Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_10_30_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_10_30

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВЕКТОР ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ ТЕКСТИЛЬНИМИ ВИРОБАМИ ТА ОДЯГОМ

Завгородня М. Ю., к.е.н., науковий співробітник,

ДУ «Інститут економіки та прогнозування» НАНУ

м. Київ, Україна

 

Європейський вектор ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ ТЕКСТИЛЬНИМИ ВИРОБАМИ ТА ОДЯГОМ

 

Вивчення торговельних відносин з одним з найбільших і найближчих інтеграційних утворень – ЄС зараз актуально як в умовах майбутньої ЗВТ з ЄС, так і для диференціації зовнішніх ринків збуту вітчизняних товарів. Реалізація угоди про вільну торгівлю забезпечує  майже безмитний, а значить ще дешевший, доступ українських товарів на ринок ЄС, та означала б різке збільшення експортних можливостей України та її інвестиційної привабливості.

На протязі 2013-2014рр. країни ЄС були провідними партнерами щодо експорту текстильних виробів та одягу. Частка ЄС в обсягах експорту цих товарів зростає і в 2014р. досягла 75%. Завдяки зростанню експорту до попереднього року на 106,3% та скороченню імпорту на 9%, співвідношення експорту до імпорту покращилося, і в 2014р. становило 0,94.

У сфері досліджень торговельних відносин України та ЄС особливої уваги заслуговує аналіз якісних показників, зокрема структури вітчизняного експорту та імпорту. Основні товарні позиції експорту – кінцева продукція: текстильний одяг (66,5%), трикотажний одяг (14,6%) та інші готові текстильні вироби (14,5%). Тоді як в структурі імпорту – сировина і продукція проміжного споживання, що завозяться в рамках давальницьких схем: синтетичні або штучні волокна, вата, текстильні матеріали, а найбільший відсоток припадає на вживані речі – 15,7%. Лідирують за показниками від’ємного сальдо: вата, бавовна, синтетичні або штучні волокна, текстильні матеріали.

Географічна структура торгівлі текстильними виробами та одягом засвідчила про провідне партнерство з Італією, Німеччиною, які в числі лідерів серед країн ЄС і імпортом, і за експортом. Аналіз товарообороту з ЄС показав позитивне сальдо тільки з деякими країнами: Данією, Естонією, Латвією, Швецією.

У найближчій короткостроковій перспективі розвиток стратегічного партнерства з Євросоюзом в сфері виробництва текстилю та одягу доцільно здійснювати за наступними напрямками:

• залучення інвестицій найбільших європейських компаній в це виробництво для технічного оновлення та модернізації підприємств України, для доступу до збутових мереж ТНК, для впровадження нових способів організації та управління виробництва, маркетингових стратегій завоювання і утримання позицій на міжнародних ринках, для включення європейськими ТНК підприємств в свій внутрішньо-фірмовий обмін;

• покупка нових і новітніх технологій в європейських країнах і розширення науково-технологічного співробітництва з українськими високотехнологічними компаніями, що сприятиме розвитку внутрішньогалузевої торгівлі між Україною і ЄС;

• розвиток транскордонного співробітництва для стимулювання торговельних відносин, підтримки підприємницьких ініціатив, розвитку трансграничного туризму, а також науки та освіти;

• участь України в регіональних програмах типу «Східне партнерство» для розвитку співпраці в сфері торгівлі, транспорту, боротьби з контрабандою і т. п. в Європейському регіоні;

• розширення міжнародного співробітництва у сфері освіти, науки, культури, обміну досвідом у сфері приватизації та залучення зарубіжних інвестицій, відносин з Євросоюзом, особливо з країнами – сусідами (Польщею) та колишніми республіками СРСР: Литвою, Латвією, які вже мають позитивний досвід участі в цих процесах і організаціях.

Прямі іноземні інвестиції (ПІІ) є додатковим джерелом коштів для реалізації інвестиційних програм і проектів, які забезпечують підйом і пожвавлення економіки, розвиток експортно-орієнтованих підприємств.

Аналіз засвідчив переважання ПІІ в легку промисловість з тих країн ЄС в які йдуть найбільші експортні потоки товарів (Табл.1).

Таблиця 1

ПІІ в легку промисловість України за країнами світу, млн. дол. США, на 31.12.2014 р. *

Країни світу

ПІІ в легку промисловість

Питома вага, %

Разом

132,4

100

Країни ЄС,  з них

109,5

82,7

Німеччина

32,0

24,2

Нідерланди

9,9

7,5

Велика Британія

1,7

1,3

Австрія

4,1

3,1

Франція

2,2

1,7

Кіпр

2,4

1,8

Польща

1,9

1,5

Ін. країни світу

22,9

17,3

* Розраховано на основі даних Стат. бюлетня Держстату України «Інвестиції зовнішньоекономічної діяльності України» за 2014 р.

 

 ПІІ не тільки підвищують рівень інвестицій або капіталу, але підвищують зайнятість шляхом збільшення виробничих потужностей, створення нових робочих місць.

Отже, європейський вектор зовнішньоторговельного співробітництва направлений на покращення виробництва текстильних виробів та одягу та залучення європейських міжнародних компаній для технічного обновлення та модернізації підприємств, доступ до збутових мереж ТНК, управлінського і маркетингового досвіду. Найкращим способом вийти на цей ринок для підприємств України є співробітництво з місцевими агентствами чи торговими мережами.

Для стимулювання експорту українських текстильних матеріалів та виробів необхідне сприяння:

  • інституційним зрушенням з формуванням нових організаційних форм та мережевих структур;
  • запровадження єдиної системи оподаткування, без поділу на фізичних осіб спрощеної системи оподаткування та платників ПДВ загальної системи оподаткування;
  • із своєчасного повернення ПДВ, спрощення проведення митних процедур та адміністрування податків, відміна додаткового митного збору на сировину і матеріали на товарні групи 51-55; уніфікації ставки ввізного мита на пряжу бавовняну – на рівні 0,1%;
  • звільненню іноземного інвестора від сплати ввізного мита та застосовування податкових векселів з ПДВ строком на 3 роки при ввезенні нового обладнання, устаткування або комплектуючих виробів;
  • налагодженню зв’язків українських виробників з провідними виробниками ЄС, для чого слід посилити поінформованість провідних європейських корпорацій про можливості України шляхом створення галузевих каталогів продукції, підтримки участі українських виробників у спеціалізованих виставках за кордоном, проведення власних виставок у провідних країнах світу.
Категорія: Секція/Section_3_2015_10_30 | Додав: clubsophus (2015-10-30)
Переглядів: 321 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_10_30
Секція/Section_2_2015_10_30
Секція/Section_3_2015_10_30
Секція/Section_4_2015_10_30
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 621
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0