Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_11_25_Lutsk » Секція/Section_6_2015_11_25

ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНИХ АУДИТОРСЬКИХ ПОСЛУГ

Балла І.В., к.е.н., доцент,

Гуменюк І.Л., старший викладач

Подільський державний аграрно-технічний університет

м. Кам’янець-Подільський, Україна

 

ОСОБЛИВОСТІ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНИХ АУДИТОРСЬКИХ ПОСЛУГ

 

Аудит являється складним технологічним процесом, учасниками якого є сертифікований аудитор, з повною відповідальністю за стан перевірки, а також експерти аудиторської фірми. Ці учасники є суб’єктами контролю якості їх роботи.

Основною метою контролю якості роботи аудитора є забезпечення відповідності здійснення аудиторської перевірки загальноприйнятим стандартам.

Методи і процедури контролю за якістю слід застосовувати на рівні аудиторської фірми і для окремих аудиторських перевірок.

Аудитор повинен вживати тільки таких заходів контролю, які разом із методами контролю за якістю аудиту відповідають завдання конкретної аудиторської перевірки [1, с. 19].

Джерелами інформації при здійсненні контролю якості можуть бути: аудиторський висновок, аудиторський звіт, робочі документи аудитора, документи клієнтів та інша доказова інформація, що використовується при перевірках.

Контроль аудиторського завдання здійснюється в процесі проведення кожного окремого етапу аудиту. Його метою є забезпечення планування аудиту на професійному рівні та належне виконання всіх аудиторських заходів. Для належного контролю аудиторських завдань необхідно складати їх таким чином, щоб забезпечити кваліфіковане виконання контрольних заходів. Роботу рекомендується видавати персоналу, який має досвід і достатню кваліфікацію, а також проводити з ним інструктаж щодо конкретних робочих програм [2].

У МСА 220 «Контроль якості аудиторської перевірки» розкрито методичні рекомендації щодо контролю якості роботи аудитора. Ці рекомендації стосуються:

- політики та процедур аудиторської фірми стосовно роботи в цілому;

- процедур стосовно роботи, дорученої асистентам під час проведення аудиту [3].

В аудиторській практиці під якістю розуміють максимальне задоволення інформаційних потреб користувачів результатами аудиторських робіт, послуг та супутніх йому робіт, відповідно до інтересів власника та конкретного замовника в рамках вимог чинного законодавства України, МСА та Кодексу моральної етики аудитора, здійснене субєктами аудиту [4].

Система контролю якості направлена на те, щоб задовольнити повноту дотримання стандартів аудиту та норм професійної етики аудиторів при кожному завданні, коли контроль якості створюється для всієї аудиторської фірми й застосовується до кожного індивідуального зобов’язання.

В Україні система контрою якості аудиторських послуг формується Аудиторською палатою України і містить таке:

-    регулярну звітність суб'єктів аудиторської діяльності за затвердженою АПУ формою;

-    моніторинг з питань якості аудиторських послуг;

-    перевірки якості аудиторських послуг;

-   додаткові процедури щодо забезпечення контролю якості та дисциплінарні заходи за наслідками контролю;

-   інформування суспільства про функціонування системи контролю якості аудиторських послуг в Україні [5].

Виділяють два основні види контролю якості аудиту - зовнішній та внутрішній.

Важливийм аспектом організації контролю якості аудиту є рівні контролю. Контроль якості розглядається як система контролю на трьох рівнях:

- в аудиторській фірмі;

- під наглядом національних асоціацій (об'єднань);

- під контролем (моніторингом) незалежної (громадської) організації.

До внутрішнього виду контролю належить внутрішньо-фірмовий контроль.

Виконавцями зовнішнього контролю можуть бути: Аудиторська палата України, Спілка аудиторів України та залучена до перевірки аудиторська фірма (аудитор), яка не повинна бути зацікавленою у результатах контролю якості роботи аудиторської фірми, котра буде перевірятись нею, та представники інших громадських організацій, які здійснюють незалежний громадський нагляд [5].

Важливою проблемою контролю якості роботи аудитора є чітке визначення форм контролю якості роботи аудиторів (аудиторських фірм).

 

Список використаних джерел

  1. Загородній А.Г. Аудит: теорія і практика: Навч. посіб. / [Загородній А.Г., Корягін М.В., Єлісєєв А.В. та ін.] – 2-е вид., перероб., і доп. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. –    456 с.
  2. Система контролю якості професійних аудиторських послуг:  Навчальні матеріали онлайн. - [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://pidruchniki.com/13731120/buhgalterskiy_oblik_ta_audit/sistema_kontrolyu_yakosti_profesiynih_auditorskih_poslug.
  3. Єременко Д.В. Розвиток аудиторських послуг в Україні / Єременко Д.В., Кащевський Д.В. // Зб. наук. пр. Таврійського державного агротехнологічного університету (Економічні науки), 2012. – № 2 (18), Том 4. – С. 181-186.
  4. Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду,іншого надання впевненості та супутніх послуг. – Київ: Міжнародна федерація бухгалтерів, Аудиторська палата України, 2010. – Том.1. – 852 с.
  1. Контроль якості роботи персоналу та його відповідальність. - [Електронний ресурс] / Режим доступу: http: //www.virtual.ks.ua/students/3689-quality-control-of-personnel-responsibilities. html.
Категорія: Секція/Section_6_2015_11_25 | Додав: clubsophus (2015-11-24)
Переглядів: 1113 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_11_25
Секція/Section_2_2015_11_25
Секція/Section_3_2015_11_25
Секція/Section_4_2015_11_25
Секція/Section_5_2015_11_25
Секція/Section_6_2015_11_25
Секція/Section_7_2015_11_25
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0