Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_10_30_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_10_30

ЛОГІСТИЧНА СТРАТЕГІЯ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ

Маселко Т.Є., к. фіз.-мат. н., доцент кафедри  економіки підприємства

Національний лісотехнічний університет України

м. Львів, Україна

Руда О.І., к. е. н., доцент кафедри економіки та економічної безпеки Львівський державний університет внутрішніх справ

м. Львів, Україна

 

ЛОГІСТИЧНА СТРАТЕГІЯ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ

 

Загострення конкуренції в Україні відбувається в умовах розвитку підприємництва та приватної власності і значною мірою перебуває під впливом інтеграції вітчизняної економіки у світову систему торгівлі. У такій ситуації використання українськими підприємствами старих традиційних методів управління функціями постачання, виробництва та розподілу не можуть забезпечити значних конкурентних переваг. Жорсткі умови конкурентної боротьби вимагають від підприємств застосування нових підходів до планування та управління рухом товарних потоків від виробника готової продукції до споживача, впровадження логістичних стратегій, заснованих на принципах логістики. Логістичний менеджмент у сучасних умовах господарювання розглядають як ключову первинну діяльність із забезпечення конкурентних переваг.

В економічній енциклопедії логістична стратегія визначена як одна з функціональних стратегій підприємства (поряд з виробничою, фінансовою, маркетинговою, стратегією розвитку та ін.), що ідентифікується в логістичних системах і ґрунтується на таких цілях: оптимізація рівня запасів, мінімізація часу переміщення матеріалів і виробів, забезпечення високого рівня логістичного сервісу, мінімального акцептованого рівня загальних витрат у логістичному каналі [1]. 

Побудова ефективної логістичної стратегії зумовлює необхідність деталізації її окремих компонентів у контексті особливостей функціонування  підприємств тієї чи іншої галузі, але вона повинна відповідати реалізації загальної стратегії підприємства та повинна охоплювати всі сфери його діяльності. Логістична стратегія передбачає організацію процесу її реалізації, який буде залежати від виробничих, маркетингових, фінансових та логістичних ресурсів, бізнес-цілей підприємства, основних вимог до обслуговування клієнтів. Однак впровадження логістичної стратегії принесе корисні результати, а саме: зниження витрат  на виконання замовлень, на перевезення і складування вантажів, на управління запасами, прискорення обігу капіталу та збільшення його рентабельності. У загальному логістична стратегія дозволить поліпшити становище підприємства на ринку, що оцінюється, як правило, збільшенням його частки на ньому і багато в чому залежить від ефективної пропозиції конкурентоспроможного рівня обслуговування споживачів. Це забезпечить зростання економічного потенціалу підприємства.

Впровадження логістичної стратегії дозволить отримати підприємству конкурентні переваги, як функціональні, так і засновані на взаємовідносинах із зовнішніми організаціями [2]. Так, до функціональних конкурентних переваг можна віднести: мінімізацію оборотних коштів у запасах, оптимізацію транспортно-складських запасів, зростання реакційної здатності на замовлення споживачів, високий рівень сервісного обслуговування, і, як наслідок,підвищення іміджу підприємства та збільшення цільових ринків. Переваги, засновані на взаємовідносинах із зовнішніми організаціями, включають: доступ до матеріальних ресурсів, розробку оптимальних маршрутів, консолідацію вантажів, контроль за каналами збуту та впливові контакти в галузі.

Отже, у сучасних умовах господарювання для багатьох вітчизняних підприємств постає проблема зміцнення конкурентних позицій на ринку. Впровадження логістичної стратегії може значно підвищити ефективність функціонування підприємства, забезпечити удосконалення усіх складових його виробничо-господарської діяльності та підвищити його конкурентоспроможність.

 

Список використаних джерел

  1. Економічна енциклопедія [Текст] : у 3-х томах. Т.2 / Редкол.: С.В. Мочерний та ін. – К. : Видавничий центр «Академія», 2000. – 864 с.
  2. Маселко, Т.Є. Особливості формування логістичної стратегії на меблевих підприємствах [Текст] / Т.Є. Маселко, О.В. Геник // Науковий вісник НЛТУ України : зб. наук.-техн. праць. – Львів : НЛТУ України. – 2015. –Вип.25.1. – С.297–302.
Категорія: Секція/Section_3_2015_10_30 | Додав: clubsophus (2015-10-30)
Переглядів: 324 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_10_30
Секція/Section_2_2015_10_30
Секція/Section_3_2015_10_30
Секція/Section_4_2015_10_30
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 621
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0