпечення [Текст] / С. А. Ачкасова // Управління розвитком. – Х. : ХНЕУ. – 2011. – №3(79) . – С. 95–96.

2. Малишко, Є. О. Визначення пріоритетів недержавного пенсійного страхування суб’єктами підприємництва [Текст] / Є. О. Малишко // Матеріали всеукраїнській науково-практичній конференції. – Київ, 2012. – С. 45-48.

3. Цигилик, І. І. Проблеми розвитку пенсійної системи України [Текст] / І. І. Цигилик, Т. М. Скиба // Економіка. Фінанси. Право. – 2010. – № 2. – С. 8–13.

4. Джаман, М. О. Реформування пенсійного забезпечення в Україні: сучасні проблеми, перспективи та заходи [Текст] / М. О. Джаман, С. А. Веремій. – Київ, 2013. – С. 159-167.

Категорія: Секція/Section_3_2015_06_4-5 | Додав: clubsophus (2015-06-03)
Переглядів: 892 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_06_4-5
Секція/Section_2_2015_06_4-5
Секція/Section_3_2015_06_4-5
Секція/Section_4_2015_06_4-5
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0